MuscleMeat

Mijn weekend! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lenn

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
6.498
Waardering
79
Lengte
1m70
Massa
83kg
Dit is echt een stukje voor de hondenliefhebbers, wie dit saai vind ga dan weg en ga geen stomme reacties posten. :D

Verhaaltje:
Was dit zondag na 5 jaar nog eens naar de waterwerken geweest. Hier leiden ze newfoundlanders op naar reddershonden tot dat ze mensen uit het water kunnen redden. Vroeger hadden wij zelf 2 newfoundlanders en 1 ervan was er heel goed in, hij heeft toen prins laurent uit het water gered, hij zat wel in een boot, de hond neemt dan het koord vast en sleept de boot naar de kant. Na een tijd is één hond gestorven en nog een tijd later hebben we de andere newfounlander weg gedaan omdat we gingen verhuizen. We hebben pas vernomen dat hij ook gestorven is aan ouderdom, in zijn slaap, mooie dood.

Nu na 5 jaar gingen we nog eens kijken en het deed raar om alle honden nog eens te zien, ik was toen dan ook 10 jaar en een hond is heel leuk om mee te spelen. De opleiders kende m'n vader nog omdat onze hond één van de beste was die daar mee aan de reddingen meedeed. Ik vroeg dan ook dat ik bij de beste klasse (er zijn 3 klasses) eens de drenkeling mocht zijn. Normaal gezien gaan ze een pop ophalen en heel soms worden de eigenaars gered door hun eigen hond. Ik werd dus gered door een zeer goed opgeleide hond.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik vaar met de boot het water op en spring nadien in het water. Ik als drenkeling moet achter hulp roepen en in het water spartelen. Aan de kant waar alle mensen staan vliegt de hond op me af en zwemt naar me toe. Net voor hij bij mij is zwemt hij mij langs de linker kant voorbij en draait zich achter mij terug om en komt naast me gezwommen. Je voelt echt de haren langs je rug schuiven, hij komt echt dicht lang je om gezwommen. Ik neem zijn vel naast zijn nek vast en ga op m'n rug liggen. Nu laat je al het werk over aan de hond, hij sleept je helemaal tot aan de droge grond.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het duurt natuurlijk even voor je er bent. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je moedigt ondertussen de hond wat aan..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je dan eenmaal aan wal bent beloon je de hond eens heel goed en de hond is helemaal opgelucht, newfoundlanders hebben dan ook niet voor niets zwemvliezen tussen hun nagels. ;) :cool:

Mijn weekend was geslaagd, heb na 5 jaar wachten nog eens met een newfoundlander kunnen zwemmen. Ik ben ook echt een hondenliefhebber. :o Mijn vriendin had dit ook nog nooit gezien, ze had zelf wat schrik van deze grote brede honden maar ik voelde me helemaal thuis. :D
 
goeie massa
 
Leuk verhaal en foto's, zijn beste beesten die newfoundlanders.
Ben je ook van plan om zelf een hond te nemen en die opleiding te volgen?
 
Leuk verhaal en foto's, zijn beste beesten die newfoundlanders.
Ben je ook van plan om zelf een hond te nemen en die opleiding te volgen?

Ik zou niets liever willen. Het liefst 2, maar we zullen zien hoe het later zit met het huisje en het vrouwtje en kindjes. ;)
 
Leuk, het zijn net dolfijnen. Maar dan met haar.. :D
 
Leuk verhaal. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de AST. (we hebben pas een nieuwe, wat een pittig ventje zeg t.o.v. ons teefje :D)
 
Leuk man, ik zwem zomers ook wel eens met mijn honden in de Dordogne. Ze zijn lang niet zo groot, maar het is zeker geweldig.
 
Voor mensen die geen newfoundlanders kennen, hier een mooie foto.

IMG_0273.jpg


3-a037b373fd3fe5b14b6f8fae3baf0698.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Heel mooi jongen en een pracht verhaal.
Heb rifle ooit eens meegenomen naar marokko toe,en heeft ook aardig wat baantjes getrokken in zee,maar een echte reddingshond zal hij nooit worden.Ik kwam helemaal bekrast het water uit,vuurrood.:D
Hij was eerder de bewaker van onze spullen op het strand,er was anders geen mogelijkheid om samen te gaan zwemmen (met mn vrouwtje) chiq om te zien hoe hij zijn territorium afbakende om onze handdoeken en tassen,iedereen die maar in de buurt kwam moest het met de schrik van hun leven bekopen.:D

Rifle...bedankt nog he.;)
 
Je hebt m'n pb gevonden. ;)

Heb je misschien een foto van Rifle?
 
Grote beesten. Ben laatst eens wezen kijken op zo'n hondenshow. Ik heb me daar een paar honden gezien, abnormaal hoe groot. Wel eens bij een rasomschrijving een schofthoogte zien staan, maar als je zoiets in het echt ziet is het toch wel een hele grote hond.

apollo_van_cool_bleu.jpg


Zoiets was het volgens mij. :D
 
Grote beesten. Ben laatst eens wezen kijken op zo'n hondenshow. Ik heb me daar een paar honden gezien, abnormaal hoe groot. Wel eens bij een rasomschrijving een schofthoogte zien staan, maar als je zoiets in het echt ziet is het toch wel een hele grote hond.

http://www.desaintewaudru.be/images/apollo_van_cool_bleu.jpg

Zoiets was het volgens mij. :D

hier in de buurt heeft een klein vrouwtje zo'n hond, hond is nog groter dan het vrouwtje :D
 
hebben een heel grote kop voor zo'n dun lichaam. :D
 
Je hebt m'n pb gevonden. ;)

Heb je misschien een foto van Rifle?

Yepp gevonden,mooi topic;)Heb er trouwens twee.:)

1.Rifle (kruising Am.Staff+Am.Bulldog)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

2.Gino (zit tijdelijk bij mn ouders) (ras echte Am.Staff met papieren)

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt:
Daar mag je wel schrik van krijgen. Hoe zijn ze tegenover je dochtertje?
 
Daar mag je wel schrik van krijgen. Hoe zijn ze tegenover je dochtertje?

Guardian angels bro,echt waar...Ze beschermen mn dochter en haar neefjes en nichtjes (kids van mn zus die bijna dagelijks op bezoek komen) met hun eigen leven,zijn gelukkig echte kindervrienden.Mn dochtertje mag gewoon bij de eetbak komen en neemt zo een bot uit hun bek,hebben ze geen problemen mee.
 
Weet nog goed dat ik het bij onze Ygge niet mocht doen, hij bijt je vinger af. Hij had ooit al een oor van een andere hond afgebeten. :cool:
 
Weet nog goed dat ik het bij onze Ygge niet mocht doen, hij bijt je vinger af. Hij had ooit al een oor van een andere hond afgebeten. :cool:

Vroeger toen Own nog klein was :D hadden we bij mn ouders een bobtail,de liefste hond ooit,zoogde kittens,was een echte dieren en mensen vriend.Maar eenmaal een bak voer of een bot in het spel was ze zo vals als de pest!!!

R.I.P. Lady:treuren:
 
Ook al veel honden versleten precies. :)
 
Back
Naar boven