MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal

Bezoekers in dit topic

Daar voelde ik hem ook...(remember vorig jaar)

Tepie, die 20kg zullen het niet maken zeker :-)
 
Woensdag 27 februari

AM

Heavybag boxing - 5 ronden van 3 minuten (rustig)
kettlebell swings (hand to hand) : 2 minuten nonstop
crunches - 2 x 30
leg raises - 2 x 30
squats met 24kg kettlebell : 5 x 20reps met 20sec pauze
Fat Bar Holds : 60kg voor 2 minuten
klaar
 
Nice circuitje :)

Ik ben echt benieuwd hoe alle "nieuwkomers" op strongman gebied het gaan doen op vlaanderen en belgië. Ik zie er in ieder geval naar uit.
 
Nice circuitje :)

Ik ben echt benieuwd hoe alle "nieuwkomers" op strongman gebied het gaan doen op vlaanderen en belgië. Ik zie er in ieder geval naar uit.

Ik maak mij eerlijk gezegd voorlopig geen illusies, en beschouw dit eerste jaar als een leer-jaar.

Ik ben nog maar een goede maand bezig met onderdelen etc trainen, en merk nu al dat de transitie van gym power naar prestaties op de events niet altijd even vanzelfsprekend is. Mensen met 40kg minder op squat en deadlift zijn soms sneller en wendbaarder of hebben een betere grip, waardoor ze beter zijn op onderdelen dan ik. Dus ik heb nog heel veel trainingstijd nodig. Een belangrijk werkpunt voor mij is conditioneel 'in shape geraken', anders red ik het niet op medleys etcetera. Vandaar de circuitjes, car pushes, sandbag etc...

In ieder geval zal het dikke fun zijn ! Ben trouwens al voor 5 wedstrijden ingeschreven : Brunssum, A-dam, Vlaanderen, Hoekse Waard, België. Ik sta ermee op en ga ermee slapen.

En er begint ook duidelijk een scene te ontstaan : een jaar of 2 geleden had je behalve Jimmy en Polfliet nauwelijks iemand die met de onderdelen bezig was, nu zijn er toch al behoorlijk wat mensen die redelijk serieus bezig zijn.
 
Bwa ik denk dat eenmaal jij je draai vindt in alle events dat je wel top5 belgië wordt. De kracht is er zeker al, je moet gewoon de transitie kunnen maken naar strongman. Ik heb nu 10 trainingen achter de rug en kan eindelijk beetje deftig een tire flippen en farmers walk doen. Tis een kwestie van gewenning. Ik doe ook dezelfde wedstrijden op hoekse waard na. Voor Brunssum en Amsterdam kunnen we mss afspreken om ergens af te spreken en tesamen te rijden?
 
Cool, hier is een hecht strongman-clubje in de maak op DBB!
 
Woensdag 27 februari

PM

1) Incline Bench
8 x 60
8 x 80
5 x 100
3 x 120
3 x 140kg ik begon hier een beetje koppijn te krijgen en ben verder niet meer voluit gegaan
3 x 130
3 x 120
3 x 120

2) HS Seated Row
4 x 10 reps
laatste set lekker PR, 20kg meer dan toen ik die oefening nog regelmatig deed

3) HS chest press
2 x 20 reps

4) HS shoulder press

2 x 20 reps

5) Skullcrushers
8 x 8

ik vraag me af of die koppijn zou te maken gehad hebben met die 380kg yoke pick ups van maandag, want toen had ik het ook en werd ik zelfs een tijdje duizelig...
Dat was toch nogal een zware opdoffer voor mijn systeem blijkbaar, wel is dat popliteus spiertje weer helemaal ok en squatten gaat weer pijnloos

Ik ga weer wat meer op incline werken - redelijk snel op naar de 160kg
 
strong bench!!!
 
