XXL Nutrition

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien eens HIT proberen?

HIT, dropsets, rest-pauze etc is goed voor assistance oefeningen op het einde...dan kan je immers 5 oefeningen doen in 20 minuten... ...waardoor je tijd genoeg hebt om je naar hartelust uit te leven op de basics door bv eerst anderhalf uur te squatten of te pressen ;)

Overigens vind ik de 45min regel op zich niet slecht. Na 45min trainen kan je bv eens 5 minuten gaan zitten, iets drinken, om dan aan de volgende 45min te beginnen. Waarna eventueel nog een periode van 45min kan volgen. Je moet er iets voor over hebben om de cortisol tegen te gaan ! Ik vind bijvoorbeeld ook dat een strongman wedstrijd maar 45min zou mogen duren.
 
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in! Heb je wel eens gezien hoe slecht en mager die gasten er na zo'n wedstrijd uitzien?

Maar beter nog kan je er ook niet over nadenken want dat veroorzaakt stress en dan vliegt je cortisol weer de lucht in man! :sad:
 
HIT, dropsets, rest-pauze etc is goed voor assistance oefeningen op het einde...dan kan je immers 5 oefeningen doen in 20 minuten... ...waardoor je tijd genoeg hebt om je naar hartelust uit te leven op de basics door bv eerst anderhalf uur te squatten of te pressen ;)

Overigens vind ik de 45min regel op zich niet slecht. Na 45min trainen kan je bv eens 5 minuten gaan zitten, iets drinken, om dan aan de volgende 45min te beginnen. Waarna eventueel nog een periode van 45min kan volgen. Je moet er iets voor over hebben om de cortisol tegen te gaan ! Ik vind bijvoorbeeld ook dat een strongman wedstrijd maar 45min zou mogen duren.

:roflol:
 
Brute 100 Rep challenge, genoeg motivatie om ook weer eens cleans te doen.

Afgelopen 3 dagen volledige rust vanwege cortisol gepakt, ik ga echt een beest worden;)
 
Vrijdag 21 december AM

Band dislocates 2 x 30
Band pushdowns 2 x 50
Standing Abs (rope) 2 x 20
Push Ups 2 x 20
BW squats 100reps
Leg Raises 2 x 20
Sandbag Bearhug Carry 2 x 25m
Tricep Pushdowns 2 x 15
Kettlebell Swings 20kg 1 minuut hand to hand

gelukkig duurde dit allemaal maar iets meer dan een half uur, dus netjes onder de fatale 45min grens

vanavond weer eens progressive pulls doen
 
netjes hoor en slim van je dat je de tijd in de gaten hebt gehouden! ;)
 
Vrijdag 21 december PM 19h30 - 22h00

1) Power Snatch
3 x 55
3 x 55
3 x 55
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 75
3 x 75

2) Hang Clean
3 x 55
3 x 75
3 x 85
3 x 85
3 x 95
3 x 95
3 x 105 PR

3) Power Clean
3 x 55
3 x 75
3 x 85
3 x 95
3 x 105
1 x 115
1 x 115
1 x 125

4) Speed Deadlift
5 x 70
5 x 110
5 x 140
3 x 170
3 x 170
3 x 200

5) Farmer Walks
15m x 58kg per hand
15m x 108kg per hand
15m x 108kg per hand

potverdomme en bij het einde van de laatste run glipt die ene farmer uit mn hand, kletst schuin op de grond neer waardoor de voorste loading pin afbreekt :mad:
Nu ja, beetje laswerk en het zal wel opgelost zijn... (sorry zus...)

6) Sandbag Bearhug Carry
80kg voor 30m op snelheid (sprintje dus)

7) Floor Wipers
3 x 15 reps, diverse variaties (die zijwaartse zijn echt killer)

8) Lat Pulldown

2 x 15reps

9) Kettlebell Swings
20kg hand to hand, 50reps totaal

10) Standing Abs
1 flinke burn-set

lekkere training, voor het grootste deel buiten op het kiezelstraatje in het donker aan -4°C :D
Alleen jammer van de schade aan mn materiaal :mad:
 
dat ziet er uit als een lekkere training! ik had maandag ook buiten ('s avonds met -3 ofzo) getraind, na 5 minuten al geen last meer van de kou :)

jammer dat je niet aan je cortisol hebt gedacht maar je goede training compenseert dat dan weer :thumbup:
 
das inderdaad balen met die farmer! Was bij Simon ook al het geval. Verder hopelijk wel steeds een nipje genomen van je whey/glutamine/HMB/dextrose drankje om de cortisol te drukken;)
 
dat ziet er uit als een lekkere training! ik had maandag ook buiten ('s avonds met -3 ofzo) getraind, na 5 minuten al geen last meer van de kou :)

Inderdaad, na die eerste snatches had ik direct al goed warm. Het heeft wel iets zo in de kou en het donker, lekker sfeervol ;) binnen is voor die oefeningen geen optie wegens de hoogte van mn plafond, en daarbij in de garage is het sowieso even warm als buiten. Koud is niet erg, regen zou heel wat minder doenbaar zijn.

das inderdaad balen met die farmer! Was bij Simon ook al het geval. Verder hopelijk wel steeds een nipje genomen van je whey/glutamine/HMB/dextrose drankje om de cortisol te drukken;)

Tja kijk ik heb vandaag met AM en PM in totale tijdsduur 4 x 45min getraind, dus netjes volgens de DBB-regels dat workouts zo kort mogelijk moeten zijn en dus had ik geen nood aan gekke drankjes. Gelukkig kun je het makkelijk zo organiseren dat je een paar van die korte workouts vlak na elkaar doet, zodat je ook nog progressie kunt maken terwijl je toch je cortisol-spiegel in het oog houdt ;)
 
Netjes hoor, die training maar toch even twee kritische kanttekeningen:


1. Ik zie nergens staan dat je tussendoor goed gerust hebt.


2. Wat he ik je nou gezegd over stress en cortisol, hmm?
potverdomme en bij het einde van de laatste run glipt die ene farmer uit mn hand, kletst schuin op de grond neer waardoor de voorste loading pin afbreekt :mad:
Nu ja, beetje laswerk en het zal wel opgelost zijn... (sorry zus...)

FEAR THE CORTISOL!!!!!
 
Netjes hoor, die training maar toch even twee kritische kanttekeningen:

1. Ik zie nergens staan dat je tussendoor goed gerust hebt.

Oeps was dat de bedoeling, nu ja ik dacht als de ene workout van 45min gedaan is begin ik gewoon met de volgende om geen tijd te verliezen, sorry :o
 
Zaterdag 22 december AM

Half uurtje conditioning werk ; afwisselend springtouw, rustig kickboksen op heavybag, en sprints.
 
Ik heb altijd het idee dat je buiten qua training beter presteerd dan binnen.

Brute training verder, nice PC's en farmer's!

maar 2,5 uur trainen is natuurlijk wel absoluut niet bevordelijk voor het gainen van droge spiermassa. Ik hoop voor je dat je voor en na de training minstens 15gr BCAA's hebt genomen en na de training 80 gr. dextrose met 40 gram whey!!! :finger:
 
Zondag 23 december

1) Bench Press
10 x 50
5 x 70
5 x 90
5 x 110
5 x 130
1 x 150
1 x 155
1 x 155
1 x 155
1 x 150
1 x 150
heavy speed benchin'... submax gewicht maar met nadruk op explosie

2) 1-Board Bench
5 x 100
5 x 120
5 x 140
3 x 160 PR
3 x 160

3) Narrow Grip Bench
(30cm greep)
15 x 50
10 x 70
8 x 90
5 x 110
5 x 130
5 x 130

4) Incline Bench
6 x 60
6 x 80
6 x 100
6 x 120
6 x 120

5) Push-ups (smal, met van die handvaatjes)
3 x 25reps
 
zalige zondag training
 
zalige zondag training

Thx het was wel aangenaam vertoeven. Op mn eentje zonder mn zus, maar in Izegem lopen massa's vriendelijke mensen die graag eens je board vasthouden etc, dat vinden ze zo speciaal ;)
Helaas geen tijd meer voor assistance want het was tijd om te gaan aperitieven. Misschien las ik vanavond nog een korte home-sessie in.
 
Back
Naar boven