Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan......(of zoiets).
 
Hoe doen jullie die reverse hypers?
 
Het venijn kruipt ... :p

Inderdaad, het belooft weer zo'n week te worden. Vanmorgen heb ik bij het ochtendgloren alweer wat sprintjes getrokken op het voetbalveld hier wat verderop ;)
I'm gonna go with the flow, men moet het ijzer smeden (en tillen) als het heet is...

Het venijn zit hem in het vreten, more food = more energy. De laatste dagen weeg ik smorgens op de nuchtere maag telkens consistent 103kg.
Halverwege augustus was dat nog slechts 98kg, alhoewel ik toen wel wat ondervoed uit blessuretijd kwam (daarvoor woog ik 100 à 101kg)
 
Inderdaad, het belooft weer zo'n week te worden. Vanmorgen heb ik bij het ochtendgloren alweer wat sprintjes getrokken op het voetbalveld hier wat verderop ;)
I'm gonna go with the flow, men moet het ijzer smeden (en tillen) als het heet is...

Het venijn zit hem in het vreten, more food = more energy. De laatste dagen weeg ik smorgens op de nuchtere maag telkens consistent 103kg.
Halverwege augustus was dat nog slechts 98kg, alhoewel ik toen wel wat ondervoed uit blessuretijd kwam (daarvoor woog ik 100 à 101kg)

Mooi zo, doen wat je kan zonder iets te verergeren hé.
 
Woensdag 17 oktober

1) Seated Overhead Press
(met losse baar uiteraard, straks vraagt iemand nog of het in de smith was ;) )
8 x 40
8 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 90
8 x 100
8 x 100
8 x 90

2) Speed Bench

warm-ups
8 sets x 3 reps x 80kg + doubled monster mini's

3) Bench Press (niet te zwaar, proberen op techniek letten)
8 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 120
3 x 140

4) HS iso shoulder press
15 x
12 x
10 x

5) Chest supported rows
2 x 12reps

6) HS chest press
1 set x 25 reps

Plezante training, ik denk dat 8x100 seated een PR was, maar heb deze oefening al meer dan een jaar niet gedaan. De 100 ging wel erg makkelijk, een geruststelling na de pijntjes van vorige week. Ik ga dit nu 3 weken doen ter vervanging van de staande press, dit omdat cleanen voorlopig pijn doet. Ik denk dat een triple met 120kg snel haalbaar is. Speed bench begint ook te beteren voor een traag iemand als ik.
 
2 x 8 x 100 op je OHP is wel aardig ziek hoor!

Heb je hem in de Smi....

Edit: Ik zie het al. Niet in de Smith :D
 
De meeste squatblessures zijn tijdens de walk out dus idd beter save than sorry. Merk het ook bij hoge loads, vanaf het moment dat je staat voel je alles stabiel worden.

OH press blijft natuurlijk ziek bij jou!
 
Lekker beest. Vanwaar de keuze om speed benches te gaan doen?
 
Lekker beest. Vanwaar de keuze om speed benches te gaan doen?

Je zou eens moeten zien hoe traag ik ben...
Baat het niet, dan schaadt het niet.

En van alle oefeningen die ik doe is bench het zwakste.
Incline en narrow doe ik bijna evenveel of soms meer dan gewone flat bench...
Een mens probeert dus al eens wat.
 
Laatst bewerkt:
Het zou nu wel heel grappig zijn als je je schouder blesseert met speed benches op één of andere manier:p (misschien minder grappig voor jou)

:roflol: inderdaad dat zou dolle pret zijn, de gedachte alleen al doet me gieren van het lachen
 
Ben je nou echt serieus.....? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je traag bent (of bedoel je mentaal traag ;)

Gezien het gemak waarmee je kracht opbouwt en ook het feit dat je een martial art achtergrond hebt (als ik me niet vergis)

Bij bench heb ik echt wel een probleem hoor, bij andere oefeningen heb ik daar geen last van.

Het heeft er vooral mee te maken dat ik jaren aan een stuk gewoon onwetend bodybuilding style benchte (plat op de bank liggend, elbows out), nu nog is mn techniek voor PL-bench verre van goed (maar er wordt aan gewerkt) en heb ik de indruk dat ik een flink stuk rendement mis : als je mn prestaties op aanverwante oefeningen bekijkt dan zou ik moeiteloos 170kg moeten kunnen raw benchen. But it ain't happening yet.

