AndroidHealthClinic

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutale pressing kracht.

Hard work pays off.

Nou, eerste post op dit forum, en dan nog in mijn log ? thanx en welkom !


By the way vrinden ik heb bij thuiskomst van de training eerst een caloriebom gemaakt met 1/2l melk, 2 eieren, een banaan, 50gr pindakaas en 4 scoops Mammoth weight gain in de blender. Ik ga nu straks nog 200gr biefstuk verorberen met wat chili saus, en ik hoop van u allen hetzelfde ;)
 
Naar pindakaas waarschijnlijk? :D
 
mooie gewichten kerel!
 
mooi man ! 120 kg overhead is nice ! :thumb:
 
Bij de zittende variant heb je een eccentric voor je presst, je kunt dus gebruik maken van je stretch reflex vanaf rep 1, plus dat je zittend drukt met een houding waar je meer gewicht mee aankunt.
 
Bij de zittende variant heb je een eccentric voor je presst, je kunt dus gebruik maken van je stretch reflex vanaf rep 1, plus dat je zittend drukt met een houding waar je meer gewicht mee aankunt.

voila daar zeg je het... Je kan je ook echt tegen de rugleuning aanduwen waardoor je maar op één ding moet concentreren namelijk het duwen zelf.

Keith Wassung zegt ook in zijn artikel dat het goed is om af en toe de zittende press te doen omdat je dan overload hebt van de schouders en gewichten kunt drukken die je staand (strict) niet wegrkrijgt.

Dan zijn er die terugroepen dat de staande versie beter en completer is omdat er meer spieren worden aangesproken. Inderdaad, maar met af en toe box squats met 300+ kg ben ik niet bang dat mn stabilisators niet genoeg worden belast. Als ik binnen een paar weken kan opwerken naar pakweg 8x110 zittend, dan zal mn MP ook wel omhoog gaan hoop ik.

De beslissing om te gaan zitten kwam er trouwens wegens een elleboogpijntje, dat verergert bij power cleans en andere bewegingen waarbij er dergelijke rotatie is, dus voor de zekerheid blijf ik nog even zitten, maar dat lijkt me nog niet eens een slechte beslissing.
 
Vanaf welke hoogte doe je ze? Kin?
 
Vrijdag 2 november @ the garage, g-town

1) Platform deadlift
5 x 50
5 x 100
5 x 100
3 x 130
3 x 150
3 x 170
3 x 190
3 x 200
3 x 200
normaal stonden er meer sets op het programma, maar ik stond op een hoop matten ipv een blok en dat begon nogal instabiel te worden. Deadlift blok maken dus tegen volgende keer.

2) Partial Deadlift (4 matjes, baar hoog op de schenen)
3 x 100
3 x 150
3 x 190
1 x 220
1 x 240
3 x 260kg PR op deze hoogte

3) Dikbaar bankpress
(lite & lazy)
8 x dikbaar
5 x 65
5 x 95
5 x 105
5 x 105
5 x 105
5 x 105

4) Farmers Walk
5 keer 20m met 58kg per hand
(om 21h buiten in het donker op kiezels, heel licht dus maar snel na elkaar)

5) Barbell Rowzz
15 x 70kg
10 x 100
10 x 100
8 x 110
8 x 110
 
nice pulls, gaje vanmiddag ook naar Merelbeke? Kpak die band wel mee voor u zus :]
 
Hoe hoog sta je bij die platform deads?

Zo hoog mogelijk, zodat je voeten er nog net onder kunnen. Dan is het precies zoals een diepe front squat, maar met de baar elders
 
nice pulls, gaje vanmiddag ook naar Merelbeke? Kpak die band wel mee voor u zus :]

Pff, ik moet in de eerste plateau heffen die om 1 uur begint.

Ze steken alle vrouwen, cadetten en junioren tesamen.

Ik zal al mijn beurten na elkaar hebben.
 
Zo hoog mogelijk, zodat je voeten er nog net onder kunnen. Dan is het precies zoals een diepe front squat, maar met de baar elders

Zo heb ik ze ooit eens gedaan, maar daardoor voelde de lift erg rounded back aan met als gevolg weer last van mn rug op de plaats waar ik vroeger een blessure gehad heb. Ik denk dat wij voor een 12 cm platform gaan (dat is 1 zo'n pallet die ik gemaakt heb).
 
Back
Naar boven