AndroidHealthClinic

Minder trainen

Bezoekers in dit topic

ThomasJee98

Novice
Lid geworden
7 aug 2017
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
65kg
Vetpercentage
1%
Dag allemaal,

Denk niet dat mensen mij nog kennen :D
Ben een tijdje offline geweest!

Iig... ik sport al een lange tijd 3x in de week (~ 1.5 jaar). Beide fitness buddies zijn gestopt en ik zie het niet meer zitten. Dit is zonde maar zelf heb ik gwn geen motivatie meer. Ik zie tegenwoordig fitness als een last. Je gaat, doet je ding (zo snel mogelijk), je gaat er weer vandoor.. en dat 3x in de week.

Op dit punt ben ik niet meer echt aan het groeien. Ik heb het druk met mijn opleiding en heb dus een paar weekjes geleden tegen mezelf gezegd dat ik alleen nog aan fitness doe om fit te blijven en om er gezond/fit eruit te zien.

Nu ga ik waarschijnlijk de meest domme vraag stellen die je maar kan bedenken...
Ik ben namelijk van plan om van 3x per week naar 1x per week te gaan.
Ik begrijp harstikke goed dat je hierdoor achteruit gaat wat betreft fitheid en wss zelfs breedte??
Valt dit mee en zal mijn fitheid snel en veel achteruit gaan? Kan ik dan nog wel het maximale eruit halen (op hetzelfde gewicht blijven met apparaten).

Alvast bedankt,
Thomas :rolleyes:
 
Je kunt overwegen om doelen te stellen, bijvoorbeeld gaan powerliften.
 
1x per week is beter dan niets zeker maar ik zou het toch niet aanraden.
 
Wat maakt dat je de motivatie kwijt bent?

Vind je je programma saai... ga je niet genoeg vooruit... wat is de reden.
Mogelijk kan je dat juist aanpakken.

Er zijn ook mensen die het gewoon even niet meer zien zitten qua motivatie omdat ze heel strict vasthuden aan een schema. Soms kan het dan gewoon een lekkere afwisseling zijn om per training gewoon de oefeningen te doen die je goed bevallen. Om zo de zin in het trainen weer terug te krijgen.
Doen wat je leuk vind ipv een strak schema aanhouden.

Misschien dat het je dan wel weer lukt om de motivatie te vinden om 2 a 3 x per week te gaan.
 
Eigenlijk denk ik dat 1 keer in de week gaan alleen maar demotiverend gaat werken.

In het begin zal je rekening moeten houden met krachtverlies door minder neuromusculaire aansturing gevolgd door extra krachtverlies door afname spiermassa.

Combi van en krachtverlies en VVM afname werkt meestal demotiverend als je weet dat je er door je eigen keuze weinig aan kan doen.
 
Wat maakt dat je de motivatie kwijt bent?

Vind je je programma saai... ga je niet genoeg vooruit... wat is de reden.
Mogelijk kan je dat juist aanpakken.

Er zijn ook mensen die het gewoon even niet meer zien zitten qua motivatie omdat ze heel strict vasthuden aan een schema. Soms kan het dan gewoon een lekkere afwisseling zijn om per training gewoon de oefeningen te doen die je goed bevallen. Om zo de zin in het trainen weer terug te krijgen.
Doen wat je leuk vind ipv een strak schema aanhouden.

Misschien dat het je dan wel weer lukt om de motivatie te vinden om 2 a 3 x per week te gaan.
Bedankt voor de rea. Het is niet alleen dat het demotiverend is, het heeft ook met mijn opleiding te maken. Het is een mengsel van saai en school ??? soms kan ik niet eens 2x per week gaan vanwege dat. Een afwisseling zou goed doen denk ik
 
Bedankt voor de rea. Het is niet alleen dat het demotiverend is, het heeft ook met mijn opleiding te maken. Het is een mengsel van saai en school ??? soms kan ik niet eens 2x per week gaan vanwege dat. Een afwisseling zou goed doen denk ik

School,werk en alle andere dingen hebben er meestal niks mee te maken. Als je wil trainen dan vind je wel ergens een uurtje. Zal dus liggen aan het feit dat je geen zin meer hebt.

Zelfs mensen met een drukke baan +woon werk verkeer en een gezin kunnen nog sporten als ze daar de motivatie voor hebben.

Motivatie gaat niemand je kunnen geven. Als ik moest kiezen tss 1 x te trainen in de week of niks dan deed ik gewoon niks.
 
School,werk en alle andere dingen hebben er meestal niks mee te maken. Als je wil trainen dan vind je wel ergens een uurtje. Zal dus liggen aan het feit dat je geen zin meer hebt.

Zelfs mensen met een drukke baan +woon werk verkeer en een gezin kunnen nog sporten als ze daar de motivatie voor hebben.

