XXL Nutrition

Inspired by Brian Alsruhe (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

19.01.19

Superset
Deadlift
5x50kg
5x57,5kg
5x77,5kg
5x97,5kg
overgaand in
GHR
3x5xBW(assisted oranje/rood)
Ab roll-out
7x2xBW

Superset
YTWL
2x4xgroen
overgaand in
Face-pull middle pulley
5x12x10kg
BP
10x20kg
8x40kg
5x50kg
4x5x60–>66kg (2kg per set omhoog)

Tijd: 15:35-16:15
 
19.01.19

Superset
Deadlift
5x50kg
5x57,5kg
5x77,5kg
5x97,5kg
overgaand in
GHR
3x5xBW(assisted oranje/rood)
Ab roll-out
7x2xBW

Superset
YTWL
2x4xgroen
overgaand in
Face-pull middle pulley
5x12x10kg
BP
10x20kg
8x40kg
5x50kg
4x5x60–>66kg (2kg per set omhoog)

Tijd: 15:35-16:15
Probeer eens ipv bench press een tijdje uni-lateral db incline/flat press mijn bench is er serieus van vooruit gegaan..
 
Op dit moment ben ik al blij dat ik kan doen wat ik doe.
 
met een geel hesje aan trainen doet wonderen voor je kracht
 
21.01.19

Superset (90 sec rust)
Manta Ray Squat
10xBW
10x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg
3x5x75–>80kg (2,5kg per set omhoog)
Woodchoppper
8x5x10kg (beide zijden per set)

Superset (90 sec rust)
YTWL
4xgroen
overgaand in
Cable row
10x40kg
5x55kg
3x5x67,5–>70kg (1,25 kg per set omhoog)
OHP
10x20kg
5x30kg
4x5x41–>44kg (1kg per set omhoog)

Tijd: 13:10-13:50

SQ niet verhoogd want I NEED MORE SLEEP.
 
Wat houdt een manta ray squat in? ???
 
Is een soort pussypad, voor mij uiteindelijk de beste optie omdat ik anders altijd een pijnlijke pols, elleboog of schouder had na het squatten.
 
28.01.19

Giantset 1 (90 sec rust)
Straight arm pulldown
4x8x20kg
overgaand in
Wide grip pulldown
3x5x60kg
Deadlift
5x50kg
5x60kg
5x80kg
5x100kg
overgaand in
GHR
3x6xBW(assisted oranje/rood)
Ab roll-out
7x2xBW

Giantset 2 (90 sec rust)
YTWL
2x4xgroen
overgaand in
Face-pull middle pulley
5x12x10kg
BP
10x20kg
8x40kg
5x52kg
4x5x62–>68kg (2kg per set omhoog)
Bulgarian split squat
7x5xBW (beide zijden per set)

Tijd: 15:50-16:40
 
04.02.19

Superset (90 sec rust)
Manta Ray Squat
10xBW
10x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg
4x5x75–>82,5kg (2,5kg per set omhoog)
Woodchoppper
9x6x10kg (beide zijden per set)

Giantset (90 sec rust)
YTWL
4xgroen
overgaand in
Cable row
10x40kg
5x60kg
3x5x70–>72,5kg (1,25kg per set omhoog)
OHP
10x20kg
5x32kg
4x5x42–>45kg (1kg per set omhoog)
Backextension
7x5xBW

Tijd: 11:15-12:10

Nog steeds aan het kutten met mijn linker teen, de dagelijkse dingen gaan prima, maar SQ en DL gaat nog niet lekker, en dat wordt nu ook een beetje een mentaal dingetje lijkt het wel waardoor de vorm van de SQ er niet beter op wordt. Het goede nieuws is dat onze kleine man nu 9/10 nachten doorslaapt en we beide iets meer tijd en energie krijgen. Het idee is dat ik naast 2 FB trainingen per week (ma, vrij), ook nog een dag wat tijd en energie ga stoppen in pistol squats en de dagelijkse chin-ups en swings staan ook weer in mijn planning.
 
Laatst bewerkt:
Zie je de YTWL doen, wrs voor je rotator cuffs? Werken de clubs daarin niet beter bij jou?
 
Ja en nee, de clubs werken anders, maar wel goed. Verder heb ik twee problemen/blessures aan mijn rechter schouder en door een paar YTWL’s te doen lukt het me daarna een stuk beter om mijn schouderblad in de juiste positie te brengen en houden.
 
Is een soort pussypad, voor mij uiteindelijk de beste optie omdat ik anders altijd een pijnlijke pols, elleboog of schouder had na het squatten.

Is een SSB dan geen betere optie? Zo'n Manta Ray snijdt je hele traps open.
 
Tot nu toe nog niet veel last van gehad, maar zodra dat gebeurt zal ik denk ik wel een SSB gaan aaschaffen.
 
Ja en nee, de clubs werken anders, maar wel goed. Verder heb ik twee problemen/blessures aan mijn rechter schouder en door een paar YTWL’s te doen lukt het me daarna een stuk beter om mijn schouderblad in de juiste positie te brengen en houden.
Zie dat je ook facepulls doet dus die lage traps pak je ook al aan. Plan moet werken met het versterken van de zwakke spieren. Doe je ook releases van de antagonisten (pec minor en major en serratus anterior)?
 
Is een soort pussypad, voor mij uiteindelijk de beste optie omdat ik anders altijd een pijnlijke pols, elleboog of schouder had na het squatten.
Misschien moet je van bar positie switchen op de regular backsquat? Als ik hem op LB pak heb ik ook last van ellebogen schouder en pols, HB heb ik nergens last van.. ???
 
Ik kan het weer eens proberen, maar HB heeft eigenlijk altijd slecht aangevoeld voor mijn schouder, LB voelt prima voor mijn schouder, maar ruk voor mijn elleboog of pols. :)
 
Zie dat je ook facepulls doet dus die lage traps pak je ook al aan. Plan moet werken met het versterken van de zwakke spieren. Doe je ook releases van de antagonisten (pec minor en major en serratus anterior)?

Vroeger deed ik wel veel rekken en strekken, nu al een lange tijd helemaal niet meer, deels doordat de mensen van BBM er geen meerwaarde aan verbinden en deels door tijd/motivatie gebrek. Maar ik voel me er niet slechter door.
 
Releasen is het omgekeerde van rekken en strekken en inderdaad weinig productief. Als de spieren aan de voorkant te kort zijn blijven ze de antagonisten (rotator cuffs, romboïden en lage/midden traps zwak houden, op lengte trekken). Met als gevolg dat ze heel lastig sterker te maken zijn. Releasen is het verwijderen van bindweefsel verklevingen en spierknopen zodat de spier weer op lengte kan komen. Releasen is deep tissue massage (met een bal op pvc pijp), dry cupping of dry needling.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ok, dat bedoel je, nee dat doe ik ook niet, ik heb niet het idee dat ik dergelijke klachten heb die ik op die wijze moet aanpakken. Mijn schouderprobleem is heel makkelijk te verklaren, ik heb achtereenvolgens het volgende aan mijn rechterschouder opgelopen:
  • Een gescheurde spier onder mijn schouderblad, m.a.g. een afstaand schouderblad.
  • Een val met de mtb m.a.g. een tweede graads AC luxatie
  • Een val met de motor, m.a.g. een gebroken duim en een flink gezwollen shoulder, waar niet direct extra schade aan ontdekt werd in het ziekenhuis
Dit zorgt ervoor dat ik wat meer moet opletten, vooral bij pressen omdat anders mijn schouder niet de juiste beweging maakt en een halve dag na pressen voel ik mijn schouderblad wat meer afstaan.
 
Back
Naar boven