Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

merci livingstone !
 
ben jij member? zoniet ben ik dan nog altijd het enige Belgische lid?

Neen geen member. Ik post wel op sherdog Strength & Power. Zitten er veel van Saint Wilhems daar. Goeie sfeer. En veel die MMA doen & op mijn gewichtscategorie zitten.
 
Damn locust je gaat echt super op die squat! Ben zeer benieuwd naar je raw 1RM over een paar maandjes. :thumbs:
 
Locust, zou jij mij kunnen vertellen hoeveel die bands (mini, monster mini en lights) samen wegen? Dan kan ik de kosten voor het verzenden afschatten.
 
Locust, zou jij mij kunnen vertellen hoeveel die bands (mini, monster mini en lights) samen wegen? Dan kan ik de kosten voor het verzenden afschatten.

Euh... waar zit je momenteel ? Als je in Nederland bent dan kan je bestellen in Duitsland, maw nauwelijks verzendkosten. Als je nog in Alabama zit zoals hier staat kan je bestellen bij elitefts, ook nauwelijks verzendkosten.
 
Damn locust je gaat echt super op die squat! Ben zeer benieuwd naar je raw 1RM over een paar maandjes. :thumbs:

Thx, ik ook ! Conjugate/max effort voor squat bevalt me enorm.
Ik denk dat ik voor mezelf ook een vrij effectieve oefeningencombinatie heb gevonden.
ik heb nu net de tweede periode van drie weken afgesloten, iedere week PR's :

3 september box squat +suit straps down 1x275kg
10 september front squat 1x175kg
17 september full squat + chains 1x200kg + 40kg chains
24 september box squat + suit straps down 5x290kg
1 oktober front squat 1 x 180kg
8 oktober full squat + chains 1 x 220kg + 40kg chains

Box squat is momenteel 5-10cm boven parallel, als ik boven de 300kg ben (volgende week dus) ga ik misschien eens veranderen naar low box squat
 
Euh... waar zit je momenteel ? Als je in Nederland bent dan kan je bestellen in Duitsland, maw nauwelijks verzendkosten. Als je nog in Alabama zit zoals hier staat kan je bestellen bij elitefts, ook nauwelijks verzendkosten.

Ik ben al een tijdje terug uit de VS, maar ik wil ze daar toch gaan bestellen. Ik ga proberen ze via een tussenpersoon te verzenden. Op die manier hoop ik de (belachelijke) douaneheffingen en belastingen te ontduiken. Tevens kan ik ze zo via USPS goedkoper laten verzenden.

Aangezien de verzendkosten bij USPS nogal hard meeschalen met het gewicht, ben ik benieuwd hoeveel de bands ongeveer wegen. Hebben we het dus over een paar honderd gram, of toch wel een paar kilo (wat me niet erg waarschijnlijk lijkt overigens).

Ik heb even gekeken naar die Duitse site, maar damn... wat een prijzen voor de bands :eek:
 
Ik ben al een tijdje terug uit de VS, maar ik wil ze daar toch gaan bestellen. Ik ga proberen ze via een tussenpersoon te verzenden. Op die manier hoop ik de (belachelijke) douaneheffingen en belastingen te ontduiken. Tevens kan ik ze zo via USPS goedkoper laten verzenden.

Aangezien de verzendkosten bij USPS nogal hard meeschalen met het gewicht, ben ik benieuwd hoeveel de bands ongeveer wegen. Hebben we het dus over een paar honderd gram, of toch wel een paar kilo (wat me niet erg waarschijnlijk lijkt overigens).

Ik heb even gekeken naar die Duitse site, maar damn... wat een prijzen voor de bands :eek:

ok kzal ze eens op de weegschaal leggen vanavond, zal een paar honderd gram zijn
 
Thx, ik ook ! Conjugate/max effort voor squat bevalt me enorm.
Ik denk dat ik voor mezelf ook een vrij effectieve oefeningencombinatie heb gevonden.
ik heb nu net de tweede periode van drie weken afgesloten, iedere week PR's :

3 september box squat +suit straps down 1x275kg
10 september front squat 1x175kg
17 september full squat + chains 1x200kg + 40kg chains
24 september box squat + suit straps down 5x290kg
1 oktober front squat 1 x 180kg
8 oktober full squat + chains 1 x 220kg + 40kg chains

Box squat is momenteel 5-10cm boven parallel, als ik boven de 300kg ben (volgende week dus) ga ik misschien eens veranderen naar low box squat

:hedbang:
 
Verdorie ik heb bij werken aan mn huis (putten delven voor de gas aansluiting) overlaatst een klein ontstekingetje aan mijn rechter elleboog opgelopen. Totnogtoe had ik er op training geen last van gehad (eerder bij wring en draai bewegingen erbuiten), maar vanavond ben ik naar de dokter geweest en door zijn nogal onzachte diagnose-stelling deed het natuurlijk stukken meer pijn dan ervoor... maw ik ben daarnet begonnen trainen maar de elleboog protesteerde nog, best even luisteren naar het lichaam nu en hopen dat het vlug over is. Vrijdag deadlift zou geen probleem mogen zijn.

