MuscleMeat

Mijn weg naar 800kg totaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vrijdag 15 februari

All by myself vandaag maar wel machtig getraind

1) Partial Deadlift (net onder de knie)
8 x 60
8 x 100
1 x 140
1 x 180
1 x 220
1 x 250
1 x 280
1 x 300
1 x 300
1 x 300
1 x 300
1 x 300
(soort volume PR)

2) Sumo Deadlift

5 x 60
5 x 100
5 x 140
5 x 180
5 x 200
pfff ik blijf dit een stomme oefening vinden, bij deze nog eens uitgeprobeerd maar dat zal de laatste keer geweest zijn

3) T-bar Row
5 x 12 reps

3) Atlas Stone Practice

****in hell zeg...

een steentje van amper 95kg, maar ik had em nog nooit gelift eigenlijk...
ik was helemaal alleen vandaag, dus begon het uitzoeken naar de juiste techniek...
Ik heb hem net zoals met de tire eerst een boel keren gewoonweg niet kunnen liften, ofwel gleed hij na enkele cm uit mn handen :eek:
daarna beginnen zoeken en experimenteren naar de juiste manier ; heupen lager of hoger, handen verder of dichter, meer naar voor leunen of niet etc... Na nog wat pogingen vond ik de juiste positie, en bleek het eigenlijk doodmakkelijk en zelfs behoorlijk licht om hem op mn schoot te krijgen...
Maar dan, recht komen... meermaals ge-experimenteerd met verschillende arm-posities : armen aan de zijkant of bovenkant etc, recht naar omhoog of naar voren/naar achter leunen... Na nog wat pogingen begon het goed te lukken maar moest ik nog altijd erg nadenken over hoe ik het zou aanpakken...
Op de duur begon de hele beweging heel vlot en snel te gaan en kon ik gewoon zonder nadenken naar die steen lopen en hem easy as hell helemaal naar boven krijgen...

Dik anderhalf uur ben ik met die steen bezig geweest, begon er helemaal bezeten van te worden. in totaal 14 keer gemist of laten vallen en 33 goede lifts. Mn armen, borst en buik zitten helemaal rood en onder de schrammen, ben kapot nu

Maar nu vind ik dit fantastisch natuurlijk, can't wait for the heavy stones
 
hahaha heerlijk dit, herken het wel die bezetenheid bij een nieuwe oefening.

Met hars gedaan of zonder?
Waarschijnlijk zonder he dan zal ie helemaal vliegen met.
 
Sumo vind ik het laatste stukje hoogst irritant waar de handen bij je lichaam komen.
 
hahaha heerlijk dit, herken het wel die bezetenheid bij een nieuwe oefening.

Met hars gedaan of zonder?
Waarschijnlijk zonder he dan zal ie helemaal vliegen met.

zonder, gewoon een beetje krijt
 
Krijt werkt niet echt bij stones, sloopt alleen je huid.
 
goede training man!!!;)
be the man.. be an trainingsbeast;)
 
goede training man!!!;)
be the man.. be an trainingsbeast;)

ik moest wel... stel je voor dat ik hier zou hebben moeten neerschrijven : '95kg stone een paar keer geprobeerd, niet gelukt'... dat zou nogal een afgang geweest zijn... met al die gasten hier die in de gym iets minder sterk zijn maar wel 150kg stone laden en zo, dat mocht ik toch niet laten gebeuren ;)
 
Sumo vind ik het laatste stukje hoogst irritant waar de handen bij je lichaam komen.

Grappig. Vind bij sumo het het oppakken wat zwaarder dan normaal en de rest gaat juist vanzelf. Zal wel afhankelijk zijn van lichaamsbouw en spierverhouding he.
 
Gast goede boeken koop je gewoon, dan heeft de schrijver er ook wat aan! :mad:

Mee eens, maar ik koop liever een boek wanneer ik zeker weet dat het goed is. Heb er nu verder nog niets uit gezien of wat dan ook. Heb ondertussen al wel wat boeken besteld, maar daar wist ik van wat het was en hier heb ik nog niet zo heel veel verder over gehoord.

Er is verder toch ook niets mis met naar de bieb gaan om boeken te lenen en wanneer het je bevalt het boek aan te schaffen?

Begrijp me niet verkeerd, maar ik wil graag van te voren weten wat ik koop en of het me mijn geld waard is.

