AndroidHealthClinic

Mind Muscle Connection (TIPS & TRICKS!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MassOrPass

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
17 okt 2022
Berichten
1.074
Waardering
2.335
Lengte
1m77
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Mind Muscle Connection is een belangrijk deel van trainen, als je net begint met trainen is het erg lastig om de goede spieren te voelen en aanspannen tijdens oefeningen. Ik heb zelf altijd een erg slechte Mind Muscle Connection gehad en heb een aantal dingen die mij heel erg hebben geholpen dit te verbeteren.

Hieronder een aantal tips hoe je je mind muscle connection tijdens je training kan verbeteren:

- Tip 1: Begin je training met een isolatie oefening. Bij isolatie oefeningen is het vaak makkelijker om de spier die je wilt trainen aan te spannen. Hierdoor is de spier na deze oefening goed opgewarmt en vol met bloed en zal je hem met de compound oefeningen erna beter kunnen aanspannen en isoleren.

- Tip 2: Wanneer je een rug oefening doet, probeer de beweging uit je ellebogen te halen ipv uit je handen, wanneer je bijvoorbeeld bij een pulldown focust op je ellebogen naar beneden trekken ipv je handen dan zul je merken dat je veel minder je biceps gaat gebruiken en meer op de rug focust

- Tip 3: Begin met liggende Plate Pinch Pressen bij een borst training. De plate Pinch press is een isolatie oefening waarbij je een extreme squeeze hebt in de borst en de borst heel goed kan aanspannen, deze oefening is goed voor mind muscle connection maar zal los niet veel massa of kracht bouwen. Alleen door het verbeteren van de connection zullen je ander oefeningen ook verbeteren.

- Tip 4: Kies oefeningen die je het meeste voelt in de goede spiergroep. Heb je bijvoorbeeld bij rug een paar oefeningen die je echt heel goed voelt en waarbij je de spier goed kan aanspannen zet deze oefeningen dan zeker in je schema. Er zijn geen ‘Magische oefeningen” voor spiergroei. als je maar overload toepast en hard traint kun je op elke oefening groeien dus doe lekker de oefeningen die je fijn vind en goed voelt.

- Tip 5: Doe unilaterale oefeningen (oefeningen met 1 arm tegelijkertijd). Als je een oefening doet met 1 arm tegelijk kun je de volledige aandacht leggen op die arm en zal je merken dat je hem ook beter kan aanspannen.

- Tip 6: Stop met ego liften! Wanneer je een gewicht gebruikt die eigenlijk te zwaar voor je is is het erg lastig de goede spieren aan te spannen en te gebruiken en zal je al snel veel momentum (swing) gebruiken op het gewicht omhoog te krijgen. Je kunt veel beter het gewicht iets verlagen en een strikte houding gebruiken. Onthoudt dit: Je lichaam kan niet zien hoeveel gewicht je gebruikt.

- Tip 7: Vertraag je tempo. Wanneer je het gewicht snel zaak zakken gaat er veel spanning verloren, als je he gewicht 2 tot 3 seconden gefocust laat zakken zal je de spier veel beter kunnen aanspannen en voelen.

- Tip 8: Als je samen met iemand traint, laat diegene tijdens je oefening de spier indrukken/aanraken die je traint, als bij bijvoorbeeld bankdrukt dat je trainingspartner je chest indrukt. Hierdoor kun je meer focus op de spier leggen
 
Tip 1 en 5 ben ik niet zo van overtuigd. De spier niet "voelen" wil niet zeggen dat je 'm niet traint. En met 1 arm je rug trainen is dan qua mmc wel lekker, maar met 2 armen kun je vaak veel meer dan het dubbele aan gewicht aan. Een seated row loeizwaar trainen met zelfs een beetje wiegen zorgt er imo voor dat je mega sterk wordt en veel meer spieren aanspreekt dan alleen die paar spieren die via MMC met 1 arm aanspreekt. Zolang de vorm maar niet slecht is.
 
Tip 1 en 5 ben ik niet zo van overtuigd. De spier niet "voelen" wil niet zeggen dat je 'm niet traint. En met 1 arm je rug trainen is dan qua mmc wel lekker, maar met 2 armen kun je vaak veel meer dan het dubbele aan gewicht aan. Een seated row loeizwaar trainen met zelfs een beetje wiegen zorgt er imo voor dat je mega sterk wordt en veel meer spieren aanspreekt dan alleen die paar spieren die via MMC met 1 arm aanspreekt. Zolang de vorm maar niet slecht is.
Gaat ook meer om 't oefenen van de mmc. Als je de mmc goed onder de knie hebt kan je de oefeningen doen waar je echt spier mee opbouwt en kan je die dus beter uitvoeren ivm verbeterde mmc
 
Tip 8: Als je samen met iemand traint, laat diegene tijdens je oefening de spier indrukken/aanraken die je traint, als bij bijvoorbeeld bankdrukt dat je trainingspartner je chest indrukt. Hierdoor kun je meer focus op de spier leggen
Hoe gaat dat in z’n werk? Vind het best nutteloos en haalt me uit m’n concentratie.

Vaak drukte die kerel dan niet eens op de plaats waar ik het ‘voelde’.
 
Iain Valliere:
Screenshot_20221029-090628_Instagram.jpg
 
Back
Naar boven