XXL Nutrition

minimale intensiteit om spiermassa te behouden

Bezoekers in dit topic

Niet allemaal.

Maar het feit blijft dat onder de 100kg benchen zwak is, ook voor een bodybuilder.

Hangt ook een beetje van je gewicht af natuurlijk, voor een man van 90 kg is 100 een makkie maar een jongen van 60 kg zal daar begrijpelijkerwijze meer last mee hebben.
 
waarom is dat eigenlijk zwak? hoeveel kan jij mss benchen?

wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom iedereen altijd vraagt ja hoeveel bench jij? en nooit hoeveel squat jij of hoeveel row jij?
 
waarom is dat eigenlijk zwak? hoeveel kan jij mss benchen?
Omdat het weinig is. Ik bench geen 100kg, maar ik ben dan ook zwak en mager.

wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom iedereen altijd vraagt ja hoeveel bench jij? en nooit hoeveel squat jij of hoeveel row jij?
Je gaat gewoon met de verkeerde mensen om :p
 
Topic gekaapt!
 
Omdat het weinig is. Ik bench geen 100kg, maar ik ben dan ook zwak en mager.

Je gaat gewoon met de verkeerde mensen om :p

tjah ik weeg 104 en ik bench max70 kg. wel als laatste oefening. bench ook nooit meer dan 80 als het eerste oefening is. met dumbbells daarintegen kan ik wel hogere gewichten pakken rond de 30 kg per arm.

in men zaal waar er enkele gasten trainen die al belgisch kampioen zijn geweest zitten er ook nietveel die meer dan 100 kunnen benchen. voor meerdere sets en in hogere reps(10 ofzo). hebt er nog ma 2-3 zien doen denk ik.

en de meeste die vragen hoeveel je bencht zijn ook mensen die niet fitnessen
 
zelf doe ik vanaf eerste setje gewoon 110 kg en dan setje of 7-8
 
gym met airco is egt het slechtste wat je kan hebben als je sport! ventilatoren of luchtverversing ja maar geen airco!

een manier om je spieren te behouden is mss 2-3 keer fullbody gaan per week? en niet te hard trainen maar net genoeg ofzo

2 a 3 keer fullbody is zeker netjes om op het zelfde niveau te blijven.
ik zou gewoon het zelfde gewicht pakken en niet probeeren meer te tillen maar gewoon proberen meer reps eruit te halen

:scratch:

Bij drie keer full body kan je al overtrainen.
Alles hangt natuurlijk ook af van de intensiteit.
Bij mij persoonlijk blijf ik op hetzelfde niveau als ik één keer full body per week doe, als ik twee keer per week full body doe maak ik vooruitgang

Gewoon hard blijven trainen, sowieso
 
tjah ik weeg 104 en ik bench max70 kg. wel als laatste oefening. bench ook nooit meer dan 80 als het eerste oefening is. met dumbbells daarintegen kan ik wel hogere gewichten pakken rond de 30 kg per arm.

met dumbbells kun je meer zeg je, maar 2 x 30kg is op mijn rekenmachine nog steeds 60kg. Dus dat is niet heel veel meer dan een bench met 70kg
 
weet ik wel maar ik bedoel kwa verhouding;)
 
Back
Naar boven