AndroidHealthClinic

Military Press

Bezoekers in dit topic

Dawg

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 apr 2018
Berichten
337
Waardering
1.636
Lengte
1m85
Vetpercentage
11%
Is Military Press overbodig als je veel pullups doet?
 
Met de military press train je voornamelijk je schouders, met de pullups train je voornamelijk je rug.

Maar er zijn tal van oefeningen die je kunt doen om je schouders te trainen, of om je rug te trainen. Geen enkele oefening is een must.

Om je vraag te beantwoorden: Een schouderoefening is NIET overbodig als je al veel rugoefeningen hebt gedaan ;)
 
Dit is puur afhankelijk van je doel. Ik doe nooit oefeningen voor schouders behalve dips.
 
Dit is puur afhankelijk van je doel. Ik doe nooit oefeningen voor schouders behalve dips.

Jij doet dips voor je schouders? Kun je daar eens een filmpje van posten? Ben wel erg benieuwd hoe je ze dan uitvoert...
 
Jij doet dips voor je schouders? Kun je daar eens een filmpje van posten? Ben wel erg benieuwd hoe je ze dan uitvoert...

Ben morgen weer in de gym, zal dan filmpje maken.
 

Op 2 min 30,
 
Uiteraard...Ik dacht meer aan bovenkant schouders (traps), niet aan de voorkant :o
 
Uiteraard...Ik dacht meer aan bovenkant schouders (traps), niet aan de voorkant :o
Ja als enige oef voor schouders is het niet voldoende, zijn ook nog lateral en posterior delt.
Traps beschouw ik persoonlijk als een aparte spiergroep.
 
Traps zijn ook een andere spiergroep. Zeker geen schouder.

Dit is puur afhankelijk van je doel. Ik doe nooit oefeningen voor schouders behalve dips.

Doe je geen andere push oefeningen dan? Elke duwbeweging stimuleert namelijk de voorkant schouder. En waarom wel een oefening voor de anterior delt maar niet voor de lateral en posterior delt?
 
Traps zijn ook een andere spiergroep. Zeker geen schouder.



Doe je geen andere push oefeningen dan? Elke duwbeweging stimuleert namelijk de voorkant schouder. En waarom wel een oefening voor de anterior delt maar niet voor de lateral en posterior delt?

Ik ben overgestapt naar calisthenics en parcours training, dus ik pak bijna alleen maar grote compound oefeningen. Oefeningen waar ik schouders mee pak zijn bijvoorbeeld: Muscle ups, dips, straight bar dips, handstand push ups, back lever, front lever, push ups etc. Vandaar dat ik de topic poster zei dat het afhankelijk is van z'n doel.
 
Dips werken de anterior delt hard.


Hoewel de nadruk op de anterior delt ligt bij dips, heb ik altijd gemerkt dat dips ook duidelijk een positieve invloed hebben op ontwikkeling van mijn medial en posterial delts. Synergisme neem ik aan.
 
Hoewel de nadruk op de anterior delt ligt bij dips, heb ik altijd gemerkt dat dips ook duidelijk een positieve invloed hebben op ontwikkeling van mijn medial en posterial delts. Synergisme neem ik aan.
Nja, dat gevoel heb ik niet echt maar ik train ook nog niet zo lang dat ik al monsterdelts heb :D
 
Ik vind Military press een heerlijke oefening. Waarom wil je die niet doen?
 
Dit is toch wel een beetje gewoon basiskennis qua trainen.... De één is een push beweging en de ander is een pull beweging, dat is echt volledig verschillend....
 
Military press is toch wel mijn favoriete oefening, kan niet ontbreken in je training programma imo. Buiten dat het een goede oefening is voor schouders gebruik je ook de traps, upper pecs en je gehele core. Is ook een van de enige oefeningen die de serratus anterior goed meepakt.

Daarbij geeft het een goede voldoening om een stang met tientallen kilo's aan schijven boven je hoofd uit te tillen.:D
 
Back
Naar boven