AndroidHealthClinic

Mijn weg naar balans (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dat heb ik ook een beetje. Af en toe denk ik wel, ik lijk wel mensenschuw. Want ik heb er totaal geen problemen mee dat ik minder kg's kan hebben of wat een ander van me denkt, ze doen allemaal maar. Maar om me er toe te zetten te trainen in de gym is een dingetje. Heel gek. Kan de vinger er niet op leggen.

Begintijd bij basic fit vond ik zelf ook moeilijk. Machines die bezet zijn, tja, in plaats van vragen dan maar een vervangende oefening doen. Niks uit durven proberen. Snel geswitched naar een hardcore sportschool waar veel strongman werd gedaan. Cultuur daar was een stuk aangenamer voor een beginner, de grote jongens (dan heb ik het over de jongens die opwarmen met 200kg deadlifts, dat soort praktijken) keken je niet raar aan als je setjes met 30kg aan het bankdrukken was. Ze kwamen er eerder bij om tips te geven en vragen hoe het allemaal gaat ed. Super fijne ervaringen daar gehad en veel geleerd.
 
Begintijd bij basic fit vond ik zelf ook moeilijk. Machines die bezet zijn, tja, in plaats van vragen dan maar een vervangende oefening doen. Niks uit durven proberen. Snel geswitched naar een hardcore sportschool waar veel strongman werd gedaan. Cultuur daar was een stuk aangenamer voor een beginner, de grote jongens (dan heb ik het over de jongens die opwarmen met 200kg deadlifts, dat soort praktijken) keken je niet raar aan als je setjes met 30kg aan het bankdrukken was. Ze kwamen er eerder bij om tips te geven en vragen hoe het allemaal gaat ed. Super fijne ervaringen daar gehad en veel geleerd.
Leuk om deze ervaring van jou te lezen. Nou dat idd...alles bezet..dus vervangen of skippen. Hartstikke druk in de avond, geen focus meer.
 
Dat heb ik ook een beetje. Af en toe denk ik wel, ik lijk wel mensenschuw. Want ik heb er totaal geen problemen mee dat ik minder kg's kan hebben of wat een ander van me denkt, ze doen allemaal maar. Maar om me er toe te zetten te trainen in de gym is een dingetje. Heel gek. Kan de vinger er niet op leggen.
Is echt nergens voor nodig. Iedereen is altijd bereid te helpen in de gym waar ik train.

Misschien moet je gewoon eens doen ipv blijven denken.
 
Is echt nergens voor nodig. Iedereen is altijd bereid te helpen in de gym waar ik train.

Misschien moet je gewoon eens doen ipv blijven denken.
Zo is het ook. Ik heb mn keuze al gemaakt, denk :roflol: dat t vrijdagmorgen wordt
 
Zo is het ook. Ik heb mn keuze al gemaakt, denk :roflol: dat t vrijdagmorgen wordt
Gefeliciteerd met je beslissing :thumb:
En hoe later in de week des te rustiger op de sportschool.
 
Nou, dat gevoel heb ik dus ook altijd. Voel ik me sterk , zie ik anderen...denk ik:"dusssss, ik doe de helft nog niet eens!" Gebruik natuurlijk wel heel andere spieren dan ooit te voren dus enigzins ook heel logisch en kwestie van oefenen. Moet zeggen, mijn mobiliteit is ook niet je van het.
Juist daardoor voor mij ook weer een mooie uitdaging voor die grote benen te gaan.

Het laatste wat je aangeeft, begeleiding etc ivm techniek ga ik zeker doen in het begin..zonder wil ik het niet eens. Zoals ik al eerder aangaf..ik blijf liever nog een poosje heel. En ik ken mezelf 🙈

Welke gym sport jij?

Herkenbaar (zoals heel veel wat ik hier lees). Als kind was ik vroeger al een stijve hark en dat hardlopen heeft mijn mobiliteit er niet beter op gemaakt.

Ik sport in een lokale sportschool in het zuiden des lands. Geen keten zoals basic fit of fit for free en ook niet echt bodybuild georiënteerd. Met de "zo-slap-als-een-vaatdoek" gewichten waar ik mee train, kan ik er prima mee uit onder de voeten. Voor de beresterke mannen op dit forum zou mijn sportschool te weinig gewichten in huis hebben. Er heerst een gezelligs sfeer, ik ken iedereen (en iedereen kent mij) en er komen allerlei soorten mensen. Die aspecten vind ik er belangrijk en zij dragen eraan bij dat ik me al bijna twee decennia (!) op mijn gemak voel in deze sportschool en - ondanks dat ik ook genoeg commentaar heb op dingen die daar beter kunnen - voor geen goud ergens anders zou willen gaan sporten.
 