@Locust: Heb je deze stone zelf gemaakt? Zelf heb nog niet echt een techniek bedacht (behalve gewoon gek maken en raggen) voor de stones, misschien daarom dat ik er ook nog wat weak op ben.
 
heej locust waar train jij nou eigenlijk ..omdat er van die sterke gasten allemaal op je ym rondlopen?
een gym vol powerlifters en strongmen?
 
@Locust: Heb je deze stone zelf gemaakt? Zelf heb nog niet echt een techniek bedacht (behalve gewoon gek maken en raggen) voor de stones, misschien daarom dat ik er ook nog wat weak op ben.

Steen heeft mn broer gemaakt, ik ga binnen enkele maanden uitkijken naar een set van een drietal zwaardere steentjes maar die gaan we niet zelf maken denk ik

heej locust waar train jij nou eigenlijk ..omdat er van die sterke gasten allemaal op je ym rondlopen?
een gym vol powerlifters en strongmen?

Ik kom nog zelden in commerciële gyms, af en toe wel de zondag bij Izogym in Izegem. Ik train een paar keer per week in mn garage-gym (op vrijdag is dat meestal met mn gebande broer en met Monsterstrength), en een tweetal keer bij een gast (powerlifter met 850 totaal) die hier wat verderop een fabriekje leidt en daar gewoon in een hoek een nogal degelijke gym heeft verzameld. Dus die 'allemaal' waar je het over hebt dat zijn slechts een viertal mensen, die wel vrij serieus bezig zijn. Ik ben dus sedert ik verhuisd en gesetteld ben wel in goed gezelschap, heb jaren op mn eentje in het Gentse getraind.
 
Ik ken de obsessie wat betreft Stones. Het is gewoon een ontzettend uitdagende, heerlijke oefening.

Eén troost. De ene steen is de andere niet. Ofwel een steen van 95 kg kan soms zwaarder te liften zijn dan een andere steen van 120 kg. Zo heb ik graag grote atlas stenen, omdat ze voor mij makkelijker van de grond te rapen zijn ipv kleine stenen. Verder is het gebruik van hars toch wel een voordeel. Een 120 kg stone krijg ik zonder hars ook nog gelift, maar 150 wil dan echt niet meer lukken.

De manier hoe ik ze pak: diep voorover buigen met de steen tussen je benen. Dan pak je de steen met beide handen en onderarmen precies in het midden vast (zodat ie niet voorover of naar achteren rolt) en probeer je je handen zo ver mogelijk onder de steen te plaatsen. dan knuffel je de steen zo hard mogelijk en lift je m explosief van de grond tot in je schoot. Dan je armen en handen herpositioneren, ik leg ze meer bovenop de steen en druk zo de steen met mn handen in m'n middel. Flinke tuig lucht pakken en explosief omhoog komen, waarbij je uiteindelijk met behulp van je buik de steen een zetje geeft, zodat ie netjes op het platform beland. Dat is zo'n beetje de techniek die ik gebruik. Hoeft natuurlijk niet de beste te zijn, want er zijn ook andere manieren.
 
Ik doe het ook zo ongeveer, ik zet men voeten dicht bij de stenen zodat ik er juist met men armen tussen kan, heupen vrij hoog, handen zo diep mogelijk onder de steen en praktisch stiff legged naar heuphoogte, squatten, goed vastnemen ( handen half onder de steen en vingers locken, niet kruisen ).
 
bedankt voor de tips kerels !

Zaterdag 16 februari


1) Axle Cleans (continental style, licht op techniek)
5 x 50
1 x 70
1 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 90
1 x 100
1 x 110
1 x 90
1 x 100

2) Biervat Runs
6 x 20 meter, telkens afwisselen van schouder
(vat weegt 50-60kg)

3) Biervat Cleans
10 x links
10 x rechts

4) Sandbag Bearhug Walk
80kg sandbag voor de ganse lengte van de steeg, +100m denk ik
Dit was een echte killer

5) Fat Bar Holds
85kg tot de baar uit mn handen viel

6) Rolling Thunder
tot een kg of 60 maar, grip was op (de rest ook)
 
valt vies tegen he die rolling thunder!
zeker als je grip al overleden is, ben benieuwd wat je doet als je em zonder training ervoor zou doen
 
ben benieuwd wat je doet als je em zonder training ervoor zou doen

We kunnen alvast van de volgende pronostiek uitgaan : het zal hoogstwaarschijnlijk minder zijn dan 300lbs...


(da's het wereldrecord van Mark Felix)
 
Lekkere training, vooral die cleans
 
mooie training! met name conditioneel! Die biervat runs zijn vermoeiend he..? ;)
 
Back
Naar boven