MuscleMeat

Minder dierlijke producten

Bezoekers in dit topic

Die oerwouden die ze kappen is voor de sojateelt voor veedieren. Voor vlees dus.
Soja voor menselijke consumptie komt veelal uit Europa en Canada.

Maar I'm out.

Maar als we minder vlees gaan eten is de kans groot dat de consumptie van soja stijgt bij de mensen waardoor de wouden alsnog worden gekapt. Alleen gaat die soja dan net meer naar veevoer maar naar ons bordje....

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt maar hier ligt vanavond gewoon weer een lekker stukje vlees op m'n bord. Ik geloof zo langzamerhand niet meer in alle gekte hieromtrent... Als deze melkkoe is uitgemolken verzinnen ze wel weer iets anders en moeten we daar met z'n allen weer in gaan geloven, begin zo langzamerhand een beetje moe te worden van al die betuttelingen en wijzende vingers. Als je niet geloofd in alle milieuproblemen ben je een klimaatontkenner, als je nog steeds vlees eet of in een diesel blijft rijden ben je een barbaar..... Ach, ik zie wel waar het schip strandt...
 
Maar als we minder vlees gaan eten is de kans groot dat de consumptie van soja stijgt bij de mensen waardoor de wouden alsnog worden gekapt. Alleen gaat die soja dan net meer naar veevoer maar naar ons bordje....

Ik denk dat de hoeveelhied Soja die een dier eet heel veel groter is dan dat wij eten.
Daarnaast gaat er al een groot deel van het restproduct van menselijke sojaconsumptie ook naar die diervoerindustrie.
 
Ja het is al "bevestigd" dat je (iig langetermijn) minder wouden moet kappen voor soja voor vegan eten dan voor diervoeding.

Maar ik zie het al voor meer dat er over 20 jaar ineens onderzoeken komen dat Soja in deze hoeveelheden helemaal niet zo goed voor je is. Je weet het niet he, er is zo weinig onderzoek nog beschikbaar. Misschien maakt het in the end allemaal geen drol uit qua gezondheid..
 
Het is nu al zover dat men weet dat grote hoeveelheden (onbewerkte) soja niet goed voor je is. Is het dan eigenlijk wel gezond voor onze veestapel?
 
Back
Naar boven