XXL Nutrition

Minder vet eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Claire

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
9 jun 2019
Berichten
1.196
Waardering
4.235
Lengte
1m62
Ik ben nu sinds een paar weken aan het cutten en heb al veel topics gelezen, maar hieronder ff een resumé van mijn voeding met wat vragen (om te kijken of ik op de goede weg zit of juist niet).

Ik zit ongeveer op 1976 kcal per dag nu (300 onder onderhoud), met een gemiddelde van 43% K, 31% V en 26% E. Ik heb het idee dat vet nogal aan de hoge kant is. Punt is dat die vaak uit de producten komt waaruit ik ook mijn eiwit haal (avocade, huttenkwark etc). Tips?

Daarnaast zit ik nog met de duur van het cutten (lees verschillende meningen daarover). Als ik het mollige er in één keer af zou willen hebben, ben ik in 2030 nog niet klaar haha.

Sorry als ik dingen vraag die elders misschien al beantwoord zijn, maar heb nog niet het hele forum door kunnen lezen ;)
 
Als je een voedingsschema hebt of iets waar je het mee trackt. Post het eens dan kunnen we even kijken.. :)
 
Het %vet gaat hoe lager je calorieën zijn automatisch snel omhoog omdat er in vet stukken meer calorieën zitten dan in kh en eiwit.
Ik weet niet hoeveel vet/kh/eiwit je eet in grammen?

Over de duur; tja dat is geheel aan jou natuurlijk, je kunt zolang doorgaan als je wilt tot je tevreden bent ofcourse.
 
In jou geval zou ik zorgen om minimaal 120gr eiwit en 60gr vet per dag binnen te krijgen, dat is 1020kcal, dan heb je nog maximaal 956kcal over die je aan koolhydraten kan besteden, dat is 239 gram kh.
 
Als ik kijk naar vandaag, dan ziet het er als volgt uit:

7.30 45 gram Brinta met kaneel en 250 ml halfvolle melk
1 Banaan
8.30 trainen
10.00 150 gr Skyr met handjevol blauwe bessen
13.00 2 proteinecrackers, 1 met slankie 20 + en 1 met Grenade pasta (zou ik wel een pot van op kunnen haha)
14.00 handvol radijs
16.00 1 pruim
18.30 200 gr Slim pasta met 150 gr mager rundergehakt en wat verse rode pastasaus
19.30 appel
20.45 aquazumba
22.00 150 gr huttenkwark met 1 el lijnzaad (en een paar cacaonibs haha)

Ik track zelf met Samsung health. Tot het avondeten kom ik nu uit op E 80 gr, K 143,5 gr en V 42 gr
 
Daar zit ik nu dus overheen...kom nu al uit op 121 E, 71 V (!) en 181,8 K. Dus de vetten en koolhydraten iets aan gaan passen.
 
1 gram vet per kg lichaamsgewicht is T minimale wat je nodig hebt voor je hormonen en vetstofwisseling.
Meer mag, iets minder kan .... Maar te weinig kan problemen geven.
Steaks zegt ook minimaal 60 gr ;)
71 gr is prima!
 
OK thnx allemaal voor het meedenken! Het is allemaal nog een beetje uitvogelen wat voor mij de ideale verhoudingen macro's zijn en ik moet er nog wat 'feeling' mee gaan krijgen, maar dan weet ik dat ik de plank iig niet grandioos missla haha.
Dan ga ik dit een tijdje volhouden (en bijhouden, heb ook de excel sheets gebruikt) en kijken wat het over een tijdje doet...
 
  • Brinta -> magere melk of met water, maar niet noodzakelijk
  • Grenade Spread -> daar zit 38 gram vet per 100 gram spread in, dus dat zou de boosdoener eens kunnen zijn ;-)
  • Huttenkwark -> 2% vet, kan je verlagen naar 0,1% magere kwark maar niet noodzakelijk
  • Lijnzaad -> 2 gram vet op 1 theelepel, zou ik lekker zo laten

Veel producten welke 'low carb' zijn of 'minder suiker' etc. wordt het aan de andere kant vaak gecompenseerd... lees dus de labeltjes.

Oh ja en voor de calorieën van die 38 gram vet kan je een hoop andere lekkere dingen eten!
 
Ik lees de labels al anders (en beter dan voorheen), maar ben nogal geneigd om dit bij de zgn 'goede' producten te vergeten. Deze tips neem ik ook mee!
 
Back
Naar boven