MuscleMeat

Mijn voorbeeld van escalating density training

Ilya

Advanced Bodybuilder
Waardering
29
Voorheen heeft 3xl het 1 en ander geplaatst hierover. Nu ben ik even aan de beurt. Aangezien ik 3xl's schema te intensief vind en ook enigszins gevaarlijk omdat ik me persoonlijk nooit zo ver zou kunnen krijgen om er na 15 minuten keihard doortrekken toch nog 1 rep squat uit te krijgen zonder ontzettend achterover te keilen, doe ik het anders. (dat wil niet zeggen dat ik 3xl's schema klote vind, maar waarschijnlijk komt met de jaren ook de ervaring dat je dit wel aan kunt. Ik weet van mezelf dat het bij mij niet opgaat)

aldus als volgt

15 minuten intervallen 2x per training dus 1 training van 35 minuten (5 minuten rust ertussen)

ma:

1ste interval:
Deadlift
Chins

2de interval:
Leg curls
seated cable row

di:

1ste interval:
Incline BP
Side raise

2de interval:
Front Press
Flyes

do:

1ste interval:
Leg press of hacksquat (ben daar nog niet helemaal uit)
Crunch

2de interval
leg ext.
standing calve raise (of seated met gestrekt been)

Vrij:

1ste interval:
Incline biceps curls
Cable Press down

2de interval:
single armed hammer curls
single armed triceps extension

(in de 2de interval is er dus meer rust per arm omdat het slechts kleine spiergroepen zijn en aldus hard genoeg getraind zijn in de 1ste interval)

zo ga ik hem doen over 2 weken (eerst een weekje rust)

Ziet er interessant uit, hoop dat het werkt voor je.. ben benieuwd naar de resultaten suc6!

• Topic Starter Topic Starter
ik heb vandaag mijn vrijdag-training eventjes gedaan (voorafgaande aan een week rust)

erg intensief, kort, maar megapomp !! De aders knapten er bijna vanaf :D

das mooi, ik ga het zeker een keer proberen!

Als ik het goed begrijp is het dus, eerste 15 min Deads en chins en dan 5 min rust en dan weer 15 de 2 andere oef?

wow cool, dat ga ik is over een weekje proberen! lijkt me leuk..en zwaar :P :)

Thx Ilya en suc6!

jep that's the way.

ik ga het ook doen, maar eerst 8 weken lang hst, heb ik zojuist besloten.

En als dat heel lekker gaat, dan stel ik EDT nog verder uit.
Langetermijnplanning !

hehe, en ga je 3x per week squatten ilya? :D

Originally posted by Vinny
Als ik het goed begrijp is het dus, eerste 15 min Deads en chins en dan 5 min rust en dan weer 15 de 2 andere oef?

wow cool, dat ga ik is over een weekje proberen! lijkt me leuk..en zwaar :P :)

Thx Ilya en suc6!

en dan tpt failure of hoe moet ik dat zien. zie namelijk geen sets vermeld?

@DM: ja tot failure iedere keer, dan pak je de andere oefening ook tot failure, 10 seconden rust en weer opnieuw.

alle reps optellen en uitrekenen of je de volgende keer op meer reps komt. Als je op 20% meer reps komt, kan je 5% verhogen in gewicht.

@Spike: Ja ik ga 3x in de week squaten. ARE U HAPPY BRO ?? DID I JUST MAKE YOUR DAY, YOU FRICKING POWERLIFTER !!!

:D :D Nee maar serieus, als ik lees wat er achter die ideeen zit, dan meen ik serieus dat ik meer ondergrond hiervoor zie dan voor andere vormen van training als HIT of EDT.

en je gaat geen oefeningen wijzigen neem ik aan?

en geen normale squat?

nee bij EDT moet je dat niet doen, vind ik.
3xl doet het wel. Maar als je op het laatst van 15 minuten nog ff een paar reps squat eruit moet persen, dat gaat naar mijn mening nooit goed bij mij.
Je kunt zelf natuurlijk anders redeneren. Een hacksquat in een smith, dat kan natuurlijk weer wel.

klopt ja, je had t al in je 1e post aangekaart...keek of jij tzelf nog wel wist:D

Originally posted by Ilya

@Spike: Ja ik ga 3x in de week squaten. ARE U HAPPY BRO ?? DID I JUST MAKE YOUR DAY, YOU FRICKING POWERLIFTER !!!

yeah you made my day :D eindelijk gaan de mensen inzien dat 3x per week squatten gewoon véél beter is voor de algemene ontwikkeling van je kracht en je lichaam :D LOL

YEAH I AM ****ING HAPPY YOU FRICKING BODYBUILDER !!! :D

roflol

Originally posted by Spike

yeah you made my day :D eindelijk gaan de mensen inzien dat 3x per week squatten gewoon véél beter is voor de algemene ontwikkeling van je kracht en je lichaam :D LOL

YEAH I AM ****ING HAPPY YOU FRICKING BODYBUILDER !!! :D

roflol

Is dit echt zo..?

en hoe moet ik dat zien dan bijv

ma: Squat en borst
Di: Rug
Woe: Squat en armen
DO: schouders
Vrij: Squat bij benen

is maar een voorbeeld en gaat dit dan niet ten nadele van je beengroei of misschien zelfs wel van je algehele groei?

en is dat ook niet erg slopend zodat het weer ten koste gaat van je andere training die erna volgt

Originally posted by patje79

Is dit echt zo..?

en hoe moet ik dat zien dan bijv

ma: Squat en borst
Di: Rug
Woe: Squat en armen
DO: schouders
Vrij: Squat bij benen

is maar een voorbeeld en gaat dit dan niet ten nadele van je beengroei of misschien zelfs wel van je algehele groei?

tja je moet je hele indeling dan wel gaan herzien, maar ik ben er zeker van dat het goed mogelijk is hoor! zeker als je van jezelf weet dat je naast je massa toch ook graag wat kracht zou willen ontwikkelen. en waarom zou het nadelig zijn ten opzichte van je beengroei? veel mensen lopen dagelijks en dat zet veel meer druk op je knieën dan een uurtje of 3 squatten in de week.

ok, ik wil niet lastig zijn maar hoe zou zo'n schema er dan uit kunnen zien doe je dan gewoon je normale trainingen met zo'n 12 setjes per spiergroep of minder

o voordat je denkt dat je de info voor niets geeft ik wil het namelijk gaan proberen een experiment kan nooit kwaad en dan wou ik het voor zo'n 3 maanden proberen

Ff een oude koe uit de sloot halen. :)

Heeft iemand hier positieve ervaringen met deze manier van trainen?
Zit er namelijk over na te denken om deze over een tijdje te doen, maar wil dan wel weten of het een goede manier van trainen is, of juist af te raden is.

Alvast bedankt. :)

Ik heb het een keer gedaan.

Is leuk voor de verandering een keer maar ik raad het je niet aan al te vaak te doen.

Het is erg zwaar, en ik had heel veel spierpijn.

Terug
Naar boven