Fitness Seller

Mind-muscle connection achterhaalde bro science? (studie review door Menno Henselmans)

  • Topic starter Japio
  • Startdatum
  • Reacties 174
  • Weergaven 202K
  • Volgers 26

Bezoekers in dit topic

Japio

Fake natty
Elite Member
10 jaar lid
Lid sinds
9 jul 2009
Berichten
15.781
Waardering
14.221
''Should you focus on the muscles you want to train during exercise to take advantage of the mind-muscle connection?
A new study by Fujita et al. suggests it won't help.

2 Groups performed seated rows at 70% of 1RM until they lost movement velocity (so quite submaximal), either with no instructions or with the instruction to ‘pull from the back’.
Pulling from the back increased lat activity during the first 2 reps by a considerable 15%; it also decreased posterior deltoid activity by 14%.
Midway through the set, posterior delt activity was still suppressed compared to the control group, whereas lat activity was no longer increased.
At the end of the set there was no difference in either muscle’s activity anymore, nor was there any difference in any other muscle throughout the whole set.

Basically, focusing on the mind-muscle connection is probably wasted effort when you're training hard with good technique, as you'll then reach maximal muscle activity anyway.
Focusing on internal cues rather than performance has also been found in many studies to reduce performance and decrease total work capacity.
This study confirms earlier findings that our ability to selectively train a muscle group by focusing on it is very limited even with very submaximal exercise and effectively zero when training anywhere close to failure.

These findings strongly question the bro bodybuilding wisdom that the mind-muscle connection can help you gain muscle. It typically reduces performance without meaningfully altering muscle activity, so it's likely bad for strength development without any benefit for overall muscle growth.''


 
Er zijn vast wel onderzoeken te vinden die het tegendeel bewijzen. Ik kan me niet voorstellen dat ik minder bankdruk als ik mij ook concentreer op het samen trekken van de borst spier, naast dat ik het gewicht omhoog druk.
 
Ik begrijp dat dit onderzoek een gevoelige snaar raakt, maar ik vind het te makkelijk om de wetenschap aan de kant de schuiven en de pro BB'ers te volgen. Ook in onze sport hebben we te maken met voortschrijdend inzicht.

Ik wil niet zeggen dat MMC niet zou werken, alleen ik denk dat we wel kunnen stellen dat het misschien niet de heilige graal is zoals vaak geroepen wordt..
 
Daarom zweren vrijwel alle pro's bij een training waarbij de uitvoering op één staat en je focust op het samentrekken van de juiste spieren i.p.v. het gewicht gewoon weg te drukken.
''Basically, focusing on the mind-muscle connection is probably wasted effort when you're training hard with good technique, as you'll then reach maximal muscle activity anyway. ''

De goede uitvoering wordt hier ook niet betwist..
 
Ik las dit zojuist ook op mijn Facebook-tijdlijn. Ik weet niet of de koning van de MMC op DBB, Skatermarvin, hier blij mee is...
Dit stukje geciteerd zegt eigenlijk alles:

"when you're training hard with good technique, as you'll then reach maximal muscle activity anyway."

Dit doet dus bijna niemand. Wanneer ik bijvoorbeeld de meeste Barbell rows vergelijk van normale stervelingen VS bijvoorbeeld Wesley Vissers, dan zie je bij die laatste bij iedere rep ondanks veel gewicht echt zijn rug werken. Ik ben inmiddels wel op een aantal (DBB) meetings geweest en bij de meeste mensen zie je dat dus niet.

Mijn conclusie is dat de meeste goede atleten van zichzelf al een goede 'MMC' hebben..
 
Daarom zweren vrijwel alle pro's bij een training waarbij de uitvoering op één staat en je focust op het samentrekken van de juiste spieren i.p.v. het gewicht gewoon weg te drukken.

Heeft dat niet meer te maken met de grote hoeveelheid AAS en de blessures (afscheuren ect.) door de bijkomende kracht?!
 
