XXL Nutrition

Mijn weg naar balans (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Hoe ziet je ochtend en avond routine eruit?
Hierin kun je veel progressie maken op weg naar balans.
Hier mijn dagelijkse routine:

16012710914362721925347587276328.jpg


Belangrijk voor mij is PRIMING in de ochtend, mijn monkeybrain leeg schrijven in dagboek en bij de slaaproutine een uur voor het slapen alles vertragen en geen schermen meer. Warme douche en doelen/structuur voor volgende dag doornemen.

Dit heeft mij de afgelopen 2 jaar enorm geholpen in balans te komen. Wie weet heb je er wat aan.

You go girl!
 
Hoe ziet je ochtend en avond routine eruit?
Hierin kun je veel progressie maken op weg naar balans.
Hier mijn dagelijkse routine:

Bekijk bijlage 505004

Belangrijk voor mij is PRIMING in de ochtend, mijn monkeybrain leeg schrijven in dagboek en bij de slaaproutine een uur voor het slapen alles vertragen en geen schermen meer. Warme douche en doelen/structuur voor volgende dag doornemen.

Dit heeft mij de afgelopen 2 jaar enorm geholpen in balans te komen. Wie weet heb je er wat aan.

You go girl!
Dankjewel Voor je support en tips!

Bij mij gaan dit soort dingen allemaal vanzelf, juist mijn dagelijkse routine is al jaren structureel en totaal geen moeite mee. Mijn vinden van balans zit het m met name in het minderen met cardio. En juist een beetje losser/makkelijker om leren gaan met die structuur die ik nu heb.

Desniettemin super meegedacht en fijn dat dit voor jou werkt!
Mooie dag vandaag
 
imnewhere doe nu 10 min crosstrainer voor de training aan en de rest als toetje. Zou mooi zijn als dit de nodige blessures voorkomen gaat in de toekomst.

Rug nog altijd lastig maar steeds minimaal stapje vooruit. Nog steeds de goede kant op dus.

Benen&Core

Plank
2.20/2.18/2.06min (1 minuut rust tussendoor)

Lying leg raises
3x30 bw

Russian Twist
3x20x 15kg

RD (Elevated Toe)
4x12x 14,5kg (2 dumbells)

RD Single leg
4x12x 11kg

Hamstring curl
4x12x 12.5kg

Good Mornings
3x12x 15kg

Lying Hiptrust
4x12x 17.5kg

Standing Hip Abduction
3x20 per been (bootyband)

Standing Calve Raise
4x20x 14.5kg (2 dumbells)

Cardio:
30 min crosstrainer
Wellicht nog km of 2 wandelen tussen de middag.
 
Dankjewel Voor je support en tips!

Bij mij gaan dit soort dingen allemaal vanzelf, juist mijn dagelijkse routine is al jaren structureel en totaal geen moeite mee. Mijn vinden van balans zit het m met name in het minderen met cardio. En juist een beetje losser/makkelijker om leren gaan met die structuur die ik nu heb.

Desniettemin super meegedacht en fijn dat dit voor jou werkt!
Mooie dag vandaag
Helder. Doe je iets van mindfulness of yoga?
Wat doe je om losser om te leren gaan met je dwang tot structuur?
Heb je hier een resultaat op geformuleerd? Wat zou je over een jaar hier veranderd in willen zien?
 
Helder. Doe je iets van mindfulness of yoga?
Wat doe je om losser om te leren gaan met je dwang tot structuur?
Heb je hier een resultaat op geformuleerd? Wat zou je over een jaar hier veranderd in willen zien?
Dit voelt alsof ik regelrecht in cognitieve gedragstherapie val :roflol:
Ik stel doelen voor mezelf, leven op gevoel. Wat betreft jouw laatste vraag is mijn antwoord wederom; leven op gevoel. De dwang is er grotendeels af, volgend jaar zou ik hier graag vrij van zijn.
Het is niet alleen sport natuurlijk, deze automatische gedachten zijn ergens op gebaseerd. In mijn geval alle voorgaande jaren en een huidige kwestie. Dus daarvoor geldt; loslaten, acceptatie.
Buiten mijn comfort zone stappen is een van de tools die ik graag gebruik.
 
