XXL Nutrition

Mijn zoon zit steeds teveel in sportschool

Bezoekers in dit topic

Joop0987

Novice
Lid geworden
2 mei 2022
Berichten
6
Waardering
10
Lengte
1m83
Massa
84kg
Hallo allemaal,

Ik ben een trotse vader van een zoon van 14 jaar oud. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik mij heb aangemeld op dit forum. In mijn tijd was je een soort van natuurlijk gespierd en waren er maar weinig zogenaamde bodybuilder lijven. Echter is dat tegenwoordig een compleet ander verhaal. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor! Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten. In het begin hebben wij het toegejuicht, echter wordt hij nu steeds serieuzer en begint hij ook al op zijn voeding te passen. Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.

Mijn vraag is of er ook meer ouders zijn met dezelfde uitdaging of misschien heeft iemand goede tips?
 
Allemaal bullshit. Laat die jongen maar trainen. Sterker zelf, ik denk dat jouw zoon het heel goed doet door het serieus te nemen en dus zaken gaat opzoeken. Zijn leeftijdgenoten doen meestal maar wat en zullen blessures krijgen als ze dat zo blijven doen.

Edit: moest je het toch teveel fitness vinden, misschien voorstellen om samen nog wat anders erbij te doen? Ik ging bijvoorbeeld het weekend motocrossen (niet dat dat de meeste ouders leuk vinden, maar t is een voorbeeld) en zondag naar familie. Zijn al 2 dagen waarop je niet traint.
 
Ik zou inderdaad ook liever hebben dat mijn kind op straat hangt en aan de drugs zit dan je werkt aan je lichaam en goed bezig bent met voeding/sport.

Beta ouders van tegenwoordig
 
Wees blij dat 'ie aan 't sporten is en niet de hele dag zit te gamen. Wees enthousiast, verplaats je in zijn wereld, ga eens met hem mee als hij dat zelf ook leuk vindt en relativeer een beetje. Mocht hij echt ziekelijk obsessief gedrag vertonen m.b.t. voeding en training probeer dat dan een beetje in te tomen waar mogelijk.
 
Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.
86f3b65249fbaca12e142281558c06ac.gif
 
Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.
Goed/gezond eten en wat fysieke inspanning zorgt ervoor dat je lijf stopt met groeien en je wordt daardoor makkelijker dik?
Confused Kevin James GIF by TV Land
 
Allemaal bullshit. Laat die jongen maar trainen. Sterker zelf, ik denk dat jouw zoon het heel goed doet door het serieus te nemen en dus zaken gaat opzoeken. Zijn leeftijdgenoten doen meestal maar wat en zullen blessures krijgen als ze dat zo blijven doen.

Je ziet vaak dat mensen die op jonge leeftijd veel sporten op latere leeftijd juist dik worden. Daarbij is het toch niet gezond dat iemand die in de pubertijd zit zijn lijf zo ontzettend pushed? Of zie ik dat verkeerd.
 
Je ziet vaak dat mensen die op jonge leeftijd veel sporten op latere leeftijd juist dik worden.
Echt onzin, juist al die oudjes van nu hebben allemaal overgewicht omdat ze geen bal verstand hebben van training en voeding
Wees blij dat je kind zich juist bezig houd met dit soort dingen zodat hij een gezonde levensstijl op kan pakken en later niet zo'n vetklep wordt als al die boomers van tegenwoordig
Daarbij is het toch niet gezond dat iemand die in de pubertijd zit zijn lijf zo ontzettend pushed? Of zie ik dat verkeerd.
Dat zie je verkeerd
 
Wij juichen juist sporten ontzettend toe. Ik ben het er volledig mee eens dat het heel goed is. Alleen je kan op heel veel manieren sporten....

Bij hem begon het met 2x in de week naar de sportschool en nu is hij er 5 dagen in de week te vinden. En als ik hem vraag waarom hij zo veel traint, dan geeft hij dat hij willen groeien.. Hij zit midden in pubertijd en ik wil voorkomen dat hij later spijt heeft.
 
Wij juichen juist sporten ontzettend toe. Ik ben het er volledig mee eens dat het heel goed is. Alleen je kan op heel veel manieren sporten....

Bij hem begon het met 2x in de week naar de sportschool en nu is hij er 5 dagen in de week te vinden. En als ik hem vraag waarom hij zo veel traint, dan geeft hij dat hij willen groeien.. Hij zit midden in pubertijd en ik wil voorkomen dat hij later spijt heeft.
Hoezo zou je later spijt krijgen dat je je lichaam probeert te verbeteren, meer zelfvertrouwen krijgt en dus beter in je vel gaat zitten?
 