Motivatie gaat niemand je kunnen geven. Als ik moest kiezen tss 1 x te trainen in de week of niks dan deed ik gewoon niks.
Goed punt. Misschien klopt het ook wel :(
 
Toen ik nog kon sporten en werken had ik veel reistijd.. Ik ging vaak om 5:30 al van huis. Uurtje rijden naar werk en sporten van 7:00-8:00.... dan een hele dag werken en terugrijden en tegen 18:30 thuis... Dat deed ik op 3 dagen van de 5 per week. Als je echt wil kan je het best inplannen. Maar zorg dat je het trainen weer leuk gaat vinden.

Doe gewoon een tijdje de oefeningen die je leuk vind. Probeer wel alle spiergroepen te pakken. Soms hoeft een training ook niet eens lang te zijn om effectief te zijn. Een simpele Stronglift 5x5 op compounds zonder assistence kan je in een redelijk beperkte tijd doen. Als jij dan 2 a 3 x een uurtje tijd ervoor vrijmaakt en je de zin weer terug krijgt zal je zien dat het allemaal best goed te combineren is.

Dus bedenk gewoon wat je wil gaan doen en probeer het een tijdje. Bevalt het echt niet dan kan je altijd nog besluiten minder te gaan trainen (of te stoppen... maar das vloeken in de kerk hier :o )
 
gewoon voor een lange periode de gewichten aan de wilgen hangen,

1 keer in de week trainen is jezelf voor de gek houden ,de liefde is voorbij ,face it and take it on the chin

misschien dat je na die periode van bezinning het vuur weer terugkrijgt
 
Mijn doel is om fit te blijven er om er gezond uit te zien.
Net zoals 99,9% van de rest van de bevolking dus! :D

Doe wat je zelf wil doen. Als je geen zin hebt in 3x per week en je kan je 1x per week nog wel motiveren dan is dat beter als niets. Niet ideaal, maar met een degelijke fullbody routine kom je een heel eind. Verder kan je thuis ook wat BW oefeningen blijven doen, kost je bijna geen tijd, maar draagt wel bij aan je doelstellingen.
 
Net zoals 99,9% van de rest van de bevolking dus! :D

Doe wat je zelf wil doen. Als je geen zin hebt in 3x per week en je kan je 1x per week nog wel motiveren dan is dat beter als niets. Niet ideaal, maar met een degelijke fullbody routine kom je een heel eind. Verder kan je thuis ook wat BW oefeningen blijven doen, kost je bijna geen tijd, maar draagt wel bij aan je doelstellingen.
Fit blijven en er gezond uitzien met 1 uurtje per week in de gym. Dan kan je beter 3 x de week effe gaan wandelen.
 
Fit blijven en er gezond uitzien met 1 uurtje per week in de gym. Dan kan je beter 3 x de week effe gaan wandelen.
Wat wandelen en fietsen kan sowieso geen kwaad. Maar een beetje massa gaat dat je helaas niet opleveren.
 
Het zware leven van een student..

Er is altijd wel tijd te vinden, ook voor mensen met een baan die ruim 40+ in de week in beslag nemen en bijvoorbeeld ook nog kinderen hebben etc etc.
 
Wat wandelen en fietsen kan sowieso geen kwaad. Maar een beetje massa gaat dat je helaas niet opleveren.
1 x de week effe vlug vlug de gym in en buiten,want zo zal het er wel aan toe gaan als ik TS zn verhaal zowat kan volgen. En dat gaat je ook bitter weinig opleveren.
 
Het zware leven van een student..

Er is altijd wel tijd te vinden, ook voor mensen met een baan die ruim 40+ in de week in beslag nemen en bijvoorbeeld ook nog kinderen hebben etc etc.

Het zit em vooral in de motivatie. Geen tijd is bij 90% van de gevallen een uitvlucht. Geen tijd om te sporten maar wel tijd om een uur of meer tv te kijken,te gamen what ever dat dan weer wel.

Ik zeg niet dat TS dit doet maar zo is het meestal wel bij mensen die klagen over geen tijd om te sporten.

Motivatie en prioriteiten stellen. Nu als je geen zin hebt om te sporten dan stop je er mee das geen schande. Maar geen tijd zijn uitvluchten.
 
1 x de week effe vlug vlug de gym in en buiten,want zo zal het er wel aan toe gaan als ik TS zn verhaal zowat kan volgen. En dat gaat je ook bitter weinig opleveren.
Ja, ligt er wel heel erg aan wat je op die ene dag doet, even "lekker naar de sportschool" gaat inderdaad niet werken. Ik denk wel dat je best hele langzame gains zou kunnen maken op 1x per week, zeker met een berg BW oefeningen thuis erbij.
 
Back
Naar boven