XXL Nutrition

Minder dierlijke producten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dutchman

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 jan 2020
Berichten
683
Waardering
740
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend de docu Game Changers gekeken.
Best interessant om te zien.
Ben zelf nogal van het vlees, eieren en zuivel als proteïne bronnen.
Nu zie ik wel mogelijkheden om dat te verminderen, een paar wraps met bonnenmix als middagmaaltijd ipv rijst met kip en groente.
Havermout met sojamelk en soja eiwit als ontbijt.

Alleen hoe doen de vegansporters dat met de tussendoortjes?
Ik pak nu vaak kwark, Skyr etc. Ik zie me niet een bak kikkererwten naar binnen scheppen......
Daarnaast vertellen ze in de docu dat 2 bruine boterhammen met pindakaas net zoveel proteïne bevat als 3 eieren.
Sorry maar volgens mijn voedingsapp is dat ongeveer 11 gr eiwit, 3 eieren zit op ongeveer 21.

Wil wel meer gaan aanpassen om te kijken of je er echt meer energie van krijgt, beter herstel, minder dip na de maaltijd.
 
Ben benieuwd of het je brengt wat je zoekt, heb de docu nog niet gezien. Ben bang dat de conclusie niet strookt met mijn levensstijl :roflol:
 
Ben benieuwd of het je brengt wat je zoekt, heb de docu nog niet gezien. Ben bang dat de conclusie niet strookt met mijn levensstijl :roflol:
Daarom heb ik ook lang gewacht met kijken, ik twijfel wel aan bepaalde onderzoeken die ze hebben gedaan maar ik denk dat je pas echt een oordeel kunt vellen als je het probeert. Alleen ik denk dat de boodschappen 25% duurder gaan worden en 50% minder lekker......
 
Daarnaast vertellen ze in de docu dat 2 bruine boterhammen met pindakaas net zoveel proteïne bevat als 3 eieren.
Sorry maar volgens mijn voedingsapp is dat ongeveer 11 gr eiwit, 3 eieren zit op ongeveer 21.
Als die niet klopt, waarom zou de rest van de die docu wel waar zijn?
 
Als die niet klopt, waarom zou de rest van de die docu wel waar zijn?

Heb je de docu gezien?

2 bammetjes pindakaas is ongv. 17 gr eiwit.
 
Daarnaast vertellen ze in de docu dat 2 bruine boterhammen met pindakaas net zoveel proteïne bevat als 3 eieren.
Sorry maar volgens mijn voedingsapp is dat ongeveer 11 gr eiwit, 3 eieren zit op ongeveer 21.

Misschien twee boterhammen met 50 gram pindakaas per boterham? :tanden:
 
Heb je de docu gezien?

2 bammetjes pindakaas is ongv. 17 gr eiwit.
Nee, maar TS wil gaan volgen wat ze in de docu vertellen, maar geeft zelf aan dat ze (in zijn ogen) de basis al niet goed hebben.
 
Nee, maar TS wil gaan volgen wat ze in de docu vertellen, maar geeft zelf aan dat ze (in zijn ogen) de basis al niet goed hebben.

Misschien zijn de boterhammen daar groter. Man die paar gram :roflol:
 
1578904329410.png
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.
 
Heb je de docu gezien?

2 bammetjes pindakaas is ongv. 17 gr eiwit.
Ik gebruik de My Fitness Pal app en die geeft aan dat je ongeveer 11 gr eiwit hebt.
Met 17 gram kom je al dichterbij 3 eieren.
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.

Erecties en troebel bloed? Wat bedoel je hiermee? Nog meer reden om niet te gaan kijken :roflol:
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.
Zo denk ik er dus ook over. Ik gin er erg sceptisch in maar het gaf wel stof tot nadenken......
 
Ik gebruik de My Fitness Pal app en die geeft aan dat je ongeveer 11 gr eiwit hebt.
Met 17 gram kom je al dichterbij 3 eieren.

Dit ligt er toch puur aan hoeveel pindakaas je op je brood doet? Als je 100 gram smeert, heb je 21 gram eiwit. Of je dat moet willen, is een tweede.
 
Ik zeik graag, al helemaal om mijn levenspatroon te verdedigen. Maar ik moet zeggen dat de doc mij wel aan het denken heeft gezet. Met name het stukje over de erecties en het troebele bloed. Aangezien ik het verstand van een aardappel heb, hoop ik hier wat input te zien van anderen.

Stukje over erecties vind ik ****. Ik heb zelf enkele maanden al mijn vetten uit plantaardige bron gehaald, en ik kreeg het tegengestelde effect.
Troebel bloed... niet mee inzitten denk ik. Er is misschien iets van maar als je gevarieerd eet niet van wakker liggen.
Hoe hebben we het de afgelopen 100'en jaren anders overleefd? De docu doet net alsof we allemaal gaan doodgaan als we geen vegan worden.
Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen vegan, maar we zijn er gewoon nog niet klaar voor.
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Het ligt ook aan de grootte van de eieren.
 
Ik gebruik de My Fitness Pal app en die geeft aan dat je ongeveer 11 gr eiwit hebt.
Met 17 gram kom je al dichterbij 3 eieren.
Dit ligt er toch puur aan hoeveel pindakaas je op je brood doet? Als je 100 gram smeert, heb je 21 gram eiwit. Of je dat moet willen, is een tweede.

2x35 gram brood : 7 gram
2x20 pindakaas: 10 gram
 
Back
Naar boven