Je ziet vaak dat mensen die op jonge leeftijd veel sporten op latere leeftijd juist dik worden. Daarbij is het toch niet gezond dat iemand die in de pubertijd zit zijn lijf zo ontzettend pushed? Of zie ik dat verkeerd.
ja
 
Je ziet vaak dat mensen die op jonge leeftijd veel sporten op latere leeftijd juist dik worden.
Ik heb geen idee waarom dit zo zou zijn. Het tegenovergestelde eerder. Kinderen die niet of weinig sporten gaan het op latere leeftijd ook niet meer doen en worden dik.

Daarbij is het toch niet gezond dat iemand die in de pubertijd zit zijn lijf zo ontzettend pushed? Of zie ik dat verkeerd.
Welke gradaties van 'ontzettend pushen' hebben we het eigenlijk over? Heeft hij ook andere dingen in zijn leven die hem plezier geven? Heb je zelf enige ervaring met krachttraining of sporten in het algemeen?
Je zoon is niet gemaakt van suiker. Je bent vader van een puber, je weet dat hij biologisch gezien moet gaan ontdekken wat hij leuk vindt en waar hij zich prettig bij voelt en dat hij daarbij jou als ouder steeds minder nodig zal gaan hebben. Jezelf zorgen maken en begaan zijn met zijn lot is goed en ook de taak van een ouder, maar je moet dit laten gaan, en al helemaal als het een behoorlijk gezonde hobby is. Hij gaat dingen anders doen dan jij het misschien zou willen. Als je hem goed hebt opgevoed en hem blijft bijsturen waar nodig hoef je je daar geen zorgen over te maken. Hij had ook op straat kunnen hangen, aan de drugs kunnen zitten, gameverslaafd kunnen zijn, et cetera. Zijn lichaam is in ontwikkeling en kinderen van die leeftijd beginnen zich daar nu eenmaal van bewust te worden en willen ook aan dat lichaam werken. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?
 
Ok jullie mening is vrij helder.
Wellicht dat ik dan samen met hem kan kijken of er vanuit de sportschool een begeleider is die hem kan helpen met voeding e.d. Misschien dat ons dat rust geeft en dat hij juist lekker door kan gaan met waar hij mee bezig is.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een trotse vader van een zoon van 14 jaar oud. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik mij heb aangemeld op dit forum. In mijn tijd was je een soort van natuurlijk gespierd en waren er maar weinig zogenaamde bodybuilder lijven. Echter is dat tegenwoordig een compleet ander verhaal. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor! Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten. In het begin hebben wij het toegejuicht, echter wordt hij nu steeds serieuzer en begint hij ook al op zijn voeding te passen. Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.

Mijn vraag is of er ook meer ouders zijn met dezelfde uitdaging of misschien heeft iemand goede tips?

Wees blij met zo een zoon👍
De andere 99,9% stouwt zich vol met mcdonalds / hamkaas croissants en energy drink.
 
Wij juichen juist sporten ontzettend toe. Ik ben het er volledig mee eens dat het heel goed is. Alleen je kan op heel veel manieren sporten....

Bij hem begon het met 2x in de week naar de sportschool en nu is hij er 5 dagen in de week te vinden. En als ik hem vraag waarom hij zo veel traint, dan geeft hij dat hij willen groeien.. Hij zit midden in pubertijd en ik wil voorkomen dat hij later spijt heeft.
Je voor je het weet gaat hij de transitie van man naar vrouw in.
 
Hallo allemaal,

Ik ben een trotse vader van een zoon van 14 jaar oud. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik mij heb aangemeld op dit forum. In mijn tijd was je een soort van natuurlijk gespierd en waren er maar weinig zogenaamde bodybuilder lijven. Echter is dat tegenwoordig een compleet ander verhaal. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor! Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten. In het begin hebben wij het toegejuicht, echter wordt hij nu steeds serieuzer en begint hij ook al op zijn voeding te passen. Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.

Mijn vraag is of er ook meer ouders zijn met dezelfde uitdaging of misschien heeft iemand goede tips?
Ik ben 10 jaar ouder dan jij, en in mijn tijd zaten de meesten lui op de bank na het werk, Biertje erbij. ik ben al vroeg gaan trainen, nog niet in de gym met 14j dat mocht tien niet. Het is ook een beetje sociaal in gym, niet alleen zwaar trainen.
 
Back
Naar boven