Fitness Seller

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Super skwat!! Misschien ook snorkel training gaan doen vanwege die adem? :P
 
Mooie training. Mss eens af en toe weer 20 reppers doen voor je lucht!

Yoke is ook pittig. Dave Mossing zei dat je dat vooral consistent moet doen, dus in elke week. Zal wel snel hoger kunnen denk ik naar je squat te oordelen.
 
Ik ben wel jaloers op die squat van je want nu ik met fullsquatten begonnen ben is dit nog een beetje te hoog gegrepen.
 
Lopen met een zware yoke +300kg en andere zware loop onderdelen week in week uit is voor mij een no go. Waar ik (en ook andere) last van krijgen zijn vooral onderbenen. En dan schenen, van die heerlijk beurze en zeurende stekende schenen. De enige remedie om hier weer vanaf te komen is veel ijs en rust.

Mijn tip is: Ga op je gevoel af (zoals met alles) en wissel je yoke af met zware runs de ene week en lichte runs de andere week. In je lichte week kan je wel zware yoke pick ups doen.Dit vooral voor gevoel en je zns te laten wennen aan de belasting op je rug.
 
Lopen met een zware yoke +300kg en andere zware loop onderdelen week in week uit is voor mij een no go. Waar ik (en ook andere) last van krijgen zijn vooral onderbenen. En dan schenen, van die heerlijk beurze en zeurende stekende schenen. De enige remedie om hier weer vanaf te komen is veel ijs en rust.

Mijn tip is: Ga op je gevoel af (zoals met alles) en wissel je yoke af met zware runs de ene week en lichte runs de andere week. In je lichte week kan je wel zware yoke pick ups doen.Dit vooral voor gevoel en je zns te laten wennen aan de belasting op je rug.

Bedankt voor de input Ironsport

Het is natuurlijk vaak zo op gebied van training dat het in het begin wat verwarrend is, de ene zegt iedere week die 300kg erop zodat je het gewoon wordt, anderen zeggen no way...
Inderdaad, op mn gevoel afgaan zal het beste zijn zeker...
 
Woensdag 23 januari

1) Strict Military Press

8 x 40
8 x 40
5 x 60
5 x 60
5 x 80
5 x 80
5 x 100
5 x 100
4 x 100
5 x 80

2) Narrow Grip Bench met Fat Bar en 40kg Chains
8 x 50
8 x 75
8 x 75
5 x 95
5 x 100
5 x 100
5 x 100kg + 40kg chains

3) HS Ground Base Jammer
4 x 10

4) HS Shoulder Press
4 x 10

5) dumbbell Skullcrushers superset met Tricep Pushdown
4 x 10 van elk

Niets bijzonders, just another day under the iron.
Ik had gehoopt meer sets van 5 x 100 MP te kunnen doen, zal voor volgende keer zijn
 
Ja, je training is wat "gewoontjes" vandaag. :D
 
haha idd! :D Dadelijk gaan we dit nog lazy noemen:p
 
Haha, tja kijk een paar weken geleden had ik PR's gezet op strict MP van 9x100 en de week erna 2x3x110... dus zijn die paar setjes van 5x100 eigenlijk minder goed dacht ik

Bij mij is MP zo'n oefening waarbij je plots een heftig PR haalt en dan is het weer een paar weken wat minder, in die zin dat je bv soms met grote moeite een paar triples doet met het gewicht waarmee je anders makkelijk rept. Dan is het weer een paar weken aankloten met gewichten die je normaliter al beheerst en dan plots vlam! een nieuw PR
 
Bij mij is MP zo'n oefening waarbij je plots een heftig PR haalt en dan is het weer een paar weken wat minder, in die zin dat je bv soms met grote moeite een paar triples doet met het gewicht waarmee je anders makkelijk rept. Dan is het weer een paar weken aankloten met gewichten die je normaliter al beheerst en dan plots vlam! een nieuw PR


Ik heb iets gelijkaardigs, soms gaat het vlot, soms ga het gewoon echt ni! Maar als het bij jou wat minder gaat doe je nog steeds reps met 100 :D
 
Vrijdag 25 januari

1) Deadlift
8 x 70
8 x 70
5 x 120
5 x 120
3 x 160
1 x 200
1 x 220
1 x 240
3 x 260kg PR

2) Farmer Walk
30m x 60kg per hand
30m x 100kg per hand

3) T-Bar Row
6 sets x 10 reps

4) Medley
80kg sandbag - 55kg biervat - 75kg duckwalk
2 medley's

5) Lat Pulldown
10 x
8 x

6) Kettlebell Swings
30 x hand to hand

Plezante training met mn gebande zus (ex Lanfeust) en Monsterstrength.
Vanaf nu trainen we met zn drieën wekelijks samen in mn garage, which is nice... :D
Deadlift begon moeizaam, maar toch nog een triple eruit kunnen halen.
Zus heeft ook een PR met 240kg gedeadlift en Driesmonster deed 3x290kg en de buren zeggen dat we gestoord zijn

Maar ****in' hell maat mn farmers zijn weer naar de kloten :mad:
Ze waren nog maar pas opnieuw gelast - zus gaat nu een iets meer heavy duty versie maken...
 
