XXL Nutrition

Breaking News Mike tilt zijn eerste schijven op!!!!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
goedemiddag,

Ik ben nu 3 weken aan het trainen en het bevalt goed.

Stats:
176
71 kg
18% bf

Huidige schema die ik gebruik op volgorde: fullbody

Squat
Bench
T-bar row
Fly
Lat pull down
Arnold pres/overhead press
Leg extencien
Side raises
Incline leg press
+ 1 x in de week deadlifts

Dit doe ik dus elke ma, wo, vri.

Ik zou graag feedback van jullie willen hebben omtrent mijn full body schema.

Daarbij nog een paar vragen.

Ik ben begonnen met lege stang voor de compounds. Inmiddels squat ik 37.5 kg, bench 35 kg, row 40 kg. Hier loop ik 3 trainingen op vast. Terwijl mijn doel is progressive overload is. Waar kan dit aan liggen?

Wat is beter ma,wo,vri trainen of ma,do, zo?

Qua eten let ik alleen op eiwit inname en calorie inname.

Bij voorbaat bedankt!

Mike van breda
 
Is het nu Adam of Mike?
 
Oeps, je caps lock was blijven hangen, ik heb het even aangepast voor je.
 
Ik ben begonnen met lege stang voor de compounds. Inmiddels squat ik 37.5 kg, bench 35 kg, row 40 kg. Hier loop ik 3 trainingen op vast. Terwijl mijn doel is progressive overload is. Waar kan dit aan liggen?
Wat zijn je sets/reps dan? En waarom volg je niet gewoon een bewezen programma als Stronglifts 5x5 of Greyskull LP?

Wat is beter ma,wo,vri trainen of ma,do, zo?
Maakt geen drol uit, ligt aan je eigen behoeften en mogelijkheden.
 
Wat zijn je sets/reps dan? En waarom volg je niet gewoon een bewezen programma als Stronglifts 5x5 of Greyskull LP?

Maakt geen drol uit, ligt aan je eigen behoeften en mogelijkheden.


De eerste 3 (squat,bench,row) voer ik uit op 5X5. De rest rond de 3X10.

Persoonlijk wil ik mijn 3x per week trainen, uit onderzoek is namelijk bewezen dat dat meer resultaat oplevert. Vandaar dat ik geen stronglifts volg. Dit schema heb ik wel deels afgeleid van stronglifts.

Beetje een omslachtig reactie dit. Ik vraag om advies, m.b.t rustdagen tussen trainingen. Met andere woorden stel je voor ik train al me spieren. Hoeveel dagen moet ik dan rust pakken 1/2?

HEB je verder nog opmerkingen m.b.t mijn schema of eventuele aanpassingen?
 
  1. Stronglifts is bij mijn weten 3x per week
  2. als je 3x per week wilt trainen zal je minstens 1 dag max 2 moeten tussenlaten bv ma, woe, vr
 
De eerste 3 (squat,bench,row) voer ik uit op 5X5. De rest rond de 3X10.

Persoonlijk wil ik mijn 3x per week trainen, uit onderzoek is namelijk bewezen dat dat meer resultaat oplevert. Vandaar dat ik geen stronglifts volg. Dit schema heb ik wel deels afgeleid van stronglifts.

Beetje een omslachtig reactie dit. Ik vraag om advies, m.b.t rustdagen tussen trainingen. Met andere woorden stel je voor ik train al me spieren. Hoeveel dagen moet ik dan rust pakken 1/2?

HEB je verder nog opmerkingen m.b.t mijn schema of eventuele aanpassingen?

Stronglifts is 3x per week...net als Greyskull en Starting Strength. Misschien toch even de website lezen. Je kunt dus gewoon Stronglifts volgen. Dat 3x per week trainen per definitie meer resultaat oplevert is verder gewoon flauwekul, dat ligt helemaal aan je schema en periodisering.

Hm, zag niet dat je maandag en zondag had staan. Minimaal 1 dag tussen de trainingen is wel aanbevolen.

Dus je doet 3x per week dat hele schema? Hoe pas je precies progressive overload toe? En tel je wel de stang mee, want het lijkt me vrij sterk dat je squat al vastloopt op 37,5 kg.

Leg press en zeker leg extensions eruit gooien en focussen op squats en deadlifts. 1x bench droppen en in plaats daarvan 5x5 OH pressen (geen Arnold presses plz).

Voorbeeldschema:

Training A:
Squat 5x5
Bench 5x5
(T-Bar) Row 5x5
Bicep oefening 3x10


Training B:

OH press 5x5
Deadlift 1x5
Lat Pulldown 3x10
Side Raises 3x10 (Nog niet nodig, maar OK)

Je kunt aan allebei de trainingen abs toevoegen en conditietraining.

