XXL Nutrition

Minder eten op niet-trainingsdagen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

tripax

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.158
Waardering
1
Hey,

Ik train 4 keer per week :


Ma : triceps en schouders
Di : rug
Do : benen
Vr : borst en biceps


In de week eet ik ongeveer 400gr KH, 200gr eiwitten en 80gr vetten per dag (+-3000 kcal).
Is het nodig om ook in het weekend zoveel te eten?
Meestal eet ik in het weekend minder eiwitten.
Zondag ga ik wel nog 1,5-2 uur mountainbiken.

PS: Ik ben 1m82 en weeg 75kg, train ongeveer 1 jaar
 
Of het 'moet' weet ik niet. je moet in ieder geval wel je eiwit hoog houden dacht ik.
Ikzelf eet in het weekend gewoon net zoveel als op trainingsdagen, ik merk dat het goed is voor mijn herstel en dat ik me de volgende week weer toppie en sterk voel :)
 
Het lijkt me dat jij best meer kunt eten om aan te komen! Ik ben een vrouw van 1.64m, 55 kg en ik eet 3000 kcal in mijn bulktijd! En het is goed om op niet-trainingsdagen dezelfde hoeveelheid aan te houden. Als je traint, neem je daarna een shake met glucose en eiwit (hoop ik toch?) die het energietekort door het trainen ontstaat, aardig opvangt. Eet zondag nog wat meer om voor het mountainbiken te compenseren.
 
ja ben ik het mee eens! De shake met glucose in is zeer belangrijk na je training! En minder eten in het weekend dan tijdens trainingsdagen ! mmm ben ik het eingelijk niet mee eens in 1 geval! Als je echt massa wil aankomen zou je even goed moeten eten in het weekend als je niet traint , mss wat minder carbs maar zeker je eiwitten hoog houden! Als je gewoon je spieren wilt verstevigen maar niet echt massa aankomen is je eiwitlevel hoog genoeg houden voldoende in het weekend!
 
Op een trainingsdag verbruik je meer energie, dus moet je in principe minder eten op niet trainingsdagen. Fout, op een niet-trainingsdag moet je méér eten! Het is de bedoeling dat je dan gaat groeien en dan heb je extra cal nodig.
Dus tenminste evenveel als op trainingsdagen, iets meer vet, iets minder snelle koolydraten en iets meer eiwit.
 
In welke voeding zijn noodzakelijke vetten aanwezig!? kun je ook enkele voorbeelden geven van trage carbs en snelle carbs?

Vroeger wist ik ballen van voeding, nu weet ik dankzij jullie al heel wat meer! Maar ik moet men kennis nog heel wat uitbrijden om ook men voeding op het maximaal kunnen te gebruiken! Want je groeit het snelste door een juiste voeding!
 
Originally posted by roebbengert
In welke voeding zijn noodzakelijke vetten aanwezig!? kun je ook enkele voorbeelden geven van trage carbs en snelle carbs?

vetten bijv: walnoten, vis, advocaat
trage carbs bijv: rijst, brood, (zoete) aardappel, pasta's
snelle carbs bijv: dextrose (glucose), fruit, snoepgoed
 
Koop eens zo'n calorieëntabel, dan gaan je de ogen open. Ik had bijv. altijd gedacht dat er veel KH in kokosrasp zat, maar nu blijkt dat dat barst van het vet en er naar verhouding niet eens zoveel KH in zit, ondanks dat het vrij zoet smaakt..
Online zijn ook tabellen bijv. via http://www.voedingsmeter.nl/ waar je in voert wat je gegeten hebt, maar waar slechts heel algemene voedselnamen worden gebruikt. Door 100 gram te nemen weet je ook de voedingswaarde per 100 gram. Voordeel tov de calorieëntabel die ik heb is dat naast eiwit, vet en KH ook andere micronutiënten worden vermeld zoals Na en dergelijke.
Voor kant-en-klaar produkten uit de super is er de zeer aardige [Link niet meer beschikbaar] die zowat 6000 produkten bevat... erg handig zoals bijv. toen ik een toetje had gekocht zonder voedingsmiddelentabelletje erbij...

Groetjes
 
ok, dus in het weekend zelfs nog iets meer proteinen.

Wat ik ook raar vind is dat ik hiermee slechts aan 3000kcal kom ,is dat wel genoeg, want de meeste spreken hier van +-3500kcal.