Laatst bewerkt:
prachtig dead pr (ook van lanfeust en dries helemaal)

die medley ziet er ook tof uit
 
prachtig dead pr (ook van lanfeust en dries helemaal)

die medley ziet er ook tof uit

thx

Die medley was inderdaad ook tof maar ik besef nu dat ik op cardiovasculair gebied nog heel veel werk heb... de gewichten waren niet zo zwaar voor de eerste week, maar om met die dingen elk naar de overkant te lopen... **** ik was echt buiten adem, mn uithouding moet veeeeeeel beter...
 
altijd leuk om weer wat te hebben om aan te werken toch
 
thx

Die medley was inderdaad ook tof maar ik besef nu dat ik op cardiovasculair gebied nog heel veel werk heb... de gewichten waren niet zo zwaar voor de eerste week, maar om met die dingen elk naar de overkant te lopen... **** ik was echt buiten adem, mn uithouding moet veeeeeeel beter...

Hoe ga je daar aan werken(als je het uberhaubt van plan bent)? Puur sport specifiek door bijv GPP / medley zoals je vandaag hebt gedaan of meer lopen/zwemmen fietsen etc?
 
Haha, moet wel apart zijn als je zo'n monsters bezig hoort ziet trainen :D

Wel goede deadlift ;)
One day, I will too !
 
Vette shit, zo'n homegym.

Die dls mogen er ook wel zijn:p
 
Hoe ga je daar aan werken(als je het uberhaubt van plan bent)? Puur sport specifiek door bijv GPP / medley zoals je vandaag hebt gedaan of meer lopen/zwemmen fietsen etc?

vrij specifiek ja... zoveel mogelijk medley's, sandbag werk, kettlebells, auto's duwen en verder gewoon veel onderdelen trainen. Tire flips zijn aardig conditioneel als je reps na elkaar doet. Barbell medleys zijn ook leuk (bv front squat, straight leg deadlift en clean en press voor tien reps elk allemaal na elkaar zonder rust). Verder high rep squats in plaats van max effort singeltjes.

misschien ga ik wat sprints doen als ik ze in mn weekschema kan inlassen zonder dat dat andere trainingen gaat bijten... hier 100m verder is een voetbalveld, dus da's wel makkelijk
 
vrij specifiek ja... zoveel mogelijk medley's, sandbag werk, kettlebells, en verder gewoon veel onderdelen trainen. Tire flips zijn aardig conditioneel als je reps na elkaar doet. Barbell medleys zijn ook leuk (bv front squat, straight leg deadlift en clean en press voor tien reps elk allemaal na elkaar zonder rust). Verder high rep squats in plaats van max effort singeltjes.

misschien ga ik wat sprints doen als ik ze in mn weekschema kan inlassen zonder dat dat andere trainingen gaat bijten... hier 100m verder is een voetbalveld, dus da's wel makkelijk

Leek mij ook het beste maar was er niet helemaal zeker van vandaar dat ik het vroeg. Fietsen/lopen/zwemmen etc zijn goede middelen om een algemene basis conditie mee op te bouwen. Toch kun je beter sport specifiek trainen, daar heb je het ook nodig. Fiets conditie is heel anders dan de verschillende onderdelen.
Nog een vraag (sorry als ik zo lastig ben), ga je dat op apparte dagen doen of zie het het gewoon als onderdeel van je training. dit ivm het herstel.
 
Nog een vraag (sorry als ik zo lastig ben), ga je dat op apparte dagen doen of zie het het gewoon als onderdeel van je training. dit ivm het herstel.

Bedoeling is om op maandag (squat dag) en vrijdag (deadlift dag) telkens een paar onderdelen of strongman-gericht conditioning werk toe te voegen. Het assistance werk dat ik normaal op die dagen deed (bv lats etc) zal geleidelijk naar een aparte dag verplaatst worden (bv dinsdag). Sprints week ik nog niet, misschien ergens 's morgens voor het werk
 
Back
Naar boven