XXL Nutrition

Mind to muscle control (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DoubleSid

Novice
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
63kg
Hallo

Ik heb onlangs wat gehoord over "mind to muscle control". Wanneer jij traint met een bepaalde spiergroep zou je in principe aan die spiergroep moeten denken zodat deze beter activeert en "meer werkt doet". Wanneer deze meer werkt doet zullen minder secundaire spieren actief meehelpen. Hierdoor zou er dus meer gains zijn. Zijn er mensen die dit toepassen? Mensen die iets weten over deze topic?

Ik ben al een poosje aan het trainen zonder echt deze aandacht in mijn workout te steken, na een training zijn mijn spieren meestal gewoon beetje uitgeput. Nu heb ik eens deze "mind to muscle" toegepast en bij het heffen van een bepaald gewicht mijn spiergroep van toepassing heel de tijd opgespannen/ geactiveert. Ik heb gemerkt dat ik na 1 set al spierpijn had. Zou dit een teken zijn dat ik iets slecht doe of juist goed?

iemand een mening?

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mening
 
het draait gewoon om focus... Vergelijk het vb met de dumbell curl en de concentration curl... Bij de concentration curl zal er bij de meeste mensen efficienter getraind worden.
 
Gewoon je efforts richten op meer doen (qua volume en intensiteit). In principe werk je altijd je spieren. Je hoeft niet 'bewust na te denken' over het werken van een spier om het te belasten. 'muscle mind control' is allemaal bodybuilder taal.
 
het is vaak een excuus voor mensen om niet zwaar te trainen.

als je de beweging goed uitvoert dan zal je de juiste spieren belasten, of je nou wel of niet aan de spieren denkt maakt helemaal niets uit zolang de beweging gelijk blijft.
 
images?q=tbn:ANd9GcRKLb82nv5Gbb3n62YLgiJADTAhKQ2mRsR5rjIc5OfYfc2WBMwmqQ.jpg
 
Het beste is om voor je de beweging uitvoert, laten we zeggen bicep curls, eerst hardop "biceps, biceps, biceps" te zeggen. Zo weet de spier dat ie getraind gaat worden en kan ie er alvast rekening mee houden. Je hebt misschien ook wel ooit gehoord van "muscle confusion", hierbij breng je de spier in de war door vooraf een andere spier te benoemen. Dus bijvoorbeeld je zegt: "bicep bicep bicep" en dan ga je squatten. Op die manier weten je spieren niet wat ze overkomt.
 
.
Skatermarvin is de grondlegger van dit legendarische principe.

Hij heeft het zelfs zo ver ontwikkeld dat hij zijn spieren kan trainen terwijl hij op de bank ligt, alleen al door er aan te denken.

Legendarisch is hij.

Hij is zelfs er zo goed in dat hij wel 8kg. gained in zijn vakantie zonder te trainen
 
#gainenzondertrainen
 
Ik dacht ook tijdens het trainen aan mijn pik en opeens was die 1 cm dikker. Als dat geen bewijs is dat MMC bestaat, dan weet ik het ook niet meer.
 
Mmc komt er gewoon op neer dat je oefeningen goed uitvoerd, maar ook echt de spier die je wilt trainen voelt werken..

Ik geloof er heilig in..maar zoals je ziet..zijn de meningen daarover verdeeld.

Echter neem als voorbeeld de borst van veel PL'ers hier op het forum...zeer matig ontwikkeld..puur en alleen omdat het enige dat voor hun telt gewicht omhoog duwen is..

Ik bench aanzienlijk minder..maar heb een beter ontwikkelde borst.. :trollface:
 
maar heb een beter ontwikkelde borst.. :trollface:

That's all in your huuuuuuuuuuge mind-muscle, but not in your tiny pectoral muscle :p


Maar zonder dollen, het slechts visualiseren van het doen van een bepaalde beweging zet (meetbare) specifieke motorische impulsen in gang.

Dus er zit echt wel een kern van waarheid in dat focus op de specifieke spier in de beweging deze ook meer activeert.
 
That's all in your huuuuuuuuuuge mind-muscle, but not in your tiny pectoral muscle :p


Maar zonder dollen, het slechts visualiseren van het doen van een bepaalde beweging zet (meetbare) specifieke motorische impulsen in gang.

Dus er zit echt wel een kern van waarheid in dat focus op de specifieke spier in de beweging deze ook meer activeert.
Dit betekent alleen niet dat het instant gains oplevert en als het al iets oplevert is het waarschijnlijk ondergeschikt aan de rest, zoals goede voeding en weinig trainingen missen.
 
Hallo

Ik heb onlangs wat gehoord over "mind to muscle control". Wanneer jij traint met een bepaalde spiergroep zou je in principe aan die spiergroep moeten denken zodat deze beter activeert en "meer werkt doet". Wanneer deze meer werkt doet zullen minder secundaire spieren actief meehelpen. Hierdoor zou er dus meer gains zijn. Zijn er mensen die dit toepassen? Mensen die iets weten over deze topic?

Ik ben al een poosje aan het trainen zonder echt deze aandacht in mijn workout te steken, na een training zijn mijn spieren meestal gewoon beetje uitgeput. Nu heb ik eens deze "mind to muscle" toegepast en bij het heffen van een bepaald gewicht mijn spiergroep van toepassing heel de tijd opgespannen/ geactiveert. Ik heb gemerkt dat ik na 1 set al spierpijn had. Zou dit een teken zijn dat ik iets slecht doe of juist goed?

iemand een mening?

groetjes
zoals je ziet zijn de meningen verdeeld.
Je kan wel gewoon beginnen oefenen op poses en dat ook regelmatig doen. Dat gaat wel een voordeel opbrengen in je training. Maarja je training en voeding moeten ook 100% zijn anders gaat dat verschil zogoed als niks uitmaken.
 
Dit betekent alleen niet dat het instant gains oplevert en als het al iets oplevert is het waarschijnlijk ondergeschikt aan de rest, zoals goede voeding en weinig trainingen missen.

Ik snap je punt.

Ik denk ook dat je een heel genuanceerd verschil moet maken tussen het 'voelen' van de spier tijdens de beweging en het activeren van zoveel mogelijk motorische units. (Dat laatste is namelijk wel degelijk een primair noodzakelijk factor voor progressie in kracht en massa.)

Die twee lijken hetzelfde te zijn, maar dat is echter niet noodzakelijk het geval.
Activatie van motor units is vooral ook afhankelijk van het gewicht, focus op de beweging (acceleratie e.d.) en niet zozeer de spier....

Blijft een complex verhaal waar het laatste woord vast nog niet over gezegd is. :)
 
Back
Naar boven