MuscleMeat

Minder caloriën met meer eiwitten.

Bezoekers in dit topic

Henk1445

Novice
Lid geworden
21 apr 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
82kg
Hallo iedereen.
Ik doe nu al zo’n half jaar aan fitness en vooral krachttraining. Ik ben 1.92cm woog voordat ik begon 68 kilo. Nu weeg ik zo’n 82 kilo. Gisteren had ik een weegmoment en daar bleek uit dat mijn spiermassa niet was gestegen en ik alleen in vet was aangekomen. Mijn vetpercentage is nu 17.9 procent en dit was 12 procent 2 maanden terug. Ik heb het advies gekregen om minder caloriën en meer eiwitten te nemen. Mijn vraag: hoeveel caloriën en eiwitten heb ik nodig? Ook vroeg ik me af welke producten weinig caloriën en veel eiwitten bevatten.

Ik heb zelf wat research gedaan en dit kwam er uit:
20-04-2018

Vetpercentage: 17,9%

Gewicht: 82kg

Vet vrije gewicht: 67,3kg


88,362 + (13,397 x 82) + (4,799 x 192) - (5,677 x 18) = 2006


Caloriebehoefte in rust: 2006 kcal

40% minder inname voor vetverlies


Calorie inname rustdag: 1500 kcal


Calorie inname sportdag: 2000 kcal


67,3 x 2.2 = 148,06


Eiwit inname per dag: 148 gram eiwit

Dit is mijn voeding op een dag:
Ontbijt:
- 350 gram volle kwark (+ klein beetje ranja)
- twee meergranen koekjes
- banaan
- optimel drinkyoghurt

Verspreid over de morgen/middag:
- 4/6 stukken meergranenbrood
- 6 plakken kipfilet
- 3 plakken 30+ jongbelegen kaas
- 2 meergranen koekjes
- (notenmix ongezouten)

Avond:
- Wat mijn ouders maken (1x per week patat, soms gekookte aardappelen of opgebakken met groente en vlees)

Voor het slapen:
- 350 gram volle kwark (+ klein beetje ranja)
- twee meergranen koekjes
- banaan
- optimel drinkyoghurt