MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nice, wat voor chains heb je? En bands, die had je inmiddels al besteld he?

chains : een hoop schroot die bij een kameraad ligt, diverse maten en gewichten. Ik ben nog op zoek naar kettingen voor thuisgebruik :whip:
bands : zijn nog niet gearriveerd
 
Die board presses, heb je dan iemand die de boards voor je vasthoudt, of doe je die alleen? Als dat laatste het geval is, hoe doe je dat dan? :)

Ik zit een beetje te overpeinzen hoe ik die toegevoegd krijg aan mijn arsenaal, maar dan wordt het al gauw iets idioots fabrieken met klittenband ofzo...

Chains moet ik ook nog iets voor verzinnen... Hebbeb jullie dat 'schroot' dan gewoon aan een sluitring voor een oly bar gelast ofzo?
 
Die board presses, heb je dan iemand die de boards voor je vasthoudt, of doe je die alleen? Als dat laatste het geval is, hoe doe je dat dan? :)

Ik zit een beetje te overpeinzen hoe ik die toegevoegd krijg aan mijn arsenaal, maar dan wordt het al gauw iets idioots fabrieken met klittenband ofzo...

Chains moet ik ook nog iets voor verzinnen... Hebbeb jullie dat 'schroot' dan gewoon aan een sluitring voor een oly bar gelast ofzo?

EliteFTS - Superior Products and Knowledge for Lifters, Athletes, Coaches, and Trainers
 
Die board presses, heb je dan iemand die de boards voor je vasthoudt, of doe je die alleen? Als dat laatste het geval is, hoe doe je dat dan? :)

Ik zit een beetje te overpeinzen hoe ik die toegevoegd krijg aan mijn arsenaal, maar dan wordt het al gauw iets idioots fabrieken met klittenband ofzo...

Chains moet ik ook nog iets voor verzinnen... Hebbeb jullie dat 'schroot' dan gewoon aan een sluitring voor een oly bar gelast ofzo?

Voor board presses heb je best 2 man/vrouw in de buurt : iemand die de boards vasthoudt, en een spotter natuurlijk

voor chains, neen, de meest gebruikte methode is om een dunnere, langere ketting een keer of twee rond de baar te draperen en daar onderaan X-aantal zwaardere kettingen over hangen (zie foto) We hebben ook een paar hele dikke scheepskettingen die we los op zich gebruiken.

benchpresschains2.jpg
 
Woensdag 12 september

Vandaag was een beetje een stressy dag met veel van hot naar her rennen en iets te weinig eten. Ik ga mn voeding beter moeten afstemmen op mn nieuwe werkritme. Desondanks vrij goed getraind, maar niets echt super.

1) Strict Military Press
8 x 40
5 x 60
5 x 70
3 x 80
3 x 90
5 x 100kg

2) Floor Press
5 x 70
5 x 70
5 x 90
3 x 110
3 x 130
1 x 140
1 x 150 PR
1 x 150
5 x 120kg
Ik doe deze oefening nog niet zo heel lang, er is nog veel evolutie mogelijk

3) Bench + kettingen
5 x 60 + een behoorlijke hoop kettingen
5 x 80 + " " "
5 x 80 + nog een dikke zware ketting extra erbij
5 x 90 + " " " " "
5 x 100+ " " "
Naar verluidt geeft bij de laatste set alles samen de volgende weerstand :
benedengewicht = +-110kg, topgewicht = +-140kg

4) Cambered Bar Bench
20 x bar
5 x 60
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 100kg

5) Lat Pulldowns
2 x 15 reps
 
nette mp man:) misschien een stomme vraag maar wat is het nut van die kettingen?
 
Die military press is echt sick, ben wel benieuwd wat je max daarvan is.
 
als je bijvoorbeeld niet wil dat er iemand je bank afneemt tijdens het trainen, kan je je bar vasthangen met kettingen. Voordeel is dat het dan ook nog eens meer weegt
 
nette mp man:) misschien een stomme vraag maar wat is het nut van die kettingen?

als de ketting op de grond ligt weegt het niks meer maar als je omhoog gaat met squatten hangen de kettingen er weer aan en weegt het weer meer en hoe meer ketting op de grond, hoe dieper je dus zakt hoe minder het weegt. tegen overgestelde geldt voor bands.

als je bijvoorbeeld niet wil dat er iemand je bank afneemt tijdens het trainen, kan je je bar vasthangen met kettingen. Voordeel is dat het dan ook nog eens meer weegt

:roflol: anti-diefstal!
 
nette mp man:) misschien een stomme vraag maar wat is het nut van die kettingen?

