Fitness Seller

Mini cut of verder clean bulk

Bezoekers in dit topic

radou01

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
376
Waardering
8
Beste Forumleden,

Na 3 jaar niets te hebben gedaan, heb ik de aflopen zomer juli 2017 de draad weer serieus opgepakt. Eerste 2 maanden flink diep cut gedaan en flink wat vet en massa verloren. Sindsdien weer aan het clean bulken en heb aardig wat massa weer terug gepakt, helaas ondank dat ik super clean bulk is het niet te vermijden dat je vet % ook omhoog gaat schat me zelf op 16-18% en het zit vooral rond mij buik. Om te voorkomen dat het uit de hand loopt wil ik eens een mini cut van 4-6 weken proberen.

Groot en massief worden is niet meer mij doel, waar ik vroeg 90-95 woog is nu niet meer nodig. Redelijk droogstaan op 75-80 is voor mij voldoende.

Mij onderhoud zou rond 2600-2700kcl moeten zijn. Wil beginnen met 2400kcl en misschien doorzakken naar 2100/2200kcl afgezien van hoe het gaat. Waar ik vooral bang voor ben is mijn zeur getrainde spieren kwijt te raken. Momenteel eet ik 3400-3500kcl op trainingsdagen en op rustdagen 3200kcl.

Eiwit rond 200-210g koolhydraten 400-450 en vet 60-70 max.

Wat raden jullie mij aan doorgaan of cutten?

supps: whey en pre workout.

Welke supps zouden kunnen helpen bij de cut voor energie en wat extra vet verbranding en natuurlijk spier behoud?
 
60 gram vetten is net wat aan de lage kant. Ik zou die wat ophogen.
Je geeft aan dat je onderhoud 2600 is en je 3500 eet. Je bulked dus op 900 kcal boven je onderhoud. Dan ga je inderdaad wel wat vet gainen..

Verder kunnen wij niet echt bepalen of je moet cutten of bulken, als je op 18% zit zou ik zelf wel willen cutten. Foto's?
Niet te ver onder je onderhoud zitten zal zorgen dat je ook niet veel massa gaat verliezen.

Meer eten op traindagen / Minder eten op rustdagen is trouwens een achterhaald principe :)
 
60 gram vetten is net wat aan de lage kant. Ik zou die wat ophogen.
Je geeft aan dat je onderhoud 2600 is en je 3500 eet. Je bulked dus op 900 kcal boven je onderhoud. Dan ga je inderdaad wel wat vet gainen..

Verder kunnen wij niet echt bepalen of je moet cutten of bulken, als je op 18% zit zou ik zelf wel willen cutten. Foto's?
Niet te ver onder je onderhoud zitten zal zorgen dat je ook niet veel massa gaat verliezen.

Meer eten op traindagen / Minder eten op rustdagen is trouwens een achterhaald principe :)

Vet zit wat hoger rond 70-75g soms heb even de app afgelopen maand nagekeken, houdt alles bij in een app. Mijn onderhoud zou volgens berekening rond 2600kcl moeten zijn maar 2900kcl kwam ik geen gram aan, dus mijn ervaring is dat 2600kcl nooit kan kloppen bij mij. Ben toen langzaam meer gaan eten en bij 3300-3400kcl is de massa gaan komen.

Mijn gevoel zegt dat mijn onderhoud eerder op 2800-2900kcl zit als ik dan begin met 2400kcl 4 dagen per week trainen + 1 dag cardio dan zal ik verschil moeten zien.
 
Vet zit wat hoger rond 70-75g soms heb even de app afgelopen maand nagekeken, houdt alles bij in een app. Mijn onderhoud zou volgens berekening rond 2600kcl moeten zijn maar 2900kcl kwam ik geen gram aan, dus mijn ervaring is dat 2600kcl nooit kan kloppen bij mij. Ben toen langzaam meer gaan eten en bij 3300-3400kcl is de massa gaan komen.

Mijn gevoel zegt dat mijn onderhoud eerder op 2800-2900kcl zit als ik dan begin met 2400kcl 4 dagen per week trainen + 1 dag cardio dan zal ik verschil moeten zien.

Die calculators zijn inderdaad niet héél betrouwbaar en geven slechts een richtlijn aan.
Als je op 2800 kcal niks aankomt zou ik beginnen met 2500-2600 kcal om cutten.
Op basis van je gewichtsverlies zou ik dan de calorieen verder aanpassen.
 
Die calculators zijn inderdaad niet héél betrouwbaar en geven slechts een richtlijn aan.
Als je op 2800 kcal niks aankomt zou ik beginnen met 2500-2600 kcal om cutten.
Op basis van je gewichtsverlies zou ik dan de calorieen verder aanpassen.

2500kcl lijkt me inderdaad een goed idee om te voorkomen dat ik te veel spier verlies en vanuit hier kan ik altijd lager gaan mocht het nodig zijn. Qua supps raad je nog wat aan?
 
2500kcl lijkt me inderdaad een goed idee om te voorkomen dat ik te veel spier verlies en vanuit hier kan ik altijd lager gaan mocht het nodig zijn. Qua supps raad je nog wat aan?

Vitamine supplementatie is het enige wat ik echt zou aanraden.
Voor de rest kun je het aanvullen met omega 3 / omega 6 / creatine / whey e.d. allemaal niet noodzakelijk.
De meeste fatburners zijn onzin, ECA stacks werken wel maar is illegaal in NL.
 
Vitamine supplementatie is het enige wat ik echt zou aanraden.
Voor de rest kun je het aanvullen met omega 3 / omega 6 / creatine / whey e.d. allemaal niet noodzakelijk.
De meeste fatburners zijn onzin, ECA stacks werken wel maar is illegaal in NL.

ECA stacks zijn die nog ergens te krijgen? De echte van vroeger werkte goed, ze worden nog aangeboden op de zwarte markt helaas weet je niet wat je slikt.
 
ECA stacks zijn die nog ergens te krijgen? De echte van vroeger werkte goed, ze worden nog aangeboden op de zwarte markt helaas weet je niet wat je slikt.

Zou het verder ook niet aanraden. De kleine voordelen van fatburners vind ik persoonlijk niet opwegen tegen de nadelen.
Black Burn & Fat Killer hoor ik verder wel goeds over.
 
Zou het verder ook niet aanraden. De kleine voordelen van fatburners vind ik persoonlijk niet opwegen tegen de nadelen.
Black Burn & Fat Killer hoor ik verder wel goeds over.

Ik heb vroeger nog de originele Nox pump gehad, dat spul is niet te vergeten. Nooit meer zoiets tegen gekomen.
 
Back
Naar boven