Fitness Seller

Military Press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Daarbij geeft het een goede voldoening om een stang met tientallen kilo's aan schijven boven je hoofd uit te tillen.:D
Vooral dat. The ultimate alpha male exercise.:lifter:
Toch raar dat ik hooguit 10% van de mannen in de gym waar ik train 'm regelmatig zie doen...
 
Bedoelen jullie echt de military press, of “gewoon” de standing overhead press?
 
Bedoelen jullie echt de military press, of “gewoon” de standing overhead press?
In mijn ogen gewoon hetzelfde. De voeten tegen elkaar houden slaat nergens op vind ik. Gewoon een overhead press zonder leg drive.
 
Vooral dat. The ultimate alpha male exercise.:lifter:
Toch raar dat ik hooguit 10% van de mannen in de gym waar ik train 'm regelmatig zie doen...

Exact.

Ik heb jaren getraind in een ecto gym, waarbij er nauwelijks gesport kon worden met echte gewichten. Als ik dan toch een barbell kon vinden, keken ze mij aan alsof ik een of andere aso was.
 
In mijn ogen gewoon hetzelfde. De voeten tegen elkaar houden slaat nergens op vind ik. Gewoon een overhead press zonder leg drive.

Met de voeten tegen elkaar maakt de OHP wat lastiger, of het ergens op slaat weet ik niet.
 
Met de voeten tegen elkaar maakt de OHP wat lastiger, of het ergens op slaat weet ik niet.

Vanwege het evenwicht zeggen ze. Ik riskeer liever geen barbell op mijn neus. Die is groot zat namelijk. Moeilijk om niet te raken..
 
De voeten tegen elkaar houden slaat nergens op vind ik. Gewoon een overhead press zonder leg drive.
Volgens wie moet dat dan? Daarmee maak je het jezelf alleen maar lastig toch?
En ja, ik bedoel de barbell overhead press zonder leg drive. En uiteraard de bar laten zakken tot je bovenkant borst raakt, want ik zie 'm nog te vaak met halve ROM worden gedaan.
 
Volgens wie moet dat dan? Daarmee maak je het jezelf alleen maar lastig toch?
En ja, ik bedoel de barbell overhead press zonder leg drive. En uiteraard de bar laten zakken tot je bovenkant borst raakt, want ik zie 'm nog te vaak met halve ROM worden gedaan.
Het heet niet voor niets millitary press...maar ik sta lekker wijdbeens.
 
Dit is toch wel een beetje gewoon basiskennis qua trainen.... De één is een push beweging en de ander is een pull beweging, dat is echt volledig verschillend....
Lol ja... Moet niet gekker woRRen
 
Wat informatie.
Nee. OH press is min of meer een verzamelnaam. Waarbij MP een variatie op de OH is. Je kan het alleen maar MP noemen als je een bepaalde techniek zal hanteren bij uitvoering. Zie bijlage voor meer informatie over 'Old-School MP'.


Bekijk bijlage 25736

Bekijk bijlage 25737

Bekijk bijlage 25738

Bekijk bijlage 25739

Bekijk bijlage 25740

 
Deze blijft ook zeer nuttig:

 
Doe nooit een vorm van deze schouder oefening, de enige blessures die ik in 15+ jaren heb gehad is 3x een onderrug irritatie/stijf/pijn de dag na deze oefening en hield voor weken aan.
En het staat mijn 2-3 keer per week benchen in de weg. Als ik deze doe, dan wel zittend maar dan is het afhalen van de bar weer zwaar klote voor de zware setjes.
 
Ik doe bij mijn zwaarste setjes een riem om, heb geen enkele last van mijn onderrug. Eerste focus bij mij is ook om de rug recht te houden. keihard bracen.
 
Back
Naar boven