Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hehehehe, je kan flink wat volume wegwerken zo he met die rest-pause shit..? ;)

Super PP, de 125-130 moet er nu toch echt wel inzitten voor jou!
Verder zeer nette workout.

Hoe doe je die OH lockouts eigenlijk? zittend op een bench bij het squatrack of powerrack?

thx

Ja die lockouts zijn seated en in het powerrack vanaf pinnen.
Het ging wat minder dan vorige week, toen deed ik 5x190kg.
Maar dit is natuurlijk een oefening die je beter maar om de paar weken doet denk ik.
 
Ik denk idd niet dat het verstandig is om die lockouts elke week te doen.
Wel een goede training weer.
 
thx

Ja die lockouts zijn seated en in het powerrack vanaf pinnen.
Het ging wat minder dan vorige week, toen deed ik 5x190kg.
Maar dit is natuurlijk een oefening die je beter maar om de paar weken doet denk ik.

Is elke week de pins verlagen geen optie?
 
Is elke week de pins verlagen geen optie?

Het ligt niet echt in mijn bedoelingen om elke week een pin press te doen, dat zou voor mij snel vervelen en ook weinig meerwaarde bieden denk ik

Ik wil wel spoedig weer gewoon clean & strict military press beginnen doen. Die heb ik een tijd weggelaten wegens tenniselleboog maar dat lijkt nu ondertussen voorbij te zijn, misschien volgende week terug proberen.
 
Waarom niet blijven focussen op je PP? Je moet natuurlijk veel pushpressen als je de groove erin wil vinden en lijkt me dat je MP sterk genoeg is voor grotere pushpress getallen.
 
Waarom niet blijven focussen op je PP? Je moet natuurlijk veel pushpressen als je de groove erin wil vinden en lijkt me dat je MP sterk genoeg is voor grotere pushpress getallen.

Ja pushpress ga ik ook blijven doen natuurlijk, daar kan in idd nog veel uit de kast halen.

Zoals gisteren bijvoorbeeld. Qua kracht had ik nog wel reps gekund. Maar de ademhalingstechniek is totaal anders dan bij MP, ik was precies gehinderd bij het ademen en na 4-5 reps moest ik er daarom mee ophouden.
 
Herr Locust,

Als notoir slechte OH presser, ben ik (uiteraard naast gewoon plain hard work) bezig met het zoeken naar saillante technische details die mij met de progressie kunnen helpen.

Tot zover heb de press met de stang hoog op de borst, ellebogen meer naar beneden wijzend gedaan en bij het omhoog komen altijd vrijwel meteen lateraal bewegend.

Nou las ik onlangs in starting strength 2nd edition, dat ze aanbevelen om de start off vanuit de 'rack' position te doen, dus echt met de baar op de frontale delts en de ellebogen naar voren en omhoog.
Gisteravond geprobeerd, wel wat onwennig, maar het lijkt inderdaad dat de 'initial drive' krachtiger is (en op het moment dat ik dit zit te typen heb ik in ieder geval nog geen tendonitaire jeuk zal ik maar zeggen), dus lijkt een verbetering.

Hoe doe jij dit, als Typisch OH-Press Mensch?

tja ik ben zelf ook geen techniek expert, zoals starting strength beschrijft lukt me gewoon niet - ik press dus ook met de ellebogen naar beneden in startpositie en baar idd hoog op borst en niet op de front delts. Ik weet dat je voor een jerk die positie moet gebruiken, maar ik weet niet of het voor presses zoveel helpt.

Wat ik wel belangrijk vind is dat mn ellebogen altijd zoveel mogelijk naar voor wijzen en niet naar buiten

EDIT : maar nu je't zegt, misschien zorgt die baarpositie en houding wel voor de ademhalingsproblemen die ik bij PP ervaar
 
hmm ik heb de baar volgens mij wel redelijk op de delts liggen doordat de ellebogen naar voren staan.
Als de ellebogen bij mij wat opzij gaan ligt de baar ook meer op de borst. Echter ik kan mijn ellebogen ook niet zo hoog houden in startpositie.
 
Wat een GM's ook trouwens.. het ziet er zo zwaar uit,, en als ze dan opeens concentrisch moeten gaan hoe buff :)
 
Ik weet niet of het al een gepost is hier, maar volgens mij ben jij dat Locust, die daar op het laatst vol ongeloof zit te kijken naar de snelheid van die deads met pak 'm beet 250 kg :D

http://www.gometal.com/videot/training/07_08_22_METAL_Gym_Training_gm&deadlift_jani&ano.wmv

Thanx !!! ik had hem nog niet eens zelf gezien, ja dat ben ik daar op het einde die daar op de bank aan het rusten is. Dat was een zotte training hoor...

Ik heb niet getraind vanavond wegens koppijn, volgende training is zondag
 
zondag 2 december

1) Bench Press
10 x 40
8 x 60
8 x 80
5 x 100
1 x 120
1 x 140
1 x 150
1 x 150
2 x 155 PR!
2 x 150

2) Incline Bench
8 x 60
8 x 80
6 x 100
werkset : 8x120 + 3x120 + 3x110 + 5x100 = 19reps als één rest-pauze set
miauwkes !

3) Cable Crossover
10 x
werkset : 10x + 7x + 6x

4) Incline DB flyes
1 set, 28 reps x 20kg

5) Bicep Grip Pull-ups
5 x BW
5 x +10kg
werkset : 5x + 20kg, 3x +20kg, 5xBW, 5xBW als één rest-pauze set

6) Tricep Pushdowns

10 reps full-stack en dan dropset-gewijs telkens 10kg eraf, voor 70reps totaal

7) Concentration Curl
rest pauze 23 reps totaal met 20kg

8) Preacher Curl
1 set x 15reps

9) Good old Push-ups - smal, met van die handvaatjes
35 reps, op en helemaal verzuurd na die pushdowns

:eek: Ik ga m'n beklag doen bij mn baas, dit is geen lazy sunday meer
 
nice bench! Lekker volume ook verder!
 
Yep, en op die manier zijn assistentie oefeningen ook nog eens leuk en lastig. Want er zijn lange periodes geweest dat ik niets deed behalve de big lifts, dit is wel eens fun ter afwisseling

pull-ups met bicep greep en extra gewicht moet ik ook weer vaker in mn training opnemen, eigenlijk is dat een machtige oefening
 
Sterke Cable Crossover & Flyes :bow:
 
Back
Naar boven