Dit voelt alsof ik regelrecht in cognitieve gedragstherapie val :roflol:
Snap ik. Sorry. Is een trekje van mijn werk...

Ik stel doelen voor mezelf, leven op gevoel. Wat betreft jouw laatste vraag is mijn antwoord wederom; leven op gevoel. De dwang is er grotendeels af, volgend jaar zou ik hier graag vrij van zijn.
Ik wil niet zeikerig zijn maar klinkt niet erg concreet...


Het is niet alleen sport natuurlijk, deze automatische gedachten zijn ergens op gebaseerd. In mijn geval alle voorgaande jaren en een huidige kwestie. Dus daarvoor geldt; loslaten, acceptatie.
Buiten mijn comfort zone stappen is een van de tools die ik graag gebruik.
Dit lijkt me heel goed. Daarom vroeg of je iets van mindfulness of wat bij jou past doet maar daar krijg ik geen antwoord op. Dat kan namelijk helpen.

Ik heb respect voor je openheid en dat je je hier kwetsbaar durft op te stellen. Ik wens je sterkte en kracht toe in je herstel.
 
Snap ik. Sorry. Is een trekje van mijn werk...


Ik wil niet zeikerig zijn maar klinkt niet erg concreet...



Dit lijkt me heel goed. Daarom vroeg of je iets van mindfulness of wat bij jou past doet maar daar krijg ik geen antwoord op. Dat kan namelijk helpen.

Ik heb respect voor je openheid en dat je je hier kwetsbaar durft op te stellen. Ik wens je sterkte en kracht toe in je herstel.
Dankjewel! Allereerst; geen sorry, het is goed bedoelt. Moest alleen even lachen omdat ik het herken ;)

Dat het niet concreet is heb je goed, mijns inziens is dit door de situatie waarin ik me verkeer niet concreet te krijgen. In de toekomst kan ik niet kijken en wil mezelf geen onnodige ballast op wil leggen door doelen te stellen die niet 100% haalbaar zijn. Ik ken mezelf, daar ga ik niet milder van worden naar mezelf toe. Het lijkt er nu op dat ik aan het draaikonten ben, het is zo dat dit om een situatie gaat die grotendeels buiten mijzelf ligt, anderzijds ook veel betrekking heeft op mijn handelen, emoties, doen en laten. Ik ben over veel dingen open maar gezien deze situatie ook anderen betreft wil ik daar op een openbaar forum niets over kwijt. Ik hoop dat ik nog een beetje te volgen ben nu :rolleyes:

Mindfulness is een goede, ik doe dat te weinig, dus een mooie reminder!
 
Dankjewel! Allereerst; geen sorry, het is goed bedoelt. Moest alleen even lachen omdat ik het herken ;)

Dat het niet concreet is heb je goed, mijns inziens is dit door de situatie waarin ik me verkeer niet concreet te krijgen. In de toekomst kan ik niet kijken en wil mezelf geen onnodige ballast op wil leggen door doelen te stellen die niet 100% haalbaar zijn. Ik ken mezelf, daar ga ik niet milder van worden naar mezelf toe. Het lijkt er nu op dat ik aan het draaikonten ben, het is zo dat dit om een situatie gaat die grotendeels buiten mijzelf ligt, anderzijds ook veel betrekking heeft op mijn handelen, emoties, doen en laten. Ik ben over veel dingen open maar gezien deze situatie ook anderen betreft wil ik daar op een openbaar forum niets over kwijt. Ik hoop dat ik nog een beetje te volgen ben nu :rolleyes:

Mindfulness is een goede, ik doe dat te weinig, dus een mooie reminder!
Helemaal goed en prima joh. Zeker niet open gooien hier.

