MuscleMeat

Mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

zwazwa

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Hallo allemaal

Ik ben 21 jaar (net geworden), woon nog bij men ouders en ik studeer bedrijfsbeheer. Ik weeg ongeveer 84 kilogram, ben 1.86 meter groot en heb wat vetmassa aan men buik (ik drink veel te graag bier tijdens het uitgaan...). 2 jaar geleden ben ik gestopt met fitnessen, omdat ik me op mijn studies wou concentreren (wat ook aardig gelukt is tot nu toe). Voordien had ik al 2 jaar zitten trainen. Nou ja, wat je nu trainen kunt noemen. Na me verdiept te hebben in diverse media over bodybuilding en dergelijke, zie ik nu in dat ik totaal verkeerd bezig was. Fouten zoals trainen direct na avondmaal, na training niets meer eten, steeds de zelfde trainingsschema volgen of soms zelf geen volgen (gewoon in het wilde weg gaan trainen) en lichaamsdelen geen rust gunnen....ik was totaal verkeerd. Let wel, ik heb er wel wat spieren bijgekregen maar zoals iedere beginner die denkt vanzichzelf het altijd beter te weten, ben ik gewoon beginnen trainen zonder na te denken en heb ik me ook alleen maar geconcentreerd op men bovenlichaam...

Maar nu ben ik terug, en ga ik vanaf het begin met de juiste middelen en met de juiste ingesteldheid beginnen. Ik ben 21 jaar, dus het is nu dat ik moet beginnen, en niet binnen 10 of 20 jaar wanneer het eigenlijk al te laat is om nog wat te kunnen worden.
Mijn doel is om overtollig vet te verliezen en spiermassa bij te winnen. Ik weet dat dit niet tergelijkertijd kan doen, dus zou ik graag in de eerste fase willen bulken, en dan volgend jaar als de zomer begint een maand met weinig KH trainen om droog te worden.
Daarom heb ik me wat verdiept in materie omtrent dieten en heb ik dit schema opgesteld:

Uur Maaltijd Koolhydraten Eiwitten Vet Kcal
7.30 100g havermout + 0,5l melk 86 29,5 15 593

10.15 1 blik Tonijn Imperial + 4 boterhammen 38,7 28,5 19,4 453

12.45 Hardgekookte of scrambled eieren (3eiwitten + 1 volledig ei) + 4 boterhammen 51,6 37,6 10,2 446

15.45 1 blik Makreel Imperial + 4 boterhammen 51,6 27 13,2 430

19.00 avondeten 60 27,4 400

Na training 1 liter melk + 20g eiwitpoeder 50 50 16 530

tijdens en na training: 1 fles AA drink. 62 0 0 248
1 banaan 30 0 0 120
1 appel 21 0 0 81

Totaal 450,9 200 73,8 3301

Eerst wat uitleg over dit schema. Zoals je kan zien, probeer ik ongeveer 450g KH, 200g eiwitten, 65g vet met alles ongeveer tesamen 3000-3300 calorieen te behalen. Ik weet dat ik met dit schema dus wat teveel vet binnen krijg, maar je moet weten dat dit overtollig vet eigenlijk komt van de blikjes tonijn en makreel. Aangezien ik het meeste vloeibare vet van deze blikjes in de gootsteen laat weglopen vooraleer ik de vis opeet, ga ik ervan uit dat ik toch al een groot deel van het vet dat boven de 65g zit verlies. Ik weet ook dat dit infeite gezonde vetten zijn, dus infeite kan het geen kwaad als ik er wat meer van eet dan hetgene men eigen schema me voorziet.

Ik moet ook vertellen dat ik nog bij men ouders woon en nog studeer, dus zelf heb ik niet veel geld. Ik ga wel uiteraard men eigen eiwit poeder kopen, maar ik weet eigenlijk nog niet of men ouders akkoord ga gaan of ik iedere dag 1.5 liter melk, een paar liter water, twee blikjes tonijn en/of makreel en 4 eieren mag eten van hen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik kan natuurlijk ook nog wat werk zoeken...

Voor het avondeten voorzie ik dus een buffer, zoals je kan zien. Hier moet ik dus 60g KH, ongeveer 28g proteinen en ongeveer 400 kcal uithalen. Hier zal dus mijn dieet varieren, en aangezien wij thuis toch altijd savonds warm eten kan ik hier dan men groenten en vlees proportioneren om aan de gewenste hoeveel voedingsstoffen te geraken (hier zal men dieet ook wat variatie krijgen, zodat ik het kan blijven volhouden, je moet toch trouwens iedere dag groenten eten, toch?).