Goedemorgen! Nieuwe week.
Helaas geen verbetering van de rugklachten. Toch maar begonnen met paracetamol, dat adviseer ik anderen immers ook bij deze klachten 🤣
Legday even gelaten voor wat het is om die reden en zo veel mogelijk te herstellen, nog wat spierpijn van vrijdag ook. Dus push gedaan vanmorgen. Dan zie ik morgen wel weer hoe ik ervoor sta. Vandaag een dag werken (=zitten) en gelukkig zit het weer mee (zeggen ze🙃🙃) dus ik hoop dat ik tussen de middag nog even tijd vind voor een lunchwandeling.

Fijne dag!

Chest Press
4x13x 14.5kg (per DB )

Chest Fly
4x13x 7kg (per DB )

Pullover
4x13x 12,5kg (+0.5kg tov vorige training)

Dips
3x20 bw

Lateral Raise
3x12x 6kg (per DB)

Arnold Press
4x13x 6kg (per DB)

DB Shoulder Press
3x13x 10kg (per DB)

Triceps Kickback
3x12x 7.5kg (per DB)

Triceps pushdown (bootybands 20-23kg)
4×10

Cardio:
Vermoedelijk 30 min crosstrainer en hopelijk een wandeling van +/- 2km 》 werd lunch wandeling van 3 km. Lekker in het zonnetje, wat kan ik daar toch blij van worden☀️😁

Voeding
* Ontbijt
Zelfde als gisteren

*Tussendoor
1 ei
1 plak Surinaamse eiercake met appel

*Lunch
2 boterhammen roomboter kaas, 1 boterham roomboter pindakaas, 1/2 zakje wortelen , cup a soup champignons

*Tussendoor
Eiwitreep

*Diner
100 gram zilvervliesrijst, 450gr nasi/Bamigroenten, 1 gerookte kipfilet, ketjap, chilisaus, gekonfijte gember

*Tussendoor en prebed
Zelfde als gisteren
 
Laatst bewerkt:
Trouwens nog een vraag voor jullie.

Als ik morgen legday ga doen...

De gewichten allemaal minimaliseren? Ik doe bv RDL nu met 14.5kg per dumbell. En juist die beweging is nu pijnlijk, het "omhoog " komen zeg maar.

Tips ?
 
Trouwens nog een vraag voor jullie.

Als ik morgen legday ga doen...

De gewichten allemaal minimaliseren? Ik doe bv RDL nu met 14.5kg per dumbell. En juist die beweging is nu pijnlijk, het "omhoog " komen zeg maar.

Tips ?
Helemaal niet doen . Geef jezelf rust om te herstellen.
 
Natty87 haar advies opgevolgd, of iig deels. Vanmorgen alleen wat stretch oefeningen gedaan om de rug wat los te maken. Moet zeggen dat er wel duidelijke verbetering is ten opzichte van gisteren dus ik hoop dat de lijn zo doorzet!

Het is me wel duidelijk dat ik ook echt álles vanuit de rug doe. En misschien toch veel te snel opbouw waardoor de techniek tijdens krachttraining slechter is.

Leuke ontdekking. Nu rustig aan doorhobbelen en kijken hoe t zich ontwikkelen gaat.

Weer richting werk zometeen, basic 8-17🙃🙃 fijne dag!

Cardio;
30 minuten crosstrainer, wellicht vanavond nog een blokje om van een km of 3

Voeding;
*Ontbijt;
200 gr huttenkase, 25 gr granola, 20 gr smartprotein, 2 blaadjes gelatine, handje geroosterde kokossnippers (proteïne pudding)

*Tussendoor
1 ei
1 plak Surinaamse eiercake met appel

*Lunch
Zelfde als gisteren

*Tussendoor
Xxl proteinebar

*Diner:
Shakshuka (1.5 paprika, 1 ui, blikje tomatenblokjes, tomatenpuree, kruiden, 2 eieren) met 1 naanbrood

*Tussendoor en prebed
Zelfde als gisteren
 
Daar ben ik weer, pullday vandaag. Rug gaat de goede kant op door rekken strekken en eens geen misbruik maken door verkeerde houding gedurende de dag. Alleen bij cable seated low row voelde ik m wel wat. Verder goed te doen. Scheelt dat dit upperbody oefeningen zijn, lower is nog even rustig aan.

Zometeen richting sportmasseur dus die kan ik ook nog even lief aankijken :roflol:

Lateral Pulldown
4x13x 36kg

Small Grip Lateral Pulldown
3x11x 36kg (+1kg tov vorige training)

Cable Seated Low Row
4x12x 36kg

Face Pulls
3x13x 32k

Biceps Cable Curl
4x12x 27kg

Zottman Curl DB
3x12x 8.5kg (per DB)

Concentration Curl DB
3x11x 7kg

Single Arm Row DB
3x11x 17kg (+1 kg tov vorige training)

Cardio:
45 min crosstrainer, 4km wandelen (sportmasseur)

Voeding
*
Ontbijt
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta 3/4courgette, 5gr nutrifoodz detox, 25 gr eiwitpoeder

*Tussendoor
Kwarkbroodje
Ei

*Lunch
2 boterhammen roomboter kaas, 1 boterham roomboter pindakaas, half zakje geraspte wortelen, cup a soup champignons

*Tussendoor
Foodspring eiwitreep

*Diner
Magionipizza, 1 avocado, 1 ui, half bakje champignons, 2 plakken rauwe ham, tomatenpuree en ras el hanout kruiden

*Tussendoor en prebed
Stuk bon bon bloc
300 gr kwark, 1 appel, 10 gr rozijnen, 30 gr noten/pinda's kaneel en 5 gr nutrifoodz gold
 
Laatst bewerkt:
Macro's tracken deed je bewust niet toch? Wil je dat zo volhouden?
 
Macro's tracken deed je bewust niet toch? Wil je dat zo volhouden?
Ja eerst wel even. Want dat is eigenlijk t doel uiteindelijk. Lekker leven, en voor nu eerst wat aankomen. Ik weet wel wat er ongeveer naar binnen gaat natuurlijk. Benieuwd naar de reden van je vraag :)
 
Ja eerst wel even. Want dat is eigenlijk t doel uiteindelijk. Lekker leven, en voor nu eerst wat aankomen. Ik weet wel wat er ongeveer naar binnen gaat natuurlijk. Benieuwd naar de reden van je vraag :)
Nou ik vind het vooral knap om geen macro's te tracken, zeker gezien je verleden. Als mensen mij vragen of het nodig is om te doen ben ik in de eerste instantie terughoudend. Voor sommige doeleinden (bodybuilding) is het een zinvolle tool, maar bij veel mensen werkt het een eetstoornis of een verstoorde relatie met voeding in de hand.

Als control freak vind ik het lastig om los te laten en op gevoel te doen. In ieder geval wel op de langere termijn.

Gezien jouw verleden was ik gewoon nieuwsgierig. :)
 
Nou ik vind het vooral knap om geen macro's te tracken, zeker gezien je verleden. Als mensen mij vragen of het nodig is om te doen ben ik in de eerste instantie terughoudend. Voor sommige doeleinden (bodybuilding) is het een zinvolle tool, maar bij veel mensen werkt het een eetstoornis of een verstoorde relatie met voeding in de hand.

Als control freak vind ik het lastig om los te laten en op gevoel te doen. In ieder geval wel op de langere termijn.

Gezien jouw verleden was ik gewoon nieuwsgierig. :)
Leuk dat je dan durft te vragen. Hou ik van. Gewoon direct.
Op gevoel gaat hier ook nog niet vanzelf omdat ik door mn verleden een soort van automatische piloot gecreëerd heb die van bijna alles weet wat er in zit. Maar gaat steeds makkelijker, ik zou heel graag naar t punt toe willen dat ik het helemaal los kan laten. Lijkt me heerlijk.
Ik word trouwens ook zenuwachtig van die foodtrack apps. Omdat t gevoel van vroeger weer terug komt. En ik weet dat ik meer binnenkrijg dan ik verwacht...zolang dat niet zwart op wit staat word ik daar niet onrustig van. Geeft zo'n appje dat aan, dan wel. Hoezo mindfuck ;) Het menselijk brein blijft me fascineren
 
Leuk dat je dan durft te vragen. Hou ik van. Gewoon direct.
Op gevoel gaat hier ook nog niet vanzelf omdat ik door mn verleden een soort van automatische piloot gecreëerd heb die van bijna alles weet wat er in zit. Maar gaat steeds makkelijker, ik zou heel graag naar t punt toe willen dat ik het helemaal los kan laten. Lijkt me heerlijk.
Ik word trouwens ook zenuwachtig van die foodtrack apps. Omdat t gevoel van vroeger weer terug komt. En ik weet dat ik meer binnenkrijg dan ik verwacht...zolang dat niet zwart op wit staat word ik daar niet onrustig van. Geeft zo'n appje dat aan, dan wel. Hoezo mindfuck ;) Het menselijk brein blijft me fascineren
Leuk je log te lezen!

Ik heb track eigenlijk niks, maar helemaal op gevoel gaat ook weer niet. Heb een basis eetschema wat ik op een dag nodig heb aan kcal en dat verdeeld in 25/40/35% EKV verhouding en ivm vrouw en kinderen omgezet in aardappelen, groente, vlees welke inwisselbaar zijn voor andere zaken wanneer ik daar zin in heb.
 
Leuk je log te lezen!

Ik heb track eigenlijk niks, maar helemaal op gevoel gaat ook weer niet. Heb een basis eetschema wat ik op een dag nodig heb aan kcal en dat verdeeld in 25/40/35% EKV verhouding en ivm vrouw en kinderen omgezet in aardappelen, groente, vlees welke inwisselbaar zijn voor andere zaken wanneer ik daar zin in heb.
Mooi opgelost! Als je maar doet wat voor jou werkt, en dat doe je zo te lezen.
Gaat mij net zo. Niets tracken in een app, maar zorg dat ik alle macro's binnen krijg, niet zoals jij in bepaalde verhoudingen maar hou er bv rekening mee dat ik op trainingsdagen wat meer eiwitten binnenkrijg etc.
Leuk ook jouw ervaring te lezen, hoe jij er mee omgaat.
 
Goedemorgen!
Rug gaat stukje bij beetje iets beter. Woensdag massage gehad, verlichting wel. Nog niet top maar met wat aanpassingen heel goed te doen.
Squat flink in gewicht gedaald, wat mijn houding veel meer ten goede komt. Back to basic. Veel te veel in 1X willen is niet handig. Voor de zoveelste keer dat ik ermee op mn bek ga. Nu dus van geleerd en ik begin weer mooi bij 0. Nouja, 10.🤣
Introductie bij Fitness Factory stel ik uit tot de rugklachten (zo goed als verdwenen) zijn. Voelt goed op deze manier.

Benen&Core

Bulgarian Split Squat
4x12x 12.5kg (per DB )

Static Lunge
4x12x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squat
4x13x 10kg (1DB, -15 kg tov vorige training)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
3×12x 59kg (-5kg tov vorige training )

Leg Extension
4x12x 52kg (+2kg tov vorige training)

Hip Abduction
4×12x 56kg

Calve Seated Extension
4x13× 82kg

Cable Crunche
20× 50kg, 3x16x 54kg (+4kg tov vorige training)

Hanging Knee Raises
3×20x bw

Cardio:
Crosstrainer 30 minuten, 10km wandelen

Voeding
*Ontbijt
Pré-workout
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta 3/4courgette, 25gr proteïne poeder, 5g nutrifoodz detox

*Tussendoor
Eiwitreep

*Lunch
Boterham roomboter hazelnootpast
Boterham kaas gebakken ei
Boterham pindakaas sambal

*Tussendoor
Pakje gegrilde kalkoenfilet, 2 rijstwafels, stoofpeertjes, paprika en mosterd

*Diner
100gr macaroni, 1 gerookte kipfilet, bakje champignons, 70gr zuivelspread, zakje rucola, zout, peper

*Tussendoor en prebed
Stukje bon bon bloc
300 gr kwark, appel, 10gr rozijnen, kaneel, 5 gr nutrifoodz gold, 30 gr noten
 
Laatst bewerkt:
Morning! Weer een lekkere vroege training. Rug weer gevoeliger, logisch, glutes voel ik goed na de training van gisteren en t is de aanhechting daarboven bdz. En dacht dat stoppen met paracetamol wel kon. Weer begonnen en rustig aan door.
Beetje doorgenomen met de eerste oefening 1 arm, spiertje verrekt. Morgen weer een rustdag

Mooie dag! En voor iedereen die naar de meet gaat heel veel plezier!

UB

Incline DB chest press
4×13x 13.5 ( per DB )

Incline DB Row
4x13x 13,5kg (per DB)

Bent over Row (aangepast, op bankje)
3x12x 10kg (Per DB)

DB reverse Fly (aangepast, op bankje)
3x12x 5kg (Per DB)

DB Shoulder Press One Arm
4×13× 10kg

Truckdrivers
3×12x 10kg

Tricep extension
3x12x 10kg (per DB)

Tricep Crossover
3x13x 8.5kg (1DB)

Bicep Plated Curl
3×12x 12.5kg (1 DB)

Bicep Spider Curl
3x12x 8.5kg (per DB)

Cardio;
30 minuten crosstrainer en nog even wandelen, zal een km of 5 worden

Voeding;
*Ontbijt
Pré-workout
20gr havermout, 30gr rijstebloem, 30gr brinta, 3/4 courgette, 25 gr whey

*Tussendoor
Eiwitreep

*Lunch
Boterham haring
Boterham hagelslag
Boterham pindakaas en sambal

*Tussendoor
Ijshoorn met bolletje tiramisuijs en slagroom

*Diner
85 gram sobanoodles, 150 gr gambas, groene currypasta, oesterzwammen, boontjes , Tauge, rode peper, ui, vissaus

*Tussendoor en prebed
Zelfde als gisteren
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven