Fitness Seller

Mijn weg naar het NK Classic Powerlifting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

coachen is idd wel een vak apart. Ook iets dat je leert door gewoon vaak te doen.



kan ik ook claimen...

volgens mij zag ik hem laatst op facebook nog strugelen met 220 oid

Hij doelt wss op NK geared
 
wat heb je dan bijvoorbeeld voor echt nieuwe dingen geleerd?

Nja het is je eigen keuze natuurlijk en dat is prima en dit log is ook niet de plek om er over te zeiken verder want jij bent niet degene die dit soort astronomische bedragen vraagt. Maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat dit soort bedragen gevraagd durven worden. Ik vind het eigenlijk zelfs een beetje zagen aan de poten van competitieve krachtsport, een kleine tak van sport die best groter mag worden, maar imo zeker niet door tegen de 1000 euro te vragen voor vier middagjes begeleid trainen. Laten we eerlijk zijn, het is bijna de helft van een volledig jaar collegegeld. En hier staat geen diploma tegenover voor zover ik weet.

En verder is het natuurlijk gewoon prima te vergelijken met elke andere seminar. Naar een clinic van klokov komen ook niet alleen maar competitieve oly lifters, maar het is daarmee nog wel gewoon een gewichthef clinic. Dat je mekaar dan een beetje corrigeert is voor de cursusleiders zelf alleen maar makkelijker natuurlijk, daar kun je dan het hele 'leren coachen'-label aan hangen maar dat argument vind ik een beetje onzin. Ik ben zelf docent, en laat de leerlingen ook wel eens het huiswerk van de buurman nakijken. Prima maar dat maakt nog niet van alle leerlingen docenten. Daar heb je papieren voor nodig. Je gaat toch ook niet in vier middagjes leren hoe je mensen coacht.

Uiteraard moet je het zelf weten.

Volgende cursus wil ik je wel geven want heb dit allemaal gratis geleerd in de gym waar ik werk, lol.

Denk dat ik maar gewoon nu depressief op m'n bank ontroostbaar ga liggen janken :(

Nee, maar even serieus denk dat uiteindelijk Tymen het wel mooi omschrijft allemaal.
Ik vind het wel degelijk zonde als dit nu de trend moet gaan vormen voor qua cursussen / workshops.
Zij richten zich zelf wel meer op PT's om die bij te schaven in hun kennis omtrent echte krachttrainingstechnieken.
Zo merkte ik namelijk zelf wel dat het niveau van sommige mede cursisten echt angstvallig laag is als het hierop aankomt.
Voor mijzelf was het meer om mijn eigen techniek bij te schaven, coaching skills leren toe te passen en meer contacten op te doen.
Daarnaast denk ik dat het uiteindelijk wel zijn waarde gaat hebben voor mijn toekomst en netwerk, maar dat is altijd maar afwachten.

Als puur powerlifter of krachtsporter die de sport voor zichzelf beoefent zou ik de cursus dan ook niet zozeer aanraden.
Dan ben je inderdaad veel beter af bij bijvoorbeeld een keer meetrainen bij PHM aangezien ze daar ontzettend veel kennis bezitten.
 
Zou het nu ook graag hierbij willen laten.
Omdat ik uiteindelijk niet degene ben die de cursus heeft bedacht of verzorgd.
Ik ben puur iemand die zich heeft ingeschreven voor de cursus, dus zeiken erover heeft weinig toegevoegde waarde lijkt mij.
 
Zonder al te veel white knight te spelen, ken ik beide (guy en dogan) persoonlijk en hebben echt wel degelijke kennis van zaken op gebied van krachtsport en sport specifieke training. Niet alleen zelf maar vooral ook hun atleten bewijzen dat met behaalde resultaten. Ze hebben veel tijd gestoken in de opzet van deze opleiding maar daarnaast kunnen ze ook gewoon hun product goed verkopen wat ook blijkt dat opleidingen zoals AALO de opzet en inhoud van deze cursus schaamteloos gekopieerd heeft. Dat de prijs aan de hoge kant ben ik wel eens, maar dat heet vrije marktwerking want de cursussen zijn voor de rest van jaar volgeboekt!
 
Vandaag weer sessie met Berend samen gehad.
Was wederom een erg chille sessie!

Sumo Deadlift
230 x 4 (PR)

Conventional Deadlift
180 x 8

Squat
160 x 2
120 x 5 x 5 sets

Bench
120 x 2 x 5 sets (VPR)

Afgesloten met wat tricep en bicep pompwerk.
Was erg chill al had ik helaas wel ietwat last van mijn rug.
Daardoor Squat even op techniek en explosiviteit gefocust.
Bench ging erg lekker en beloofd nog wat voor het NK!
 
Berend Bothof?
 
Waar doe jij VeD? Ik doe die opleiding ook, in Nijmegen
 
Zonder al te veel white knight te spelen, ken ik beide (guy en dogan) persoonlijk en hebben echt wel degelijke kennis van zaken op gebied van krachtsport en sport specifieke training. Niet alleen zelf maar vooral ook hun atleten bewijzen dat met behaalde resultaten. Ze hebben veel tijd gestoken in de opzet van deze opleiding maar daarnaast kunnen ze ook gewoon hun product goed verkopen wat ook blijkt dat opleidingen zoals AALO de opzet en inhoud van deze cursus schaamteloos gekopieerd heeft. Dat de prijs aan de hoge kant ben ik wel eens, maar dat heet vrije marktwerking want de cursussen zijn voor de rest van jaar volgeboekt!

Jij kent die jongens helemaal niet joh, wat praat je toch een onzin Denzil!!!!
 
Eddine BUSTED!! Eigenlijk heb ik ze alleen toegevoegd op facebook en insta en like ik al hun berichten (what are friends fore..), hoop het ooit zover als jij te schoppen dat ik samen met hun op de facebook/ instagram foto's sta...#lifegoal2016
 
Besloot te kijken waar ik qua kracht zat met Front Squat.
Deze al echt in tijden niet meer gedaan en was dan ook erg verbaasd.
170kg had ik nooit verwacht, ben benieuwd wat hier in gaat zitten.
Nu gewoon lekker bouwen de komende tijd!

 
Back
Naar boven