AndroidHealthClinic

Mike Tyson

Bezoekers in dit topic

kortom de discussie tyson vs ali blijft maar is niet te doen, feit blijft 2 grote kampioenen met ieder hun eigen sT,
beiden hebben ook een redelijke onderbreking gehad in hun cariere ali was geschorst omdat ie niet in dienst ging vocht ie 3 jaar niet, en tyson is bekend.
anders hadden hun beiden nog veel meer partijen gevochten.

50 kleuters KO slaan is wel een epic redenatie inderdaad...

@ Marvin: +1

RJJ is een bokser die in de buurt komt bij Tyson qua entertainment. Plus goede skills!

• Like
Waarderingen: Marvin17
IK zie net dat ik per ongeluk mijn hele post verwijderd hebt, ja, dan houdt het op, ik begin niet opnieuw.

Laatst bewerkt:
50 kleuters KO slaan is wel een epic redenatie inderdaad...
Gewoon een overdreven vergelijking natuurlijk, even om m'n punt duidelijk te maken. Tyson krijgt van mij verder alle credit die hij verdient hoor, het is zeker één van m'n favoriete heavyweights ooit, maar er waren groteren imo.

Edit:
Thnx for the back up Lenny:D

Laatst bewerkt:
hele goeie bokser maar nog steeds overrated.

de overwinningen tegen holmes en spinks zijn legendarisch, maar hij pikte zijn gevechten ook zorgvuldig uit.

blijf je toch twijefelen waarom hij nooit tegen lennox lewis of holyfield heeft gevochten in zijn jongere jaren, bang dat zijn titel word afgenomen ?

Hij pikte net niks uit, hij vocht in zijn prime 85/88 tegen alles en iedereen. In die 3 jaar, vocht hij iedere maand 1 partij. Uiteindelijk zijn Holmes en Spinks opgetrommeld, terwijl zij al met pensioen waren. Maar er was gewoonweg niemand meer over voor Mike om tegen te boksen. In die jaren 85/88, was Lennox nog Amateurbokser en vocht Holy nog als cruisergewicht.

ben niet zo gek op lennox maar ik denk dat holyfield wel een hele goeie kans maakte, denk zelf ook dat zijn manager hele grote invloed op had tegen wie mike vocht.
maar ik had graag gevechten gezien met mike tegen lennox, holyfield of zelfs tegen bowe in zijn jonge jaren.

Lennox is de ultieme bokser, had de lengte, het gewicht en de skills. Holyfield wint van iedere versie van Tyson na 88'. De Tyson van 88' wint van 8 van de 10 keer zowel van Lennox als van Holyfield. Al zou het tegen Lennox net zo goed 50/50 kunnen zijn.

de beste die mike gevochten had vind ik altijd spinks en holmes en die maakte hij ook af in de eerste ronde maar lennox en holyfield vind ik toch wel beter als spinks en holmes jammer dat we mike nooit hebben gezien tegen deze 2 in zijn "prime"

Tyson vocht in zijn prime tegen een 38-jarige oude roestige Holmes, een prime Holmes kan zomaar 10 van de 10x van Tyson winnen. Holmes was gruwelijk goed, als Tyson overrated is,(wat ik niet wil beweren) dan was Holmes underrated. (waar ik het wel mee eens ben.)

Als je de beyond the glory ziet van Mike tyson kom je erachter dat Lennox lewis de sparringspartner was van Mike tyson in hun tienerjaren. Toen werd lennox gewoon elke rond helemaal kapot geslagen totdat het bloed van zijn gezicht afdrupte. Mike zou makkelijk 1 van de allerbeste boksers aller tijden kunnen worden. Hij won de zwaargewicht kampioenschap al op zijn 20e. Dat beloofde veel, jammer dat zijn leven zo'n mess was.