Ja ik heb een martial arts achtergrond, vroeger veel full-contact karate en later een jaar of twee muay thai, maar het is niet omdat je hard kan meppen dat je hard kan benchen.

ik weet trouwens niet of dit WSB style speed-benchen met 8x3 op 50% me zoveel zal helpen, echt lastig vind ik het niet.
Misschien dat ik beter eens wat vaker bands en chains inlas voor max effort bench.
 
ik weet trouwens niet of dit WSB style speed-benchen met 8x3 op 50% me zoveel zal helpen, echt lastig vind ik het niet.
Misschien dat ik beter eens wat vaker bands en chains inlas voor max effort bench.

50% is veel te weinig als je zonder bands/chains bencht. Probeer eens 8x3 aan 70-80%, ook met wekelijkse wavings.
 
Het heeft er vooral mee te maken dat ik jaren aan een stuk gewoon onwetend bodybuilding style benchte (plat op de bank liggend, elbows out), nu nog is mn techniek voor PL-bench verre van goed (maar er wordt aan gewerkt) en heb ik de indruk dat ik een flink stuk rendement mis : als je mn prestaties op aanverwante oefeningen bekijkt dan zou ik moeiteloos 170kg moeten kunnen raw benchen. But it ain't happening yet.

En als je nu elke training op het einde een aantal lichte sets Bench Press doet, puur om aan techniek te werken? Als je dat 4x per week doet (of aangezien je toch thuis traint kan je zelfs meer als je tijd vrij maakt), komt die techniek veel sneller. Toen ik power cleans aanleerde deed ik ze 6x per week weken aan een stuk.
 
met een shirt duw je best recht omhoog, als die baar achteruit komt, kan je die niet meer houden en kan ze op je hoofd landen. Zelf al een paar keer bijna kunnen ervaren
 
Thanx Harpep, heb ik wat aan...

Dat laatste wat je schrijft, is wat ik zelf ook altijd doe en anderen aanraad. Door speed sets op te nemen in de warming up naar het zware werk toe, kom ik veel beter "in the (neuromuscular) groove". Ik doe dan ook net zoveel doubles en vervolgens singles in the range 60-80% 1RPM, totdat ik het gevoel heb dat ik "tuned" ben voor de zware sets....

Dit is nu precies wat ik van plan was voor volgende week : ipv 8x3x80kg, een setje of drie met 80kg om erin te komen, en dan 100,110,120.... whatever ik aankan met een acceptabele snelheid. Want het moet ook geen max max inspanning zijn, want de zware bench dag is voor mij op zondag.

ik vind die 8x3 gewoon niet lastig genoeg. Een paar weken geleden deden we gewoon een zware triple met 40kg ketting eraan. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik moet werken.

50% is veel te weinig als je zonder bands/chains bencht. .

was met doubled monster mini's ;)
 
Je zou eens moeten zien hoe traag ik ben...
Baat het niet, dan schaadt het niet.

En van alle oefeningen die ik doe is bench het zwakste.
Incline en narrow doe ik bijna evenveel of soms meer dan gewone flat bench...
Een mens probeert dus al eens wat.

Idd. Als je 1 dag speed doet en voor de rest gewoon een ME dag o.i.d + zware assistance ga je er sowieso niet op achteruit.

ik weet trouwens niet of dit WSB style speed-benchen met 8x3 op 50% me zoveel zal helpen, echt lastig vind ik het niet.
Misschien dat ik beter eens wat vaker bands en chains inlas voor max effort bench.

Beter verhogen naar 70/80% als je geen bands gebruikt zoals paddos zegt.

Dit is nu precies wat ik van plan was voor volgende week : ipv 8x3x80kg, een setje of drie met 80kg om erin te komen, en dan 100,110,120.... whatever ik aankan met een acceptabele snelheid. Want het moet ook geen max max inspanning zijn, want de zware bench dag is voor mij op zondag.

ik vind die 8x3 gewoon niet lastig genoeg. Een paar weken geleden deden we gewoon een zware triple met 40kg ketting eraan. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik moet werken.

was met doubled monster mini's ;)

Het is een beetje aftasten. Het moet niet te zwaar zijn anders maak je geen maximale snelheid. Het moet ook weer niet te licht zijn omdat je lichaam zichzelf dan gaat afremmen bij het naderen van de lockout. Weinig reps, veel sets @ 70/80% is dan het devies.
 
Back
Naar boven