Accomodating resistance. In plaats van rustig te kunnen uitbollen eens je over de helft bent wordt het net stukken zwaarder en moet je weer veel harder gaan duwen. Zeer goed dus om snelheid en explosiviteit te kweken en om je lockout/triceps te verbeteren. Daarnaast maakt het de oefening op zich gewoon stukken lastiger (oa doordat je baar ongelofelijk gaat wiebelen en je ze in bedwang moet houden). Door te variëren in aantal en soort kettingen en de manier van ophangen, kan je als je wil een zeer groot verschil tussen benedenspanning en bovenspanning bekomen, en dat heeft wel een lekkere trainingsshock ;) En voor de liefhebbers, ik had een pump ook


Die military press is echt sick, ben wel benieuwd wat je max daarvan is.

Strict MP voor een max single gaat moeilijk in praktijk, ik heb altijd de neiging om er een push press van te willen maken
 
gaat goed bro!!:D
 
als de ketting op de grond ligt weegt het niks meer maar als je omhoog gaat met squatten hangen de kettingen er weer aan en weegt het weer meer en hoe meer ketting op de grond, hoe dieper je dus zakt hoe minder het weegt. tegen overgestelde geldt voor bands.

het zelfde geldt voor bands
 
Woensdag 12 september

Vandaag was een beetje een stressy dag met veel van hot naar her rennen en iets te weinig eten. Ik ga mn voeding beter moeten afstemmen op mn nieuwe werkritme. Desondanks vrij goed getraind, maar niets echt super.

1) Strict Military Press
8 x 40
5 x 60
5 x 70
3 x 80
3 x 90
5 x 100kg

2) Floor Press
5 x 70
5 x 70
5 x 90
3 x 110
3 x 130
1 x 140
1 x 150 PR
1 x 150
5 x 120kg
Ik doe deze oefening nog niet zo heel lang, er is nog veel evolutie mogelijk

3) Bench + kettingen
5 x 60 + een behoorlijke hoop kettingen
5 x 80 + " " "
5 x 80 + nog een dikke zware ketting extra erbij
5 x 90 + " " " " "
5 x 100+ " " "
Naar verluidt geeft bij de laatste set alles samen de volgende weerstand :
benedengewicht = +-110kg, topgewicht = +-140kg

4) Cambered Bar Bench
20 x bar
5 x 60
5 x 60
5 x 80
5 x 100
5 x 100kg

5) Lat Pulldowns
2 x 15 reps

lekkere training,sterke mp!!!!
 
Vrijdag 14 september

1) Deadlift

5 x 70
5 x 70
5 x 70
5 x 100
5 x 130
3 x 160
3 x 190
3 x 210
5 x 230kg PR

2) Deadlift van net onder de knie

5 x 100
1 x 150
1 x 200
1 x 230
1 x 260
1 x 290kg
PR is 300, zat er vandaag niet meer in om daar over te gaan

3) Platform Deadlift (ik staand op een verhoog)
5 x 100
5 x 150
5 x 150
5 x 150

4) Pull-ups
2 x 6 reps wijd
2 x 6 reps parallel
2 x 6 reps bicep greep

5) Barbell Rows (licht)
15 x 40
15 x 60
15 x 80

6) Face Pulls
2 x 30reps
 
Yeeehaaa!! De heavy pulls zijn terug! Zeer nette pulls!
 
5*230 is netjes hoor, wel hoog volume man, doe je dat constant of cycle je wat?
 
Weer zo'n ziekelijk volume op deads. Ben er zelf ook niet vies van maar dit is extreem. Meen mij te herinneren dat je de vorige keer toch ook best nog wel last ervan had voor je volgende training oa je arch maken met bench. Is het niet beter je volume iets te splitten op deads. Bv Dag met squat pak je je rackpulls en bv een dag met gewone deads en dan frontsq ofzo in verband met herstel?
 
Back
Naar boven