Woensdag 27 februari

PM

1) Incline Bench
8 x 60
8 x 80
5 x 100
3 x 120
3 x 140kg ik begon hier een beetje koppijn te krijgen en ben verder niet meer voluit gegaan
3 x 130
3 x 120
3 x 120

2) HS Seated Row
4 x 10 reps
laatste set lekker PR, 20kg meer dan toen ik die oefening nog regelmatig deed

3) HS chest press
2 x 20 reps

4) HS shoulder press

2 x 20 reps

5) Skullcrushers
8 x 8

ik vraag me af of die koppijn zou te maken gehad hebben met die 380kg yoke pick ups van maandag, want toen had ik het ook en werd ik zelfs een tijdje duizelig...
Dat was toch nogal een zware opdoffer voor mijn systeem blijkbaar, wel is dat popliteus spiertje weer helemaal ok en squatten gaat weer pijnloos

Ik ga weer wat meer op incline werken - redelijk snel op naar de 160kg

Let er bij die Yoke pickups op dat je niet teveel met je hoofd naar achteren gaat. Sommige mensen hebben de meeste doorbloeding naar het hoofd aan de achterzijde van de nek. Stress op die structuren kunnen dus zorgen voor duizeligheid nadien, of beter "een licht gevoel in het hoofd". ;)
 
Goeie incline. Je flatt pr was 6x toch.
Die yoke zou best de oorzaak kunnen zijn. Heb je verder geen last van je nek ofzo?
 
nee nergens last van mn nek of zo... alleen een vaag vermoeid gevoel alsof ik 12 uur zou kunnen slapen, en plots opkomende en weer verdwijnende koppijn als ik veel kracht moet zetten

bedankt voor de tips Nose
 
nee nergens last van mn nek of zo... alleen een vaag vermoeid gevoel alsof ik 12 uur zou kunnen slapen, en plots opkomende en weer verdwijnende koppijn als ik veel kracht moet zetten

Herkenbaar ja, is volgens mij niet zo gek want 380kg is wel echt een hele zware belasting op je lichaam.
 
Bloeddruk in de gaten houden kerel, hoofdpijn en duizeligheid...
 
nee nergens last van mn nek of zo... alleen een vaag vermoeid gevoel alsof ik 12 uur zou kunnen slapen, en plots opkomende en weer verdwijnende koppijn als ik veel kracht moet zetten

bedankt voor de tips Nose

Graag gedaan. Symptomen vallen extra op als je er dagelijks mensen mee behandeld. :P
 
Zondag 2 maart

1) Boomstam clean & press 100 rep challenge
100 reps in 55 minuten PR

2) Bicep Grip Pulldown
10 x
10 x
10 x + 2 doubled mini-bands
10 x +2 doubled mini-bands

3) Narrow Grip FaT Bar Bench Press
8 x 55
8 x 95
5 x 115
5 x 135kg PR
5 x 125
5 x 115

4) Farmer Walks
75kg per hand voor 100m PR :eek: hijg

5) French Press (EZ-bar) repout
30reps x 40kg
 
Wow, vette training man, lange afstanden met famers lijken me echt killing!

Trouwens, hoe heb je die bands vast gemaakt? Aan de lat pull en de kooi waar ie aan hangt neem ik aan?
 
Wow, vette training man, lange afstanden met famers lijken me echt killing!

Trouwens, hoe heb je die bands vast gemaakt? Aan de lat pull en de kooi waar ie aan hangt neem ik aan?

Yep 100m farmers zijn echt ****ing lastig, dit was de eerste keer dat ik voor afstand ging en ik lag op de grond nadien. Ik trainde zonder mn broer vandaag maar had Ode (6 jaar) en Warre (4jaar) als supporters. Zij reden mee met hun fietsjes en riepen de hele 100m aan een stuk 'mietje ! mietje !' tja wat moet je dan, doorlopen zeker ;)
Ode (BW = 20kg) deed 30m met 10k per hand en daarna clean en jerk 10 reps met 2 roze aerobicdumbbells van 3kg

idd gewoon bands over de kooi en rond de stang. Ik doe eerst een paar sets gewoon met gewicht, en dan 2 sets met extra bandspanning erbij.
 
Oke thanks voor de uitleg!

Positieve instelling hebben die kids :D
 
Die boom weegt iets van 80-90kg zeker? :bow: En ne een uur c&p ook nog een volbloed training!

Hier wordt echt de ultieme sportman gemaakt; oerkracht, uithouding, grip, wilskracht!!
 
Back
Naar boven