Ben een beetje chagrijnig nu want vorige vrijdag heb ik ook een training overgeslagen.

Mn zus deed het wel prachtig vandaag en heeft nu ook de 100kg strict military press bereikt.
 
Dat is wel balen als je door zoiets niet kan trainen. Beterschap!
 
Dat is wel balen als je door zoiets niet kan trainen. Beterschap!

Ik heb er flink last van nu, heb zelfs moeite om mn arm helemaal te strekken.
Die paar power cleans na het trekwerk van de dokter hebben er geen goed aan gedaan.
Ik denk dat ik best toch een paar trainingen cancel.
Ondertussen onstekingsremmers, glucosamine en ijs er tegenaan.

See y'all next week voor heavy box squats
 
Hopelijk heb je er geen last meer van volgende week tijdens de squats.
 
Wat ik me afvraag.. Is het met die conjugate/max effort-methode die jij toepast niet verstandig om ook af en toe 's te deloaden?
Verder succes met je herstel!
 
blessure= geen training = deload???
 
Heeee, sinds je Finse Expeditie lijk je wel om te zijn geturnd naar een meer WSB achtige modus....;)

Go get these PR's boy! Succes.

Ik gebruik idd bepaalde WSM invloeden zoals oefeningen afwisselen en accomodating resistance, dat laatste is een superuitvinding. Maar het totaalplaatje is niet zoveel veranderd en ik doe niet aan de ME/DE/UB/LB indeling, ik baseer me nog altijd vooral op basics first en high volume. Een voordeel van het vele afwisselen is wel dat je op gelijk welk moment weer een old school training kunt inlassen met bijvoorbeeld tien heavy triples for the glory of moscow. Een grote verandering is wel dat ik veel meer aanvul met high-rep werk en conditioning werk als voorbereiding op strongman. Vroeger ging ik zelden boven 5 reps.

Ik veronderstel dat het allemaal zijn tijd zal duren, ik wil ooit wel eens een lief klein smolovje doen.

Wat ik me afvraag.. Is het met die conjugate/max effort-methode die jij toepast niet verstandig om ook af en toe 's te deloaden?
Verder succes met je herstel!

De squats op maandag gaan door zonder problemen, maar af en toe merk ik dan dat ik de vrijdag niet veel energie meer over heb om heavy te deadliften. Die training zal ik af en toe eens skippen, of gewoon upper-back doen. Het hangt ook enorm van mn werk af. Het is "maar" les geven zeggen sommigen, maar op vrijdag zes uur als een gek psychologie geven voor een volle zaal en daarna deadliften vreet hopen energie.

Een avond niet trainen werkt voor mij trouwens beter dan deloaden, als ik dan toch train wil ik er liever voor gaan dan halfslachtig werk doen. Meestal als ik een avond rust neem dan haal ik de volgende week een PR. En aan PR's heb ik geen gebrek de laatste tijd.
 
Grappig, ik geef ook dagelijks les, maar heb daar eigenlijk nooit last van. De training is eerder opfrissend zeg maar.

Of sta je in die collegezaal net zo "up te psychen" als in de trainingszaal?

Dat zou ik dan wel eens willen zien :)

Waarde collega,

Ik doe ten eerste nogal wat 'kilometers', tegen het einde van de les heb ik alle hoeken van de zaal meermaals uitgekamd. Ook zie ik de 'spoken word performances' van Henry Rollins als een belangrijk didactisch voorbeeld. En psyche-ups doe ik niet, maar ik kan er soms nogal in op gaan ja : het gaat zover dat ik voor de les stretching en opwarmingsoefeningen doe om in de juiste vibe te geraken. Na de show moet ik altijd even bekomen.

Met collegiale groeten,
Locust
 
Waarde collega,

Ik doe ten eerste nogal wat 'kilometers', tegen het einde van de les heb ik alle hoeken van de zaal meermaals uitgekamd. Ook zie ik de 'spoken word performances' van Henry Rollins als een belangrijk didactisch voorbeeld. En psyche-ups doe ik niet, maar ik kan er soms nogal in op gaan ja : het gaat zover dat ik voor de les stretching en opwarmingsoefeningen doe om in de juiste vibe te geraken. Na de show moet ik altijd even bekomen.

Met collegiale groeten,
Locust

Haha, zonder gekheid, je krijgt er een kick van he, om voor een volle zaal te spreken ;)...
Kan me er idd wel wat bij indenken dat het vermoeiend is, na een hele dag college ben ik ook zo gaar als een tientje!

Thnx voor je reply trouwens over mogelijke deload, duidelijk zo.
 
Back
Naar boven