MuscleMeat

Nieuws Minder moslims in Nederland dan gedacht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
GRONINGEN - Het aantal moslims in Nederland wordt vaak te hoog ingeschat. Volgens onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen zijn veel eerste en tweede generatie immigranten uit islamitische landen helemaal geen praktiserende moslims.



Dat heeft de universiteit maandag naar buiten gebracht. [Afbeelding niet meer beschikbaar]
De onderzoekers analyseerden bezoekersaantallen bij moskeeën. Ook bekeken zij waar imams hun informatie voor hun preken vandaan halen.


Nederlandser
De geestelijk leiders bleken veelal dezelfde Nederlandstalige bronnen te gebruiken, volgens de onderzoekers een teken dat imams steeds Nederlandser worden, mede omdat veel jongeren het Arabisch niet beheersen.
Door die ontwikkeling ontstaat in de praktijk een Nederlandse islam, een geloof dat Nederlandse normen en waarden integreert.



Mening
Ook blijken moslims, christenen en niet-religieuzen niet veel van mening te verschillen als het gaat om deugden. Moderne deugden als respect, betrouwbaarheid, zorgzaamheid en openheid worden door de opinieleiders van diverse komaf gezien als belangrijk.


Respect
De onderzoekers vroegen ook aan imams wat zij belangrijke deugden vinden. Zij vinden het zeer belangrijk om respect te tonen, een antwoord dat ook veel naar voren kwam onder niet-islamieten.
Ook vinden moslims het belangrijk om een goede band met hun buren te hebben. Volgens de onderzoekers kunnen de gemeenschappelijke deugden een goed begin zijn om de relaties tussen verschillende bevolkingsgroepen te verbeteren

http://www.nu.nl/news/1573234/10/Minder_moslims_in_Nederland_dan_gedacht.html

Wachten is op de eerste reactie die alleen het negatieve belicht.

Dan nog te bedenken dat wijlen Pim Fortuyn een voorstelling gaf alsof er 2 miljoen moslims in Nederland waren en er momenteel constant op wordt gehamerd dat Nederland ( en Europa) in sneltreinvaart islamiseert. Daarbij wordt dan meestal ieder incident aangehaald als zijnde een duidelijke trend zonder daarbij in aanmerking te nemen dat sensatie nog altijd beter verkoopt dan dit soort berichten.

Maar wacht al die gematigde moslims zijn wolven in schaapskleren en we worden toch wel binnenkort allemaal de strot afgesneden door die bloeddorstige moslims! We gaan er aan! :D
 
Sommige moslims zijn zo extremistisch dat ze dubbel tellen, Eric. We gaan naar de klote...
 
Ik denk dat de (tweede/derde) moslimgeneratie in Nederland sneller "vernederlandsen", dan dat Nederland islamiseert.
 
'Door die ontwikkeling ontstaat in de praktijk een Nederlandse islam, een geloof dat Nederlandse normen en waarden integreert.'

Dat heeft de allochtone jeugd dan toch niet goed begrepen !
 
Ik ken aardig wat Marokkaanse jongens die inderdaad geen praktiserende moslim zijn. Toch houden ze nog wel vast aan gewoonten zoals 'eer' (wat dat ook moge zijn) , minderwaardige gevoelens over vrouwen enz. Het zegt dus inderdaad niet zoveel voor de praktijk......
 
Klopt, ze gaan nu allemaal naar België vanwege de nóg slappere wetgeving hier. Moslims zijn trouwens in de meerderheid in Brussel binnen 10 jaar. Het is maar dat je het weet wie straks de touwtjes daar in handen heeft.
 
Niet praktiserende moslims staat niet gelijk aan niet-moslims. Er zullen verschillende factoren liggen waarom ze niet naar de moskee gaan en ik denk dat ze daarvoor gewoon geen tijd hebben. Blijft nog steeds moslims die bepaalde waarden hanteren wat we als westerlingen niet kunnen dulden.
 
zo te horen flink doortrainen, als t er steeds meer worden:hamer:
 
Respect
De onderzoekers vroegen ook aan imams wat zij belangrijke deugden vinden. Zij vinden het zeer belangrijk om respect te tonen, een antwoord dat ook veel naar voren kwam onder niet-islamieten.
Ook vinden moslims het belangrijk om een goede band met hun buren te hebben. Volgens de onderzoekers kunnen de gemeenschappelijke deugden een goed begin zijn om de relaties tussen verschillende bevolkingsgroepen te verbeteren

Ja imams zullen natuurlijk wel even schijnheilig antwoord geven aan die onderzoekers, maar vraag of ze respect hebben voor homocoïtusuelen bijv dan weet ik het antwoord wel.
En een goede band met de buren.. meer niet dan wel denk ik.

Dat hun meningen daarover niet veel verschillen met christenen lijkt me ook wel duidelijk.
 
Ik vind dat niemand respect 'moet' hebben voor iets/iemand anders. Respect is een overrated begrip dat totaal niet relevant is om een samenleving goed te laten functioneren. Het enige wat telt is je aan de wetten houden en normaal gedragen. Maar respect hoef je absoluut niet te hebben, dat is een uitvinding van CDA en andere religieuze hypocrieten.
 
Tsja, crimineel zijn en moslim gaan nu eenmaal niet samen, dus dan moet je kiezen.
 
klote onderzoek!!!!!! klopt niks van!!! gister zag ik nog 10 allochtonen op straat!

ik kan maar 1 conclusie trekken "eric"

je bent een vuile leugenaar en relneger!


;)
 
Dit is gewoon puur links k*tnieuws wat niet eens naar voren mag komen.Moslims valt nog mee...hoe durven ze het te zeggen.Er zijn er al veel te veel en dan word zoiets gezegd.Onvoorstelbaar,De grenzen moeten zo snel mogelijk dicht en criminele moslims moeten het land uitgezet worden.
 
Dit is gewoon puur links k*tnieuws wat niet eens naar voren mag komen.Moslims valt nog mee...hoe durven ze het te zeggen.Er zijn er al veel te veel en dan word zoiets gezegd.Onvoorstelbaar,De grenzen moeten zo snel mogelijk dicht en criminele moslims moeten het land uitgezet worden.

Alleen nieuws uit de extreem rechtse hoek mag openbaar verschijnen. :eyes:
 
Het feit dat ze respect belangrijk vinden zegt geen reet. Ze hebben heel andere vormen en grenzen van respect. Maar zodra je over hun grens gaat, een grens die misschien in onze beleving nog lang niet overschreden is zullen je consequenties veel sterker zijn. Zoals het fenomeen eerwraak, sharia of noem eens wat. Nu kan je aanhalen dat dat wederzijds is, moderne westerse christenen of welk geloof dan ook hebben ook hun vorm van "eerwraak" maar het is lang niet zo extreem. Ik ga niet mijn zus uit de familie schoppen omdat ze coïtus heeft voor het huwelijk of niet bloed op haar huwelijksnacht.

Een kind steelt een brood omdat zijn familie niks te eten heeft. Disrespectvol in ieders opzicht in one way or another. Een islamiet zal sneller geneigd zijn hand eraf te hakken volgens de Sharia dan een westerse geloofsbeleidenaar die dat volstrekt belachelijk vind.

Allebei vinden ze respect belangrijk, maar het zegt dus geen drol over hoe het gepraktiseerd word.

Lekker eenzijdig belicht stuk tekst.

:rolleyes:
 
Elke moslim is te veel
 
Ik vind dat niemand respect 'moet' hebben voor iets/iemand anders. Respect is een overrated begrip dat totaal niet relevant is om een samenleving goed te laten functioneren. Het enige wat telt is je aan de wetten houden en normaal gedragen. Maar respect hoef je absoluut niet te hebben, dat is een uitvinding van CDA en andere religieuze hypocrieten.

Compleet mee eens. Respect slaat nergens op imo!

En wat al word gezegd. Er zijn wel meer moslims, alleen niet praktiserend. Dus omdat ik niet gelovig ben ben ik geen katholiek meer?
 
En weer slaan ze de plank mis !!!!!!!!!!
Hebben we last van de "echte" praktiserende moslim ??? Nee want deze mensen zijn indien niet extreem zeer vredelievend tov het werkelijke probleem: de jongeren die gewoontes en opvattingen uit hun of het van de ouders zijnde vaderland gaan mengen met geselecteerde regels uit de koran !!!

Zo krijg je dus jongeren die wél roken/zuipen en evt zelfs varkensvlees eten , maar ook aan vrouwenonderdrukking, kufar haat / homo haat ( terwijl ze in principe het eerst genoemde zelf zijn ) of eerwraak doen,.... Deze groepen jongeren mixen div regels/gewoontes en opvattingen zo selectief dat het het beste uitkomt om zo te kunnen doen en laten waar ze zin in hebben en er ( in hun ogen ) altijd een excuus voor te hebben.

Zoals Boris clit ook aangeeft zijn de verschillende partijen het met elkaar eens dat normen en waarden evenals respect een groot goed zijn,... maar wanneer heb je respect voor iemand ,.. en hoe tolerant zijn we/ze t.o.v mensen met een eigen "vrije" mening die verschild van onze/hun eigen mening ?
Dat staat niet in een heilig boek , maar dat is een zelf aangenomen tolerantie tov andere mensen en regels !

@Boris, hou wel ff in de gaten dat sharia een wetgeveing is welke is gebasseerd op de koran ,... dus niet het geloof en wel de sharia volgen is zo goed als onmogelijk ;)

Oftewel, leuk berichtje hoor en goed nieuws, maar nogmaals het overlast wat we hier hebben komt imo voornamelijk vanuit de jeugd die er een ouderwetse gedachtegang en gewoontes op na houden die zeker niet altijd gerelateerd hoeven te zijn aan het geloof !
 
Dit is gewoon puur links k*tnieuws wat niet eens naar voren mag komen.Moslims valt nog mee...hoe durven ze het te zeggen.Er zijn er al veel te veel en dan word zoiets gezegd.Onvoorstelbaar,De grenzen moeten zo snel mogelijk dicht en criminele moslims moeten het land uitgezet worden.

arnoldfan for president :klink:
 
Compleet mee eens. Respect slaat nergens op imo!

En wat al word gezegd. Er zijn wel meer moslims, alleen niet praktiserend. Dus omdat ik niet gelovig ben ben ik geen katholiek meer?

Lijkt me niet nee.:D

OT:
Er zijn misschien niet zoveel praktiserende moslims, maar wel heel veel "moslims", die alleen maar misbruik willen maken van voordelen, die eraan hangen. Als ik alleen al kijk naar het aantal gedetineerden, dat zegt moslim te zijn, zodat ze daar extraatjes mee kunnen krijgen, terwijl ze niets weten van het geloof.
 
Back
Naar boven