Mijn "eetschema" ziet er ongeveer als volgt uit :


2 bananen
1 pot yoghurt 500g (37 eiwitten,24kh)
2 glazen magere melk
1 doosje tonijn 25g
2 proteine shakes
7 volkorenboterhammen met beleg (kippefilet, kaas,hesp)
70 gr cornflakes
1 builtje rijst 125gr
groenten
kipfilet


Tesamen +- 3000kcal, en +-50 vetten
 
wat zijn de beste verhoudingen om massa te kweken? eiwit/carbs/vetten?
 
Originally posted by tripax
Hey,

Ik train 4 keer per week :


Ma : triceps en schouders
Di : rug
Do : benen
Vr : borst en biceps


In de week eet ik ongeveer 400gr KH, 200gr eiwitten en 80gr vetten per dag (+-3000 kcal).
Is het nodig om ook in het weekend zoveel te eten?
Meestal eet ik in het weekend minder eiwitten.
Zondag ga ik wel nog 1,5-2 uur mountainbiken.

PS: Ik ben 1m82 en weeg 75kg, train ongeveer 1 jaar

Ik vind dat je ofwel borst triceps, schouders triceps, rug en biceps moet trainen.
 
Re: Re: Minder eten op niet-trainingsdagen?

[QUOTE

Ik vind dat je ofwel borst triceps, schouders triceps, rug en biceps moet trainen.
[/QUOTE]

Niet mee eens!!
Er bestaan prima schema's die borst/triceps ,schouders/triceps en rug/biceps uit elkaar halen.

Overigens;
Voor mij persoonlijk vind ik het moeilijker om in het weekend mijn eetschema aan te houden ivm andere bezigheden als doordeweeks. Op mijn werk is de tijdsindeling makkelijker voor een eetschema als in het weekend, dus wil er in het weekend nog wel es een maaltijd bij in schieten. (jammer genoeg :( )
 
Re: Re: Minder eten op niet-trainingsdagen?

Originally posted by Geoffke


Ik vind dat je ofwel borst triceps, schouders triceps, rug en biceps moet trainen.
Hoeft toch niet? Zolang je maar niet je rug de dag na de biceps gaat trainen en borst dag na triceps, kan het zo toch best?
 
Re: Re: Minder eten op niet-trainingsdagen?

Originally posted by Geoffke


Ik vind dat je ofwel borst triceps, schouders triceps, rug en biceps moet trainen.
Dat zeg jij, ik vind dat een waardeloze combi.
 
Re: Re: Re: Minder eten op niet-trainingsdagen?

Originally posted by admin

Dat zeg jij, ik vind dat een waardeloze combi.

Wat vind jij dan een goede combi?
 
Borst, triceps, biceps

Schouders, rug,

Benen.

Door je biceps na je rug te toen ben je al zo ver vermoeid dat je er nooit het maximale uit kan halen. Deed dit vroeger ook...maar nu voor geen goud meer!

De combi triceps schouders vind ik wel waardeloos, omdat je eerst je triceps sloopt, die je vervolgens nodig hebt als synergist bij schouders.
 
In principe moet een schema zo in elkaar steken dat de doelspieren elkaar niet vermoeien per training of per week.

komt erop neer dat je voldoende rust en voldoende kracht overhoud om een spier optimaal te trainen. Dat lukt niet als een spier al vermoeid is of nog zwak is van de vorige training.

ma: rug
di: borst-buik
wo:benen
do:schouders-traps
vrij: armen
zat/zon: rust

In dit schema is elke spiergroep voorzien van voldoende rust en staan ze elkaar niet in de weg.
 
Eh, wat ik nou niet snap.. waarom beschouwen jullie benen als 1 spiergroep?
Ik meen dat er toch 3 of 4 verschillende zijn:
quadriceps, hamstrings, kuiten en zo je wilt gluteus..

Dat zijn enorm grote spiergroepen.. hebben jullie nu geen interesse in sterke/mooie benen of zijn de benen zo sterk dat ze in 1 dag getraind kunnen worden...

Ik begin hoe langer hoe verbaasder te worden over die onbalans. Leg eens uit?
 
Benen zie ik idd als een groep van spieren en idd het zijn allemaal grote spieren maar toch lukt het dmv compound oefeningen en een paar isolatie oefeningen om deze op 1 training te doen.
Als je het niet ziet zitten, soms worden hamstrings en quadriceps op een apparte dag getraind maar dat zou ik enkel doen als 1 van deze 2 achterlopen.
Maar bijv. een squat/rdl combi traint al een groot deel van je onderlichaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven