XXL Nutrition

Minder kilo's en meer herhalingen na het maximale? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

E36

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Heej,

Een (oudere duitse) vent (ik woon bij de grens) bij me fitnesscentra die zegt dat je na elke oefening na het maximale je direct het aantal kilo's ongeveer de helft minder neemt, ongeveer 15 herhalingen, en dan nog eens lager met nog meer herhalingen, direct daarna.

Ik train op spiermassa, meestal 10 / 10 / 8 / 6 herhalingen. Ik ben van mening dat als je weer lager gaat zitten met meer herhalingen dat dit minder is voor spiermassatraining. Hij zegt dan voel je m wel, dat klopt ook, maar groeit het ook meer op langere termijn? Hij traint op die manier met enkele andere, naar mijn idee haal ik ze wel in op kilo's.

Mijn vraag is wat nu beter is voor spiermassa..
 
meer herhalingen is toch trainen op uithoudings vermogen en dus waardeloos voor massa ontwikkeling? dat is wat ik ervan begrepen heb dus zie er de meerwaarde niet van in.
Ken ook zo'n vent die het altijd heeft over nog even pompen na je zware setjes met minder gewicht. Geloof er geen **** van :)
 
Zijn gewoon dropsets, worden wel vaker gebruikt, meestal niet met zulke hoge herhalingen. Het heeft wel degelijk zin.
 
Ik heb zelf eens een paar weken zo getraind.
Bedoeling is massa en een betere definitie.
Je krijgt een maximale pomp en persoonlijk vind ik het behoorlijk heavy!
Werkte ook:thumbs:
 
Doe het vaak zo, lekker man na 8x met 160kg drukken nog even 12-15 met 120kg

als ik zoiets doe is het als laatste oef. van m'n training, en neem gelijk amino x-plode

weggespoeld met flesje Extran. :)
 
Werkt dan positief voor massa of niet?
 
Back
Naar boven