XXL Nutrition

Minder motivatie, maar wel weer beginnen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MirjamW

Cool Novice
Lid geworden
5 nov 2018
Berichten
84
Waardering
149
Lengte
1m74
Massa
64kg
Vetpercentage
24%
Na er 4 maanden eruit te hebben gelegen, wil ik weer ben graag beginnen!

Misschien een beetje gek, maar ik weet gewoon even niet zo goed hoe ik weer moet beginnen met massa opbouwen en vooral mijn motivatie weer terug te vinden.

Dus ik zie graag wat tips voorbij komen, het is voor mij alles of niets, dus rustig opbouwen vind ik lastig.

Iemand die mij wellicht op weg kan helpen met voeding ook, graag in en privébericht!
 
Het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn... en motivatie heb je niet nodig. Discipline is beter ;)


 
Ik weet niet precies wat je doel is, je zegt massa opbouwen. Ikzelf heb bij het herintreden veel motivatie kunnen halen uit korte, zware trainingen zoals het schema Starting Strength. Je gaat elke training zwaar en boekt snel progressie en dat motiveert. Je zou dan kunnen switchen naar bv 5x5, genoeg schema's te vinden. Binnen een paar weekjes ben je weer 'op kracht'! Natuurlijk goed en gezond eten, opwarmen, stretchen etc etc. Elke ochtend een kleine wandeling op nuchtere maag is ook goed voor je mindset. Succes!
 
Pak je fiets en ga naar de sportschool.
Dat zou wel heel makkelijk zijn om zo het ijs te breken 😏
Maar er zit wel een kern van waarheid in! In de zin van: alles niet te veel overdenken en perfect willen doen maar gewoon beginnen. Als je dan eenmaal in de flow zit, pas je je trainingen geleidelijk aan. Al doende leert men!
 
Na er 4 maanden eruit te hebben gelegen, wil ik weer ben graag beginnen!

Misschien een beetje gek, maar ik weet gewoon even niet zo goed hoe ik weer moet beginnen met massa opbouwen en vooral mijn motivatie weer terug te vinden.

Dus ik zie graag wat tips voorbij komen, het is voor mij alles of niets, dus rustig opbouwen vind ik lastig.

Iemand die mij wellicht op weg kan helpen met voeding ook, graag in en privébericht!
Massa opbouw is al moeilijk genoeg voor (echte, die enhanced kereltjes tellen niet mee) mannen, blijf maar lekker in de keuken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon beginnen met van de bank af komen en iets doen. Het finetunen van hetgeen wat je doet, komt daarna wel. Het perfecte plan bestaat niet, en is al helemaal niet eeuwig.

Waar je nu tegenaan botst is volgens mij puur dat het sporten nog niet in je ritme zit.

Dus ik zie graag wat tips voorbij komen, het is voor mij alles of niets, dus rustig opbouwen vind ik lastig.
'Maat houden' leer je vanzelf wel, je ritme en mindset spelen een grote rol.

Als jij het perfecte plan zoek, ben je waarschijnlijk opzoek naar het maximale wat je vol kan houden. Met als gevolg dat je teveel van jezelf verwacht en het niet vol kan houden. Nu doe je niets, alles is beter dan wat je nu doet.

Eenmaal in het ritme zijn dingen makkelijker vol te houden, dan wanneer je het steeds weer moet opbouwen. Dus zelfs een slechte training, puur 'om in het ritme te blijven' heeft zijn waarde.

Als je iets wil, vind je een manier. Als je het niet echt wil, vind je een excuus.
 
Ik zou zeggen ga lekker roeien, ik baseer daar mijn hele training op maar het is ook uitermate geschikt als een warming up voordat je begint met gewicht heffen, gaat erom dat je wat doet qua lichamelijke inspanning.
 
Ik zou zeggen ga lekker roeien, ik baseer daar mijn hele training op maar het is ook uitermate geschikt als een warming up voordat je begint met gewicht heffen, gaat erom dat je wat doet qua lichamelijke inspanning.

Goede manier van warming up! Doe ik.
 
Warming up doe je met de oefening die je gaat doen. Niet met een cardio toestel.
10-20 minuten cardio is prima als algemene warmup hoor. Daarna nog specifiek de oefening die je gaat doen.
 
10-20 minuten cardio is prima als algemene warmup hoor. Daarna nog specifiek de oefening die je gaat doen.

Compleet pointless. Wat is de uitleg dan? Ga je meer benchen door eerst op een fiets te zitten trappen? :p

Je kan beter een pak lichter beginnen met je specifieke oefening en dan opgewarmd zijn voor je werksets.
 
Compleet pointless. Wat is de uitleg dan? Ga je meer benchen door eerst op een fiets te zitten trappen? :p

Je kan beter een pak lichter beginnen met je specifieke oefening en dan opgewarmd zijn voor je werksets.
Gaat dan om het verhogen van de lichaamstemperatuur, hartslag verhogen, afhankelijk van de modaliteit misschien wat losbewegen, klaar worden voor zwaardere activiteit.

Specifiek de eerste beweging opbouwen zal zoals ik al zei alsnog gebeuren, dus het is niet tijd-efficient, maar daar hoef je weer niet perse warm van te worden en er is gewoon niks mis met eerst wat lichte cardio willen doen als dat je goed uitkomt.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Gaat dan om het verhogen van de lichaamstemperatuur, hartslag verhogen, afhankelijk van de modaliteit misschien wat losbewegen, klaar worden voor zwaardere activiteit.

Specifiek de eerste beweging opbouwen zal zoals ik al zei alsnog gebeuren, dus het is niet tijd-efficient, maar daar hoef je weer niet perse warm van te worden en er is gewoon niks mis met eerst wat lichte cardio willen doen als dat je goed uitkomt.

En dat gebeurd allemaal niet door bv te gaan SQ'en als opwarming voor een SQ? :p

Je kan beter je techniek fine tunen tijdens het opwarmen. De beweging oefenen en alle betrokken spieren opwarmen en voorbereiden op je werksets.
En dat gebeurd niet op een toestel. Dus inderdaad, daar is niks mis mee. Maar het heeft ook geen zin.
 
En dat gebeurd allemaal niet door bv te gaan SQ'en als opwarming voor een SQ? :p
Niet perse nee. Ik krijg het er niet warm van.

Je kan beter je techniek fine tunen tijdens het opwarmen. De beweging oefenen en alle betrokken spieren opwarmen en voorbereiden op je werksets.
En dat gebeurd niet op een toestel. Dus inderdaad, daar is niks mis mee. Maar het heeft ook geen zin.
Het heeft dus wel zin, maar is geen vervanging voor specifiek een beweging opwarmen wat je dan alsnog zult doen.
 
Niet perse nee. Ik krijg het er niet warm van.


Het heeft dus wel zin, maar is geen vervanging voor specifiek een beweging opwarmen wat je dan alsnog zult doen.

Whatever works for you.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven