AndroidHealthClinic

Mijn weg naar 800kg totaal (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ben ook links, en ja ook mijn linkerhand geeft eerder op, rechts heeft over gecompenseerd op kracht ofzo omdat ie nooit de sturing zal krijgen die links heeft?

Beetje magere deads he... Maar de rows maken het weer goed.
 
Ik zie net dat ik tegen je broertje vecht om de junioren titel HG.
Ik wens hem veel succes.

Excuses voor de log-vervuiling.
 
Ben ook links, en ja ook mijn linkerhand geeft eerder op, rechts heeft over gecompenseerd op kracht ofzo omdat ie nooit de sturing zal krijgen die links heeft?

Beetje magere deads he... Maar de rows maken het weer goed.

You tell him, Gijs! (Ik durfde het niet :p)
 
wtf! Die rows!
Lang geleden maat!

yep, tot binnenkort at H8000

Zondag 24 februari

1) Boomstam clean & press
10 singles back to back met zus

2) Car Push
autootje duwen (Renault Megane Break) op een helling, 3 x 20m
bekaf...

3) Bench met Apollon's Axle, medium greep
8 x 55
5 x 95
5 x 115
3 x 135kg
15 x 95kg

4) Dips
10 x BW
10 x BW
8 x 20kg
6 x 40kg
20 x BW

5) EZ-Bar Curls
10 x 40
8 x 60
8 x 70kg PR op EZ

6) French Press
10 x 40kg
8+8+8 x 60kg rest-pauze set
15 x 40kg

7) Leg Raises
3 x 25

8) One arm KettleBeLL extensions
20 reps links en rechts met 16kg KB

9) Halve sit-ups, KB gestrekt omhoog houdend

15 reps
 
Voor je grip probleem zou ik veel holds doen fatbar, rolling thunder holds en veel farmers (holds en walk).
Op den duur trekt het bij. Als ik je log redelijk heb gevolgt, ben je pas een paar mnden serieus aan het farmer walken en gaan de gewicht de laatste weken pas ferm over de 100kg...give it time!
 
Idd, die Apollon's Axle wordt nog veel te weinig gebruikt voor deadlifts en rows, als je die gaat gebruiken in plaats van een gewone bar zal grip na een tijdje geen probleem meer zijn.
Overhands op die axle zal richting de 150 gaan, mixed is de grens ver te zoeken. ;)

Geweldige trainingen!
 
erg jaloers op je home gym!!ziet er super uit!
zieke ROWS ook!!!
 
kerel, over je grip. Denk dat de beste manier is om te oefenen met de farmers. Alle andere grip en hold oefeningen zullen wel wat aan je grip doen, maar de farmers pakken precies je grip die je nodig hebt, logisch uiteraard. Ipv walks kan je ze ook gewoon pakken en holds doen.

succes man, sterke trainingen!
 
Iedereen bedankt voor de grip tips !!!

Dat van die farmers oppakken en houden had ik ook al in gedachten

ik heb deze avond nog een paar setjes axle holds, rolling thunder, en CoC overcrushes gedaan
 
Maandag 25 februari

1) Yoke
15m x 140kg
15m x 220kg
15m x 260kg

2) Yoke pick ups (quarter squat met yoke dus)
5 reps x 300kg
5 reps x 340kg PR
6 reps x 380kg PR

Ja allemaal goed en wel 380kg, en dat is ongeveer 50kg meer dan ik ooit in mn nek heb gehad, maar nadien kreeg ik koppijn en had ik iets verrokken aan de achterkant van mn knie, dus dat was het zowat. Nog één setje leg presses en één setje pulldowns en gestopt.
 
Misschien een idee om van die neoprene kniebanden aan te schaffen?!
 
Misschien een idee om van die neoprene kniebanden aan te schaffen?!

het is niet echt mn knie hoor, meer een soort peesje of spiertje dat van boven mn kuit tot net in de plooi van mn knieholte loopt... ik had er vorig jaar wat last van toen ik na mn quad-tear opnieuw begon te squatten en rechts teveel op mn buitenste tenen steunde in plaats van mn voet mooi plat op de grond te zetten. Met kiné hebben we dat toen mooi verholpen (dikke teen in de grond duwen ! hamstrings opspannen !) en mn squathouding is heel erg verbeterd, maar blijkbaar had ik gisteren bij max prestatie weer die neiging. Als ik erop let is het normaal geen probleem, en volgende week zal ik wel gewoon kunnen squatten.

Ik heb trouwens vorige week Rehband knee & elbow sleeves gekocht, het is misschien geen slecht idee om ze voor dit soort dingen ook tijdens de training te dragen
 
Idd, beetje bescherming kan geen kwaad. Die rehband ( Otto Bock ) spullen houden je gewrichten ook goed warm. Es vragen aan men ma of ze er wat meebrengt voor mij :D.

Nette lockouts ook, mss es mee proberen stappen? :D
 
ik dacht dat het spiertje poplieteus noemde...

Anyway: 360 kg in je nek:eek:
 
ik dacht dat het spiertje poplieteus noemde...

Anyway: 360 kg in je nek:eek:

zou kunnen, maar ik voel het wel alleen maar op één specifieke plaats aan de buitenkant van mn rechterbeen net in de knieplooi ? (daar waar op de foto 'popliteus tendon' staat)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en't was trouwens geen 360kg maar 380kg ;)
 
Overigens bedenk ik net dat de titel van dit log totaal de lading niet meer dekt.
Van nu tot na de zomer spits ik mij zoveel mogelijk toe op de strongmanwedstrijden.
Dus dat PL-totaal van 800kg is niet meer het belangrijkste.
300kg deadlift hoop ik natuurlijk deze zomer te behalen, en 200kg bench zal binnen een paar maand ook wel te doen zijn als mn triceps wat sterker worden (190kg heb ik al).
Maar de 300 squat zal niet gebeuren aangezien ik squat raw doe en meestal voor reps.
8 x 220 raw squat is bv een belangrijker doel dan een zware suited/strapped 1RM.
Maar soit, we zullen maar gewoon verder posten zeker ?
 
Back
Naar boven