MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe zou het nog zijn met... mn homegym ?

Ik had dus 2 ruimtes ter beschikking, een bouwvallige ruimte waarin een mazouttank stond en de aanpalende garage.
Dat zag er vorige maand nog zo uit :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Room 1 :

Mazouttank uitbreken, vloertje maken, gyproc wanden maken, power rackje neerzetten, baartjes ophangten en klaar is kees.
Nu moeten er vooral nog posters, bloed en zweet aan de muren komen, kwestie van de zaak een beetje te personaliseren :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Room 2 : eigenlijk de grootste ruimte, waar alle strongman materiaal komt

Hier heb ik nog veel werk aan. Grafitti is klaar, bokszak hangt op, racks neergezet, extra bankje laten maken, farmer walks en atlas stone etc... Maar er moet nog degelijke vloerbekleding komen (waarschijnlijk gewoon oude tapis plein) ipv koude beton, en de andere helft vd garage (niet in beeld hier) staat boemvol afval, rockwool isolatie en andere brol van onze verbouwingen.
Waarschijnlijk zal ik de garage maar in een volgende vakantie kunnen deftig maken, maar voorlopig kunnen we onze plan trekken

f_003m_309d661.jpg


Een dezer weken (als mn broer klaar is) komt er hier een log, yoke en nog stenen bij
 
mooi man :) ook vette grafitti
 
Ziet er al super uit !
 
Ziet er heel goed uit. Alleen die spiegel... Zeker vroeger bodybuilding gedaan ;)

Je Power Rack welk merk is dat/waar gekocht? Is precies hoog genoeg om er in overhead presses uit te voeren.
 
Wat een dream gym, nice :thumbs:
 
Ziet er heel goed uit. Alleen die spiegel... Zeker vroeger bodybuilding gedaan ;)

Je Power Rack welk merk is dat/waar gekocht? Is precies hoog genoeg om er in overhead presses uit te voeren.

Euh... welke spiegel ? ik heb helemaal geen spiegel ???

power rack = powertec, tweedehands gekocht via dit forum
ik doe geen overheads binnen, anders zit ik met mn schijven tegen het plafond, OHP doe ik buiten

EDIT : ik vind mn rack trouwens goed, alleen vind ik de steunhaken te lang, dan rolt je baar heen en weer. Ik ga kortere laten maken, echt zwaar werk doe ik daarom met de losse racks, daar ligt je baar tenminste stabiel
 
Moet echt vet zijn om al dat gerief in je huis te hebben liggen, damn :D
Hebt ge feitelijk enig idee hoe sterk ge moet zijn op bepaalde oefeningen om bvb een 100kg stone te liften? Zoals 160kg deadlift ofzo?
 
Ziet er heel goed uit. Alleen die spiegel... Zeker vroeger bodybuilding gedaan ;)

Je Power Rack welk merk is dat/waar gekocht? Is precies hoog genoeg om er in overhead presses uit te voeren.

Ik zie idd ook geen spiegel.

Over Body building gepraat, zou jij dat niet beter eens wat gaan doen? je traint al 10j en weegt nog altijd 75kg. En op je website (stronglifts.com of zoiets) maar artikels posten over zwaar trainen en bulken :rolleyes:
 
staal is binnen voor de yoke. de log is in uitvoering. Ik heb gekozen voor een "echte" log. MAW een massief stuk hout waar ik de handvaten uitkap en een er loading pins en dergelijke opzet. Het hout is populier en is 33cm diam en 135cm lang.

stone wordt een probleem omdat mijn vorige strandbal kapot is en ze in die winkel niet meer dezelfde maat hebben :(
 
Moet echt vet zijn om al dat gerief in je huis te hebben liggen, damn :D
Hebt ge feitelijk enig idee hoe sterk ge moet zijn op bepaalde oefeningen om bvb een 100kg stone te liften? Zoals 160kg deadlift ofzo?

Geen idee, dat hangt ook van zoveel meer dingen af dan alleen maar een goeie deadlift. Probeer het eens, en als het lukt ben je sterk genoeg !
 
staal is binnen voor de yoke. de log is in uitvoering. Ik heb gekozen voor een "echte" log. MAW een massief stuk hout waar ik de handvaten uitkap en een er loading pins en dergelijke opzet. Het hout is populier en is 33cm diam en 135cm lang.

OBEY ! Me not worthy !:hedbang::lifter:
 
Geen idee, dat hangt ook van zoveel meer dingen af dan alleen maar een goeie deadlift. Probeer het eens, en als het lukt ben je sterk genoeg !

Awel ja kwil da es proberen :D Vanaf 7 oktober gaak proberen alle zondagen bij Jimmy te gaan trainen ma das nog een maand. Denk da zercher-squat of zercher deadlift wel een vrij goeie carry over heeft naar de stones. Lange armen helpt ook hoop ik ? :p Heb ik er dan tenminste nog iets aan, wat ik niet kan zeggen voor benchpress.
 
Wat kicke zeg!!!
 
alle zondagen

Met alle respect en welgemeend...

het is prima dat je gemotiveerd en geinteresseerd bent. Ik zou dan ook inderdaad regelmatig eens naar Ironville afzakken. Maar IEDERE week gaat jou in het stadium waarin je NU bent niet veel helpen. Zijn log weegt bv al 80kg op zich, dus een MP van 5x50kg en een bench van 95kg is niet genoeg om die log in beweging te krijgen. Zijn lichtste farmers wegen 100kg per stuk, dus ook dat lijkt me voorlopig nog even te zwaar, evenals zijn Tire. Ik zou je adviseren om van nu tot rond nieuwjaar 100% te focussen op zwaardere gym lifts en het gros van je zondagen daaraan besteden (dat doe ik trouwens zelf ook), anders zou je wel eens teleurgesteld kunnen raken en dat kan niet de bedoeling zijn. Je hebt nog een jaar de tijd voor de volgende wedstrijden, dus tijd genoeg om te periodiseren en prioriteiten te stellen.

Wij hebben trouwens adjustable farmers, een axle en binnenkort een lichter log etc, dus ben je gerust welkom om eens bij ons mee te doen met meer doenbare gewichten
 
Laatst bewerkt:
Je hebt vast gelijk, maar wie niet waagt niet wint, ga iig 7 oktober gaan en als ik te zwak blijk voor de onderdelen wacht ik er nog ff mee. Kwist ook nie dat die log 80kg woog etc aangezien er in die mail stond dat het de eerste weken wat lichter ging zijn qua gewicht en er vooral op gewenning ging getraind worden.

Wij hebben trouwens adjustable farmers, een axle en binnenkort een lichter log etc, dus ben je gerust welkom om eens bij ons mee te doen met meer doenbare gewichten

Wil ik zeker es komen doen, moet maar zeggen als het past.
 
Je hebt vast gelijk, maar wie niet waagt niet wint, ga iig 7 oktober gaan en als ik te zwak blijk voor de onderdelen wacht ik er nog ff mee. Kwist ook nie dat die log 80kg woog etc aangezien er in die mail stond dat het de eerste weken wat lichter ging zijn qua gewicht en er vooral op gewenning ging getraind worden.



Wil ik zeker es komen doen, moet maar zeggen als het past.

Echt... dat vlaams :D In NL zou het raar overkomen als je het zo zegt :roflol:
 
power rack = powertec, tweedehands gekocht via dit forum
ik doe geen overheads binnen, anders zit ik met mn schijven tegen het plafond, OHP doe ik buiten

EDIT : ik vind mn rack trouwens goed, alleen vind ik de steunhaken te lang, dan rolt je baar heen en weer. Ik ga kortere laten maken, echt zwaar werk doe ik daarom met de losse racks, daar ligt je baar tenminste stabiel

wat bedoel je met steunhaken? die dingen waar je de baar in legt om te gaan squatten of te benchen?
6h860x2.jpg


ik ben namelijk van plan om een powerrack te kopen (binnen een jaar is het plan) en eigelijk lijkt mij deze powerrack de beste tot nu toe die ik heb vergeleken.
 
Over Body building gepraat, zou jij dat niet beter eens wat gaan doen? je traint al 10j en weegt nog altijd 75kg. En op je website (stronglifts.com of zoiets) maar artikels posten over zwaar trainen en bulken :rolleyes:

zeer scherp !;D

Mooi werk daar Broertjes !
 
Holy sjeisse, me is verry jelous! (soort van engels)

Wat een ruimte man, woon jezelf zo ruim of is dat bij je ouders of iets dergelijks, desalniettemin ziet het er erg goed uit.
 
Back
Naar boven