Ik kan me niet voorstellen dat ik minder bankdruk als ik mij ook concentreer op het samen trekken van de borst spier, naast dat ik het gewicht omhoog druk.
Focusing on internal cues rather than performance has also been found in many studies to reduce performance and decrease total work capacity.
Wel dus. Volgens 'many studies'.
 
Dit stukje geciteerd zegt eigenlijk alles:

"when you're training hard with good technique, as you'll then reach maximal muscle activity anyway."

Dit doet dus bijna niemand. Wanneer ik bijvoorbeeld de meeste Barbell rows vergelijk van normale stervelingen VS bijvoorbeeld Wesley Vissers, dan zie je bij die laatste bij iedere rep ondanks veel gewicht echt zijn rug werken. Ik ben inmiddels wel op een aantal (DBB) meetings geweest en bij de meeste mensen zie je dat dus niet.

Mijn conclusie is dat de meeste goede atleten van zichzelf al een goede 'MMC' hebben..
Hoe doe je een row zonder je rugspieren te gebruiken?
 
Daarom zweren vrijwel alle pro's bij een training waarbij de uitvoering op één staat en je focust op het samentrekken van de juiste spieren i.p.v. het gewicht gewoon weg te drukken.
Komt omdat als ze zware gewichten gaan duwen hun peesjes de beperkende factor gaan zijn. Er zijn namelijk geen roids die al die spiermassa gains gaan bijhouden voor je pezen. En laten we eerlijk zijn, je kunt een half goed schema volgen en dat weer compenseren met een hogere dosis. Het blijft vooral de tijd die eroverheen gaat voordat je goede massa hebt. Als je vanaf je 18 roid op 80kg 10% heb je een vele malen grotere kans op veel massa dan vanaf je 28ste 80kg 10%. Laat nu de meeste pro's ook al lekker vroeg aan de juice zitten dus dan ben je ook goed vol op je 32ste. Of je nu onzin training doet die sub optimaal is, de tijd gaat de bepalende factor zijn in combinatie met hoeveel je erin durft te duwen.

Laten we eerlijk zijn bodybuilding is een sport van juice. Wie heeft de grootste ballen om zoveel mogelijk spiermakende substanties erin te duwen voor een zo lang mogelijke tijd.
 
Komt omdat als ze zware gewichten gaan duwen hun peesjes de beperkende factor gaan zijn. Er zijn namelijk geen roids die al die spiermassa gains gaan bijhouden voor je pezen. En laten we eerlijk zijn, je kunt een half goed schema volgen en dat weer compenseren met een hogere dosis. Het blijft vooral de tijd die eroverheen gaat voordat je goede massa hebt. Als je vanaf je 18 roid op 80kg 10% heb je een vele malen grotere kans op veel massa dan vanaf je 28ste 80kg 10%. Laat nu de meeste pro's ook al lekker vroeg aan de juice zitten dus dan ben je ook goed vol op je 32ste. Of je nu onzin training doet die sub optimaal is, de tijd gaat de bepalende factor zijn in combinatie met hoeveel je erin durft te duwen.

Laten we eerlijk zijn bodybuilding is een sport van juice. Wie heeft de grootste ballen om zoveel mogelijk spiermakende substanties erin te duwen voor een zo lang mogelijke tijd.
Strongman en powerlifters idem ditto. Die 502kg deadlift zal vast niet op 10mg anavar getrokken zijn.
 
Strongman en powerlifters idem ditto. Die 502kg deadlift zal vast niet op 10mg anavar getrokken zijn.
Zeker waar, zonder dat je jaren investeert word je geen goede powerlifter of strongman. Vooral bij strongman zul je veel gekke cycles vinden in combinatie met zware, hele blessuregevoelige training. Ook zie je bij untested powerlifting dat er kanonnen staan, maar vaak wel voor max 3 jaar en dan verdwijnen ze weer. Vaak door blessures en de mentale gesteldheid die erbij hoort. Ook bij de KNKF heb je zulke figuren, die snel komen en nog sneller weer verdwijnen.
 
Back
Naar boven