Ik gooi er toch 2 quotes in die wellicht hier van toepassing zijn. 😉

'We suffer more often of imagination than in reality.'

'When in doubt, starve it of oxygen.'
 
Vanaf vrijdag zonder stappenteller/sporthorloge. Het voelt alsof er een last van mn schouders is gevallen. Heerlijk wat een vrijheid. Hoe idioot het ook klinkt, blijkbaar was dit nodig.
Rug nog iets gevoelig. Nu wel al 2 dagen zonder paracetamol dus goed teken!

Pullday

Lateral Pulldown
4x10x 41kg

Small Grip Lateral Pulldown
3x11x 36kg

Cable Seated Low Row
4x13x 36kg

Face Pulls
4x13x 32k

Biceps Cable Curl
4x11x 27kg

Zottman Curl DB
3x12x 8.5kg (per DB)

Concentration Curl DB
3x11x 7kg

Single Arm Row DB
3x12x 17.5kg

Cardio:
1 uur crosstrainer, 30min wandelen
 
Yess, fuck die stappenteller!
 
Bewogen week dit. Vooral mentaal. Woensdag is mijn zoon bij me gekomen. Om hopelijk niet meer weg te gaan. De bedoeling is dat hij hier nu blijft wonen. Dus mijn leven is nu even helemaal anders. Op een goede manier. Want opeens...opeens is er meer rust. Ondanks meer drukte, geregel en onze weg hierin vinden samen. Alsof mijn overlevingsstrategie echt letterlijk weglopen was. Vluchten. In de sport en dan vooral die cardio. Raar en een opluchting tegelijk. Alsof er een waas is verdwenen? Kan het niet goed omschrijven. Ik heb weer een doel, iets om voor te leven.
Ben vanmorgen met hem meegefietst naar zn klasgenoot zodat ze samen verder konden. Kan hij vanaf maandag alleen. Daarna de sportschool in gedoken.

Benen&Core

Bulgarian Split Squat
4x12x 12.5kg (per DB )

Static Lunge
4x12x 12.5kg (per DB)

Heel Elevated Squat
4x14x 12.5kg (1DB)

Lateral Lunges
3x24x 17.5kg (1 DB)

Leg Press
3×12x 64kg

Leg Extension
4x12x 59kg

Hip Abduction
4×12x 59kg

Calve Seated Extension
4x13× 91kg

Cable Crunche
4x 16x 59kg

Hanging Knee Raises
3×10x bw

Cardio:
30 minuten crosstrainer, 6km fietsen en vanmiddag wandelen met een vriendin. Zal zo'n 7 km zijn denk ik

Voeding
*Ontbijt
20gr havermout, 15gr teff, 15gr rijstebloem, 30gr brinta, 3/4 courgette, 25gr whey

*Tussendoor
Eiwitreep action

*Lunch
Boterham roomboter kaas&ei
Boterham pindakaas en sambal
Boterham roomboter hagelslag

*Tussendoor
Pakje kalkoenfilet (vleeswaren) , crackers, 1/2 paprika

*Diner
100 gram macaroni, 225gr pastasaus met broccoli, champignons en Duitse biefstuk

*Tussendoor
Bonbon
300 gr kwark, 1 appel, 10gr rozijnen, nutrifoodz gold, kaneel en 30 gr noten/pinda's
 
Moet tegenwoordig toch vaak m'n handjes wassen dus zonder angst voor wat er met m'n duim gebeurt ben ik dan ook maar in. :thumb:

Wat fijn zo met je zoon, geniet ervan!
 
Moet tegenwoordig toch vaak m'n handjes wassen dus zonder angst voor wat er met m'n duim gebeurt ben ik dan ook maar in. :thumb:

Wat fijn zo met je zoon, geniet ervan!
Hahahahahah wees gerust. Ik laat jouw duim met rust 😂
Zoals ieders duim. Maar sssssst ik heb een reputatie hoog te houden 😉🙃

Leuk! Welkom!
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven