AndroidHealthClinic

'Miljoen Nederlanders heeft dubbele nationaliteit'

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
RIJSWIJK - Nederland telde op 1 januari van dit jaar ruim 1 miljoen inwoners met zowel de Nederlandse als minimaal één andere nationaliteit. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Meer dan de helft van de mensen met een dubbele nationaliteit is afkomstig uit Turkije of Marokko.

Volgens het CBS is het aantal Nederlanders met een dubbele nationaliteit in de laatste elf jaar meer dan verdubbeld.
Dat is te wijten aan het grote aantal naturalisaties, waarbij de meeste niet-Nederlanders hun oorspronkelijke nationaliteit behouden.

ANP

Naturalisatie gebeurt dus niet meer in de eerste plaats om officieel Nederlander te worden maar om als buitelander aanspraak te kunnen maken op Nederlandse voorzieningen. Zonder een NL paspoort heb je gewoon weinig recht om aanspraak te maken op de voordelen die ons land biedt.
 
Ik had laatst een discussie met mijn vader, over dat marokkanen in Nederland zich meer Marokkaan voelen dan Nederlander. Hij zei dat Een "Nederlander" die in Canada is geboren, zich een Canadees voelt. Hij kan het niet begrijpen waarom een Nederlander met Marokkaanse ouders zich geen Nederlander (het overgrote deel dan) voelt.
maar dat geld toch ook voor italianen en chinezen met voorouders uit dat land, die voelen zich toch ook nog geen Nederlander?
na hoeveel generaties zullen deze mensen zich wel eindelijk beschouwen als Nederlander?
 
Als je trots bent op je polder dan komt dat vanzelf wel...
Moet je wel eerst iets hebben waar je trots op kunt zijn...
Nederland blijkt een transit land te blijven.. toevallig hier maar eigenlijk wilden ze naar duitsland, frankrijk of engeland en zijn toevallig hier blijven steken.
 
Je hoeft je helemaal geen Nederlander te voelen hoor.
Da's zulke abstracte onzin.

Ik heb 9 jaar in Spanje gezeten, en ik beschouwde mezelf (en anderen mij) na jaren een halve Spanjool. Je gaat denken en spreken in het Spaans, maar ergens blijft er altijd nog iets 'anders' in je. Niemand hoeft zich van mij 100% Hollander te voelen, maar de Nederlandse nationaliteit aannemen om zo aanspraak te kunnen maken op voorzieningen, dat gaat me te ver.

Er is geen andere reden om dat Nederlandse paspoort aan te vragen.
 
Als je trots bent op je polder dan komt dat vanzelf wel...
Moet je wel eerst iets hebben waar je trots op kunt zijn...
Nederland blijkt een transit land te blijven.. toevallig hier maar eigenlijk wilden ze naar duitsland, frankrijk of engeland en zijn toevallig hier blijven steken.

dat is het ook.

ze rijden allemaal ford transit
 
Ik lees hier dagelijks berichten over allochtonen die misbruik maken van de voorzieningen in ons land, dit gaat namelijk ten koste van onze kostbare belastingcentjes. Toch vraag ik me af, zijn er echt geen belangrijkere dingen die ons meer geld kosten?

Wie gisteren Zembla heeft gekeken weet inmiddels dat er door middel van bouwfraude 15 miljard illegaal is bijverdiend, waarvoor men slechts een boete van 500 miljoen hoefde te betalen. Die 15 miljard ging alleen om de schaduwboekhoudingen die naar buiten zijn gekomen, dus in de werkelijkheid gaat het om een veel groter bedrag. Wij hebben meetbetaald aan dat bedrag, de bouwbedrijven hebben namelijk ook teveel geld gevraagd voor overheidsgebouwen.

Ik vraag me dus nogmaals af: er gebeuren dagelijks dingen in het zakenleven die de belastingbetaler veel meer kosten. Waarom maakt men zich vooral druk om bijvoorbeeld allochtonen die misbruik maken van de voorzieningen in Nederland en hoor ik niets over dingen die ons dagelijks veel meer geld kosten?

Waarschijnlijk omdat men alleen indirect last heeft van zakenlieden, voor mensen die zo denken: kijk eens verder dan je neus lang is.
 
Ik met er wel even bij zeggen dat het niet persé op dit bericht slaat, maar meer in het algemeen.
 
Mja inderdaad Corazon, zo is het.

Waar je als inwoner dagelijks hinder van ondervindt, daar ben je je ook meer bewust van. De bouwwereld is één corrupte bouwput maar naast het centjes achterover drukken houden ze zich volgens mij niet bezig met de top 5 van meest gangbare criminaliteit waar Jan-in-de-straat dagelijks hinder van ondervindt.
 
Volgens mij voelt inderdaad een kleine minderheid van de Marokkanen, Turken enzovoorts zich Nederlander. Heel triest eigenlijk. Waarschijnlijk omdat er gewoon teveel tegelijk het land in zijn gekomen, waardoor een groot deel in het dagelijks leven gewoon meer landgenoten tegenkomt dan Nederlanders. :(
 
Veel Marokanen willen ook een Nederlands paspoort in plaats van 2 Nationaliteiten. Maar de Marrokanen die een dubbele nationaliteit hebben zijn geboren in hun vaderland. De Marokaase regering zegt als je geboren bent in Marokko blijf je tot je dood de Marrokaanse nationaliteit behouden.

Najib vertelde in volkskrant magazine 2 jaar geleden dat hij in Italie veel problemen heeft bij de douane [in Italie komen veel Illegalen Noord Afrikanen binnen]. Dat kwam om dat hij dus de dubbele nationaliteit heeft.
 
Volgens mij voelt inderdaad een kleine minderheid van de Marokkanen, Turken enzovoorts zich Nederlander. Heel triest eigenlijk. Waarschijnlijk omdat er gewoon teveel tegelijk het land in zijn gekomen, waardoor een groot deel in het dagelijks leven gewoon meer landgenoten tegenkomt dan Nederlanders. :(

en de kinderen daar van en die daar weer van die voelen zich over 40 jaar nog steeds geen Nederlander (denk ik). Maar wat heb je dan nog met Marokko?
 
Ik dacht dat dat nationaliteits-probleempje met Marokko al was verholpen vorig jaar? Je kunt gewoon de Marok-nationaliteit afleggen als je de NL maar aanneemt. Toch vinden veel nieuwkomers het een natuurlijk gevoel als de ze oude aanhouden.
 
Die dubbele Nationalliteit moet gewoon afgeschaft worden, slaat compleet nergens en op en zie je ook nergens anders. Verder moeten ze die paspoorten niet zomaar uitdelen alsof het niets is, zoiets hoor je te verdienen, en als je het verdient hebt dan zal je je automatisch meer inwoner van het land voelen ipv een soort parasiterende toerist.
 
Volgens mij voelt inderdaad een kleine minderheid van de Marokkanen, Turken enzovoorts zich Nederlander. Heel triest eigenlijk. Waarschijnlijk omdat er gewoon teveel tegelijk het land in zijn gekomen, waardoor een groot deel in het dagelijks leven gewoon meer landgenoten tegenkomt dan Nederlanders. :(

Ja idd, er zijn nog steeds hele wijken met dezelfde culturele achtergrond -waar weinig tot geen integratie plaatsvindt.
 
in belgie is het nog stukken erger met de 'snel -belg-wet'

niemand spreekt een woord nederlands , geniet toch van allerlei voordelen
maar spreekt nog steeds geen nederlands , krijgt veel geld toegestopt voor sociale woning . terwijl eigen volk op een wachtlijst van 2jaar komt te staan en die personen door een kribbeltje te zetten op een papier er binnen een maand een krijgen
 
gelukkig hebben we nu in nederland de integratiedag :o
wilhelmus zingen, op klompen door je nieuwe dorp of stad lopen, de burgemeester een hand schudden en klaar is achmed eh.. kees
 
Die smerige Kebab tenten overal.. wanneer kan ik is lekker een bord met stampot kopen na het uitgaan!
 
Gadverdamme stamppot! :roflol:

Doe mij maar zulke kupfilet-spiezen zoals ze in Engeland veel verkopen in utgaansstraten! :bow: rechtstreeks van oom Achmed en daar is niks mis mee.
Oom Achmed spreekt ook de taal van het land want zijn klanten zijn Engels dus hij mot wel. ;)
 
En daar schort het hier in Nederland nog al eens aan..........ik ken gasten die al jaaaaaaaaren een kebab tent hebben maar nog steeds zwaar klote nederlands praten........???
 
Kiezen, of nederlander of niet. Klinkt simpel, is 't ook.
 
Back
Naar boven