Elke training 5 KG op squat en deadlift erbij en 2,5 kg op de upperbody compounds. Als je je reps niet haalt nog een keer proberen en anders de volgende training 10% eraf en opnieuw opbouwen. Simpel en effectief.
 
Stronglifts is 3x per week...net als Greyskull en Starting Strength. Misschien toch even de website lezen. Je kunt dus gewoon Stronglifts volgen. Dat 3x per week trainen per definitie meer resultaat oplevert is verder gewoon flauwekul, dat ligt helemaal aan je schema en periodisering.

Hm, zag niet dat je maandag en zondag had staan. Minimaal 1 dag tussen de trainingen is wel aanbevolen.

Dus je doet 3x per week dat hele schema? Hoe pas je precies progressive overload toe? En tel je wel de stang mee, want het lijkt me vrij sterk dat je squat al vastloopt op 37,5 kg.

Leg press en zeker leg extensions eruit gooien en focussen op squats en deadlifts. 1x bench droppen en in plaats daarvan 5x5 OH pressen (geen Arnold presses plz).

Voorbeeldschema:

Training A:
Squat 5x5
Bench 5x5
(T-Bar) Row 5x5
Bicep oefening 3x10


Training B:

OH press 5x5
Deadlift 1x5
Lat Pulldown 3x10
Side Raises 3x10 (Nog niet nodig, maar OK)

Je kunt aan allebei de trainingen abs toevoegen en conditietraining.

Elke training 5 KG op squat en deadlift erbij en 2,5 kg op de upperbody compounds. Als je je reps niet haalt nog een keer proberen en anders de volgende training 10% eraf en opnieuw opbouwen. Simpel en effectief.


PARDON!! elke training 5 kg erbij (squat)?? Het lukt me niet eens om elke training 2,5 kg erbij te doen. Loop nu ook 2 trainingen vast op 37.5 kg inclusief stang.

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoelde te zeggen dat ik elke spiergroep 3x per week wil trainen.

Bij stronglifts is het zo dat je 2x per week bencht en 1x per week schouders pakt.
 
PARDON!! elke training 5 kg erbij (squat)?? Het lukt me niet eens om elke training 2,5 kg erbij te doen. Loop nu ook 2 trainingen vast op 37.5 kg inclusief stang.

Sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoelde te zeggen dat ik elke spiergroep 3x per week wil trainen.

Bij stronglifts is het zo dat je 2x per week bencht en 1x per week schouders pakt.
OK...
Laten we beginnen met te stellen dat je waarschijnlijk geen idee hebt waar je precies mee bezig bent. Dat geeft niet, want dat hoort erbij als je nieuw bent. Maar waarom denk jij dan dat jouw zelfbedachte schema beter zou werken dan de bewezen schema's? Ben je echt bang dat ze een minder resultaat geven omdat je dan niet 3x per week benched?

Bovendien blijkt dat je de SL 5x5 website gewoon niet goed gelezen hebt of het misschien niet begrijpt:

  • Workout A: Squat, Bench Press, Barbell Row
  • Workout B: Squat, Overhead Press, Deadlift
Dat betekend dus dat je 3x per 2 weken benched en 3x per 2 weken overhead pressed. Dat is voor jou meer dan genoeg om in het begin kracht en massa te bouwen in de borst, schouders en triceps. Als je het SL 5x5 protocol had gevolgd had je ook geweten dat wanneer je vastloopt je het gewicht met 10% verlaagt en opnieuw opbouwt.

Verder moet wel je voeding en rust in orde zijn. In dit geval betekend dat voldoende slaap en het niet volgen van één of ander hongerdieet.
 
OK...
Laten we beginnen met te stellen dat je waarschijnlijk geen idee hebt waar je precies mee bezig bent. Dat geeft niet, want dat hoort erbij als je nieuw bent. Maar waarom denk jij dan dat jouw zelfbedachte schema beter zou werken dan de bewezen schema's? Ben je echt bang dat ze een minder resultaat geven omdat je dan niet 3x per week benched?

Bovendien blijkt dat je de SL 5x5 website gewoon niet goed gelezen hebt of het misschien niet begrijpt:

  • Workout A: Squat, Bench Press, Barbell Row
  • Workout B: Squat, Overhead Press, Deadlift
Dat betekend dus dat je 3x per 2 weken benched en 3x per 2 weken overhead pressed. Dat is voor jou meer dan genoeg om in het begin kracht en massa te bouwen in de borst, schouders en triceps. Als je het SL 5x5 protocol had gevolgd had je ook geweten dat wanneer je vastloopt je het gewicht met 10% verlaagt en opnieuw opbouwt.

Verder moet wel je voeding en rust in orde zijn. In dit geval betekend dat voldoende slaap en het niet volgen van één of ander hongerdieet.

Dit dus.
 