Lewis en Mike hebben in hun jonge tienerjaren enkele keren met elkaar gesparred, het verhaal gaat echter een beetje anders, sowieso is er nooit sprake van iemand "kapot slaan" dan interpreteer je de bokssport helemaal verkeerd, maar goed, het verhaal gaat: dat Mike en Lennox goed met elkaar konden opschieten, het was 84', Mike was 17, Lennox 18, maar toen de bel ging om te sparren, ging Mike gelijk als een wild beest te keer, en gaf lennox enkele flinke tikken, maar naarmate de week vorderde, kwam Lennox steeds beter in zijn ritme, en op het einde van de week was hij Mike de baas, en won hij de meeste sparringsrondes. Is overigens maar een zeer zeer korte periode, de tijd dat ze samen getraind en gesparred hebben. Meest opmerkelijke aan het verhaal is: dat Cus D'amato na die trainingsweek de voorspelling deed dat beide boksers elkaar in de toekomst zouden tegenkomen en dan om de wereldtitel zouden vechten, en zo geschiedde, eigenlijk kwam dat gevecht een dikke 12 jaar te laat, maar goed.

Correctie: Mike Tyson IS de allerbeste bokser aller tijden.

Is gewoon ongefundeerde bullshit, wat hier geschreven wordt, Mike haalt bij veel boxhistorica soms de Top10 niet eens, wat gewoon logisch is, want hij verloor al zijn legacy fights: 1x Buster, 2x Holyfield en 1x Lewis.

Max 2,5 ronde tegen de Mike Tyson van 86/87/88.

Ook onzin, Boksen is een mentaal spelletje, heeft weinig met spierkracht/physiek te maken, en Ali is Mike ten alle tijden mentaal de baas. In de VS spreekt men over Heart, hoe graag wil je winnen als het moeilijk wordt? Mike verloor zijn koppie en verloor als het moeilijk werd, Ali steeg boven zichzelf uit als het moeilijk werd, en won. Er zijn boeken vol te schrijven waarom Ali zou winnen van Tyson, maar die tijd heb ik nu even niet. Ik sluit het zeker niet uit dat een prime 88' Tyson van Ali zou kunnen winnen. Maar Mike zijn top was eigenlijk veel te kort, alleen die ene versie van 88' zou een kans maken tegen Ali. Terwijl Ali gewoon 20 jaar lang aan de top stond, en van de beste won, de echt belangrijke partijen in de carriere van Ali, die won hij, en Tyson verloor al de echt belangrijke partijen in zijn carriere. Ali is gewoon the Greatest, en Tyson mag uiteindelijk de veters van Ali nog niet strikken, ja vooruit, omdat ik ook zon fan van Tyson ben, mag hij 1 klein vetertje van Ali strikken.

Maar goed, wou eigenlijk niet reageren toen ik dit topic zag, maar ik las zo'n onzin, dan gaan mijn vingers jeuken. Meeste is reeds al 10x besproken, zelfs op dit forum.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f134/mike-tyson-sparring-partners-229185/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f134/young-prime-tyson-163400/

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Er zijn boeken vol te schrijven waarom Ali zou winnen van Tyson,

Er valt zelfs een bibliotheek vol te schrijven over het hoe en waarom Ali groter is dan Tyson, en dan niet alleen als bokser, maar vooral als mens en persoonlijkheid. En dat is een gegeven/feit waar zelfs de grootste tyson-nutthugger niet omheen kan. Hoe attractief zijn bokssT ook was, hoe zeer zijn leven ons ook tot de verbeelding spreekt, Tyson mag uiteindelijk de veters van Ali nog niet strikken, zowel op boksgebied als op het menselijke vlak. Nou, vooruit, aangezien ik zelf ook een grote Tyson fan ben, mag hij 1 klein vetertje van Ali vaststrikken. Maar meer ook niet!:D

• Like
Waarderingen: iron devoted
Mooi gezegd lenny!

Helaas heeft die zn topjaren niet heel lang kunnen volhouden.. denk ook grootendeels door omstandigheden, en gewoon de juiste mensen zijn ontslagen/weggegaan of overleden in het geval van Cus.

Persoonlijk blijft die mij favo boxer, niemand is er tot nu toe geweest met de combinatie zwaargewicht,snelheid,power,techniek in een persoon..

Gaan geruchten trouwens over een tyson comeback... op de laatste foto's
zijn niet zomaar geruchten.. don king heeft al toegegeven in onderhandeling te zijn... geldwolf... maar goed.. zal meer een kwestie van centen zijn voor tyson denk ik..

Gesproken word over een nieuwe tyson-holyfield

Ik zie trouwens nu pas dat dat bumfluff en holleeder ook adequaat gereageerd hebben op de onzin die in het begin van topic gespuid werd. Waarvan akte. Maar toen was het kwaad al geschied en was ik reeds in woede onstoken en bezig via mijn keyboard de boosdoeners van repliek te dienen.

Hahaha oké Bumfluff. Noem jij maar eens 39 boksers die allen Mike Tyson zouden verslaan in zijn prime. Ik kom uit op 0,0

Ali, Frazier, Holmes, Lewis, Liston, Dempsey, Joe Louis, geef ik goede tot zeer goede kansen, alleen van George Foreman ben ik 100% zeker dat hij ten alle tijden van Tyson zou winnen. Styles make fights, and Foreman was all wrong for Tyson! Zelfs begin jaren 90 toen Foreman zijn comeback maakte, en tegen Tyson wou boksen, durfde Tyson dat niet aan, want hij had lering getrokken van de partij Foreman - Frazier. Tyson hanteerde dezelfde sT als Frazier, en Frazier werd vermorzeld door Foreman.

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

Denk dat Vitali ook minder bang is.

Volgens sommigen was dan al de helft van de slag reeds gewonnen. Tyson was uitermate intimiderend, en half-zwaargewicht kampioen Jose Torres sprak ooit de woorden: When an intimidator fails to intimidate, he himself becomes intimidated. Is een zinnetje dat natuurlijk helemaal van toepassing was op Tyson.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Gaan geruchten trouwens over een tyson comeback... op de laatste foto's
zijn niet zomaar geruchten.. don king heeft al toegegeven in onderhandeling te zijn... geldwolf... maar goed.. zal meer een kwestie van centen zijn voor tyson denk ik..

Gesproken word over een nieuwe tyson-holyfield

Zou daar nog iemand op zitten te wachten? Ik denk het niet. Vooral het verbitterde en inmiddels zeer cynische Amerikaanse bokspubliek niet. Woog Tyson niet om en nabij de 150kg tegenwoordig? En zwaar onder de medicamenten om hem rustig te houden.

De 47-jarige Holyfield heeft vorige week nog voor een 3e rangs wereldtitel gevochten in Uganda(of all places!?), tegen niemand minder dan Botha. En nog gewonnen ook. Heeft geen hond naar gekeken trouwens. Holyfield is ook bankroet, heeft zich schijnbaar mega laten bezeiken door zijn ex-vrouw(en) en is kaal geplukt door hun. Schijnt dat David Haye loert op een gevecht met de oude Holyfield. Zit ook niemand op te wachten, maar goed.

het blijft natte vingerwerk wie zou.... het zijn allemaal meningen de een onderbouwd het wat beter dan de ander feit blijft het is giswerk.

persoonlijk vind ik tyson (in zijn prime) fantastisch om naar te kijken en me favoriet, dat ali meer topers heeft verslagen is ook een feit op dat punt kan je ook zeggen dat ali een betere bokser was.
ik bedoel tyson was eigenlijk te klein voor een echte zwaargewicht dat is ook de reden dat ie geen jab heeft maar ondanks dat vind ik het een fantastische vechter, ieder in zijn eigen tijd.

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:19 ----------

ps: ik zit iig niet op te wachten dat tyson nog is de ring ingaat.

het blijft natte vingerwerk wie zou.... het zijn allemaal meningen de een onderbouwd het wat beter dan de ander feit blijft het is giswerk.

persoonlijk vind ik tyson (in zijn prime) fantastisch om naar te kijken en me favoriet, dat ali meer topers heeft verslagen is ook een feit op dat punt kan je ook zeggen dat ali een betere bokser was.
ik bedoel tyson was eigenlijk te klein voor een echte zwaargewicht dat is ook de reden dat ie geen jab heeft maar ondanks dat vind ik het een fantastische vechter, ieder in zijn eigen tijd.

Het blijft zeker koffie dik kijken. Maar goed, ik heb ooit ook eens een heel overtuigend betoog gegeven waarom Tyson wel zou winnen van Ali. Het kan alle kanten op. Niemand die het ooit zal weten idd. Iedere boksliefhebber voelt zich aangetrokken tot Tyson, hij spreekt gewoon (nog steeds) enorm tot de verbeelding.

Ja, hij had trouwens best een goede jab, alleen gebruikte hij hem veel te weinig. Rooney hamerde daar altijd op in de hoek, "Use your jab mike, to get on the inside, punch to the body Mike, then the head" Hij had geen Ali of Holmes jab, maar hij had geniale timing en acuratesse, waardoor zijn jab, toch een formidabel wapen was. Maar Mike had naarmate zijn carriere als een komeet steeg steeds meer een eigen willetje en ging gaandeweg eigenlijk alleen nog maar vanaf de 1e seconde voor die ene one-punch-ko. Wat natuurlijk doodzonde was. Ook al is hij zelfs met zon beetje alleen maar die techniek nog Wereldkampioen geworden in 96'.

Laatst bewerkt:
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk. Ali heeft 8 ronden in de touwen gehangen tegen Big George Foreman (die harder sloeg dan Tyson) voordat Ali hem KO sloeg. Ali had een goede kin, en Tyson heeft altijd meer moeite gehad met lichtvoetige boksers.
...en Ali had altijd meer moeite met brawlers, zoals Frazier. Persoonlijk denk ik dat Tyson een slechte match up zou zijn voor Ali. Puur bokstechnisch/stylistisch gezien dan. Over het mentale aspect heb ik het niet. Mss zou Tyson wel geïntimideerd worden door het feit dat Ali niet te intimideren viel, en zou het daar wel eindigen.

Het lijkt me niet zinvol Tyson te vergelijken met bijv. Ali. Unieke boksers in hun eigen tijd...

...en Ali had altijd meer moeite met brawlers, zoals Frazier.
Viel wel mee hoor, Ali heeft 2 van de 3 gevechten tegen Frazier gewonnen. En Frazier was helemaal geen brawler, Frazier is een perfect voorbeeld van een in-fighter/ pressure fighter, nog meer dan Tyson.

Boksen is inderdaad geen spierkracht/fysiek spelletje LennyMclean, volgens vele mensen op het internet staat het gelijk aan schaken en dammen!

ffs :rolleyes:

Hebben sommigen hier überhaupt zelf wel eens gebokst op regelmatige basis?

Boksen is inderdaad geen spierkracht/fysiek spelletje LennyMclean, volgens vele mensen op het internet staat het gelijk aan schaken en dammen!

ffs :rolleyes:

Hebben sommigen hier überhaupt zelf wel eens gebokst op regelmatige basis?

Ben jij gewoon echt zo dom? Of doe jeje alleen maar zo dom voor?

Enfin, een beroemde quote van Kevin Rooney(de trainer van Mike) luidt: "The average person doesn't know what it takes to become a great fighter. It takes constant discipline and repetition. Boxing is 80% mental and 20% physical. Anyone can get in physical shape."

Ik boks zelf al vanaf mijn 12e, en er is niks zo lekker als een lompe bodybuilder die voor het eerst de boksgym inkomt wandelen met een tanktopje aan en wel ff komt laten zien hoe het moet, die vertrekt 2 uur later gedesillusioneerd en met een flinke deuk in zijn ego weer naar huis. Vandaar, dat ik zeg boksen heeft niks met spierkracht te maken, het is een complexe combinatie van factoren. Toen Tyson zijn comeback maakte in 95' na 3 jaar lang alleen maar gewichtentraining gedaan te hebben in de bajes, was hij droger en gespierder dan ooit, maar hij was nog maar een vage schim van de geoliede machine die hij was in 88'.

Laatst bewerkt:
indd holyfield was cruiser toen maar als mike hem uitgedaagd had, had hij wel die 2 pounds erbij gevreten om de heavyweight te gaan doen.

en ja lennox was amateur toen der tijd, in 92/93 begon die pas echt een naam te maken, toen der tijd was mike in de gevangenis als ik het goed heb en in 95 kwam die er pas uit, toen had die tegen lennox moeten vechten vind ik maar ja.

kan eigenlijk wel zeggen nadat hij van de gevangenis af kwam waren er heel wat andere boxers van zijn caliber en betere boxers als voordat hij in de gevangenis kwam en met name holyfield en lennox

Terug
Naar boven