Gelieve wat commentaar te geven op mijn schema alstublieft, zodat ik misschien binnen een jaar of zo men fotos hier kan posten !!! :)

zwazwa zei:
Eerst wat uitleg over dit schema. Zoals je kan zien, probeer ik ongeveer 450g KH, 200g eiwitten, 65g vet met alles ongeveer tesamen 3000-3300 calorieen te behalen. Ik weet dat ik met dit schema dus wat teveel vet binnen krijg, maar je moet weten dat dit overtollig vet eigenlijk komt van de blikjes tonijn en makreel. :)

foout, meer calorien innemen dan verbruiken leidt tot vet, maakt op zich niet uit waar dat vandaan komt.

zwazwa zei:
Ik moet ook vertellen dat ik nog bij men ouders woon en nog studeer, dus zelf heb ik niet veel geld. Ik ga wel uiteraard men eigen eiwit poeder kopen, maar ik weet eigenlijk nog niet of men ouders akkoord ga gaan of ik iedere dag 1.5 liter melk, een paar liter water, twee blikjes tonijn en/of makreel en 4 eieren mag eten van hen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen. Ik kan natuurlijk ook nog wat werk zoeken...

idd, zelf bekostigen. doen er meerdere hier. en uiteraard gewoon aan je ma vragen of ze dat wil halen, maar misscien niet beginne met vertellen waarom..krijg je vaak rare gezizhcten alhowel ik niet weet hie jouw ouders erop reageren

zwazwa zei:
Voor het avondeten voorzie ik dus een buffer, zoals je kan zien. Hier moet ik dus 60g KH, ongeveer 28g proteinen en ongeveer 400 kcal uithalen. Hier zal dus mijn dieet varieren, en aangezien wij thuis toch altijd savonds warm eten kan ik hier dan men groenten en vlees proportioneren om aan de gewenste hoeveel voedingsstoffen te geraken (hier zal men dieet ook wat variatie krijgen, zodat ik het kan blijven volhouden, je moet toch trouwens iedere dag groenten eten, toch?).

Gelieve wat commentaar te geven op mijn schema alstublieft, zodat ik misschien binnen een jaar of zo men fotos hier kan posten !!! :)

groenetn kan geen kwaad idd. gezond en levert vrij weinig cal..onbeperkt kan je dat dus in principe eten. zorg wel voor vold. kh voor trainen..geen snelle suikers!!

zwazwa zei:
Uur Maaltijd Koolhydraten Eiwitten Vet Kcal
7.30 100g havermout + 0,5l melk 86 29,5 15 593
eetlepel lijnzaadolie

10.15 1 blik Tonijn Imperial + 4 boterhammen 38,7 28,5 19,4 453 wat voor boterhammen, vokoren/meergranen:thumb:

12.45 Hardgekookte of scrambled eieren (3eiwitten + 1 volledig ei) + 4 boterhammen 51,6 37,6 10,2 446
meer eiwitten

15.45 1 blik Makreel Imperial + 4 boterhammen 51,6 27 13,2 430

19.00 avondeten 60 27,4 400

Na training 1 liter melk + 20g eiwitpoeder 50 50 16 530
dextorsre toevoegen voor insulinepiek. water kan je ook doen ipv melk. ,melk vertraagt volgens mij de opname

tijdens en na training: 1 fles AA drink. 62 0 0 248
1 banaan 30 0 0 120
1 appel 21 0 0 81
Totaal 450,9 200 73,8 3301
skippen, niet nodig. haal je energie uit je voeidng voor trainen

na tranen alleen appel en banaan?!! als je je huiswerk goed heb gedaan zorg je voor complexe kh en vold. eiwitten.:)

rijst, havermout, aardappelen en eiwitten

• Topic Starter Topic Starter
dandyman zei:
na tranen alleen appel en banaan?!! als je je huiswerk goed heb gedaan zorg je voor complexe kh en vold. eiwitten.:)

rijst, havermout, aardappelen en eiwitten

Welja, ik zou dan uiteraard de shake opnemen die ik beschreven heb in men schema.

En ja ik eet inderdaad volkoren/bruin brood, dat mag ik het liefst.

Allesins bedankt voor de reply.

Terug
Naar boven