Stronglifts is 3x per week...net als Greyskull en Starting Strength. Misschien toch even de website lezen. Je kunt dus gewoon Stronglifts volgen. Dat 3x per week trainen per definitie meer resultaat oplevert is verder gewoon flauwekul, dat ligt helemaal aan je schema en periodisering.

Hm, zag niet dat je maandag en zondag had staan. Minimaal 1 dag tussen de trainingen is wel aanbevolen.

Dus je doet 3x per week dat hele schema? Hoe pas je precies progressive overload toe? En tel je wel de stang mee, want het lijkt me vrij sterk dat je squat al vastloopt op 37,5 kg.

Leg press en zeker leg extensions eruit gooien en focussen op squats en deadlifts. 1x bench droppen en in plaats daarvan 5x5 OH pressen (geen Arnold presses plz).

Voorbeeldschema:

Training A:
Squat 5x5
Bench 5x5
(T-Bar) Row 5x5
Bicep oefening 3x10


Training B:

OH press 5x5
Deadlift 1x5
Lat Pulldown 3x10
Side Raises 3x10 (Nog niet nodig, maar OK)

Je kunt aan allebei de trainingen abs toevoegen en conditietraining.

Elke training 5 KG op squat en deadlift erbij en 2,5 kg op de upperbody compounds. Als je je reps niet haalt nog een keer proberen en anders de volgende training 10% eraf en opnieuw opbouwen. Simpel en effectief.

OK...
Laten we beginnen met te stellen dat je waarschijnlijk geen idee hebt waar je precies mee bezig bent. Dat geeft niet, want dat hoort erbij als je nieuw bent. Maar waarom denk jij dan dat jouw zelfbedachte schema beter zou werken dan de bewezen schema's? Ben je echt bang dat ze een minder resultaat geven omdat je dan niet 3x per week benched?

Bovendien blijkt dat je de SL 5x5 website gewoon niet goed gelezen hebt of het misschien niet begrijpt:

  • Workout A: Squat, Bench Press, Barbell Row
  • Workout B: Squat, Overhead Press, Deadlift
Dat betekend dus dat je 3x per 2 weken benched en 3x per 2 weken overhead pressed. Dat is voor jou meer dan genoeg om in het begin kracht en massa te bouwen in de borst, schouders en triceps. Als je het SL 5x5 protocol had gevolgd had je ook geweten dat wanneer je vastloopt je het gewicht met 10% verlaagt en opnieuw opbouwt.

Verder moet wel je voeding en rust in orde zijn. In dit geval betekend dat voldoende slaap en het niet volgen van één of ander hongerdieet.

Betere info kan TS niet krijgen denk ik...Woord voor woord volgen en dan heb je een prima schema.
 
yup, starkie legt het goed uit
sl 5x5 of een vergelijkbaar schema is prima voor starters, en goed eten, wellicht meer dan je denkt/nu doet, reken het eens uit zou ik zeggen en je hebt alles bij elkaar een goede basis voor een goede start.
succes ermee...
 
Tijdje afwezig geweest, mijn compounds gewichten zijn nu alle maal boven 40 kg.

Wat ik me eigen afvraag. Waarom moet je als beginner eerst focussen op kracht?
En zou een high rep (hypertrofie) workout je een ander fysiek geven dan een kracht workout?

(Ik weet wat stronglifts 5x5 inhoud, en dat het zowel voor massa, als kracht is)

TIP voor onze bulkers: home made mass gainer, ik heb oats, impact whey protein strawberry, melk, 100% pindakaas.> in de blender
Vind het de lekkerste drankje die ik ooit heb geprobeerd.
 
Tijdje afwezig geweest, mijn compounds gewichten zijn nu alle maal boven 40 kg.

Wat ik me eigen afvraag. Waarom moet je als beginner eerst focussen op kracht?
En zou een high rep (hypertrofie) workout je een ander fysiek geven dan een kracht workout?

(Ik weet wat stronglifts 5x5 inhoud, en dat het zowel voor massa, als kracht is)

TIP voor onze bulkers: home made mass gainer, ik heb oats, impact whey protein strawberry, melk, 100% pindakaas.> in de blender
Vind het de lekkerste drankje die ik ooit heb geprobeerd.
Ah, je bent er nog!

Waarom focussen op meer kracht? Omdat je zeker als beginner simpelweg vooral groter wordt door sterker te worden. Een ander fysiek is moeilijk te zeggen, maar zeker de eerste periode (in je newbie tijd) bouw je een goeie basis van kracht en massa door sterker te worden op de basic compounds. Na verloop van tijd zal dat effect afnemen (neurale adaptie etc.) en zou je je meer kunnen focussen op kracht of hypertrofie, al gaan deze bijna altijd hand in hand.
 
Back
Naar boven