Fitness Seller

Inspired by Brian Alsruhe

Bezoekers in dit topic

Ja, het ging tegen verwachting in goed, ik was erg misselijk en had steken mijn core te hoogte van mijn maag, maar ben toch maar voorzichtig begonnen. Tijdens de werksets van de BP voelde ik me nog niet 100%, daarna nergens meer last van en ging de rest van de training lekker.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ja, het ging tegen verwachting in goed, ik was erg misselijk en had steken mijn core te hoogte van mijn maag, maar ben toch maar voorzichtig begonnen. Tijdens de werksets van de BP voelde ik me nog niet 100%, daarna nergens meer last van en ging de rest van de training lekker.

Nice de krachtopbouw gaat naar verwachting dan, lijkt me ?
Zie je wat vooruitgang (of moet ik zeggen achteruitgang :p) op je taille ?
 
Progressie gaat goed, zelfs beter dan verwacht, al ben ik bang dat ik met squats redelijk snel op een plateau ga komen, maar ik wacht geduldig af en blif verzwaren.

Ik zie ook zeker al wat vooruitgang, ook op mijn taille, broeken die een paar maanden geleden nog krap zaten zitten nu al weer ruim, maar andersom ook, fietsshirts die ik vorig jaar nog normaal aankon daar passen mijn armen niet echt lekker meer in. :)

Een wat langer termijn doel van mij is om mijn broek van mijn bruiloftskostuum in oktober weer aan te kunnen, of de pijpen dan strak om mijn benen heen zitten boeit me niet, of eigenlijk zou ik willen dat mijn benen er dan meer in passen, maar ik wil de gulp weer normaal dicht kunnen doen, zo'n 6 jaar geleden woog ik namelijk 76-77kg.
 
Super !

Tja met Squats zul je dan wel een plafond raken (vanzelfsprekend), maar ik ga er vanuit dat je door juist te eten nog wel zult gainen hoor.
:thumb:
 
Plafonds komt iedereen zo nu en dan tegen, dat is logisch, maar morgen moet ik weer squatten en dit keer met 70kg en dat gaat lastig worden, dat weet ik nu al.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Plafonds komt iedereen zo nu en dan tegen, dat is logisch, maar morgen moet ik weer squatten en dit keer met 70kg en dat gaat lastig worden, dat weet ik nu al.
Zeker dat je alles juist doet? Voor jouw gewicht zou 70kg squats toch makkelijk moeten kunnen als je rustig hebt opgebouwd :D
 
Het zal een combinatie van factoren zijn, ik doe alles juist (in elk geval goed genoeg), maar ik heb het altijd een ruk oefening gevonden, deels weet ik nu waarom. Ik heb vroeger altijd high bar squats gedaan met een narrow stance, nu doe ik low bar squat en sta ik wijder en dan voelt het een stuk beter. Verder ben ik pas in april begonnen met lichte gewichten om de beweging te oefenen en half mei ben in met SL 5x5 begonnen met 40kg voor de squat, ik verhoog telkens met 3kg (heb geen 1,25kg schijven) en zoals jij denk ik wel weet squat ik nu 2 keer per week ipv 3 keer. Misschien gaat de progressie de komende weken gewoon door en moet ik gewoon nog wennen aan het gewicht om mijn schouders, maar het voelt alsof ik niet veel meer aan kan en dan vooral het onderste deel van de squat, eenmaal net boven parallel gaat het prima, dat heeft deels met mechanica te maken, maar wellicht ook met het feit dat ik jaren lang intensief gemountainbiked heb en je daar je benen nooit meer dan 90 graden bij buig.
 
Het zal een combinatie van factoren zijn, ik doe alles juist (in elk geval goed genoeg), maar ik heb het altijd een ruk oefening gevonden, deels weet ik nu waarom. Ik heb vroeger altijd high bar squats gedaan met een narrow stance, nu doe ik low bar squat en sta ik wijder en dan voelt het een stuk beter. Verder ben ik pas in april begonnen met lichte gewichten om de beweging te oefenen en half mei ben in met SL 5x5 begonnen met 40kg voor de squat, ik verhoog telkens met 3kg (heb geen 1,25kg schijven) en zoals jij denk ik wel weet squat ik nu 2 keer per week ipv 3 keer. Misschien gaat de progressie de komende weken gewoon door en moet ik gewoon nog wennen aan het gewicht om mijn schouders, maar het voelt alsof ik niet veel meer aan kan en dan vooral het onderste deel van de squat, eenmaal net boven parallel gaat het prima, dat heeft deels met mechanica te maken, maar wellicht ook met het feit dat ik jaren lang intensief gemountainbiked heb en je daar je benen nooit meer dan 90 graden bij buig.
Oh ok dacht dat je al langer trainde, my bad. Komt wel goed, elke keer lijkt het alsof ik er in geen 1000 jaar 2,5Kg bij kan smijten maar het wordt makkelijker om er elke keer 2,5kg bij te gooien na wat trainingen omdat je dan procentueel een kleinere toename doet aan je 5RM.
 
Ik ben pas begin maart echt weer serieus wat aan kracht training gaan doen na langere tijd gewoon wat aangeklooid te hebben om niet zo'n typisch wielerlijf te hebben (redelijke benen onder een uitgemergeld lijfje). Ik maak er ook geen big issue van, maar ik vind het vooral frappant dat ik (gevoelsmatig) makkelijker kan verzwaren bij BP en BOR dan bij squats. Maar wie weet moet ik gewoon wennen aan de druk op mijn rug en kan ik nog wel enige tijd verzwaren. Ik begin het plezier van een simpel 5x5 schema in elk geval wel in te zien.
 
09.06.17

Low bar squat
5xBW
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
4x70kg kwam de laatste rep simpelweg niet omhoog
3x5x68kg
4x68kg wat problemen met mijn balans onderin
5x68kg laatste rep een pauze van een goede seconde ingelast en ik kon de rep probleemloos afmaken

Het is niet louter het gewicht dat te zwaar was, de vorm het moment dat ik omhoog moet komen is gewoon nog niet consistent genoeg, 70kg is niet gelukt, maar ik zie dit wel als een verbetering t.o.v 5x5x67kg en de volgende keer gaat 5x5x70kg gewoon lukken.

Deadlift
5x40kg
5x70kg
5x94kg
5x90kg als soort van compensatie voor de slechte squats

Hyperextension
15xBW

Hanging knee raise
14xBW

Tijd: 13:05-14:00
Gewicht: 83,4kg
 
Is toch heel netjes.
En als je wat minder warming up pakt, zou je het dan wel gaan halen ?

Ik pak vaak helemaal geen warming up, ja enkel wat Bw Squats
 
Misschien dat het invloed heeft, weet ik niet. Ik doe verder geen warming up, maar vind het wel belangrijk om mijn benen/knieen warm te krijgen en tevens de beweging zoveel mogelijk te oefenen, vandaar zoveel lichte sets. Ik doe ze bewust ook allemaal maar 5 reps om zoveel mogelijk aan dit aantal te wennen.

Als ik de volgende keer weer fail laat ik die keer daarop de 5x60kg weg om te kijken of dat wat uitmaakt.
 
Misschien dat het invloed heeft, weet ik niet. Ik doe verder geen warming up, maar vind het wel belangrijk om mijn benen/knieen warm te krijgen en tevens de beweging zoveel mogelijk te oefenen, vandaar zoveel lichte sets. Ik doe ze bewust ook allemaal maar 5 reps om zoveel mogelijk aan dit aantal te wennen.

Als ik de volgende keer weer fail laat ik die keer daarop de 5x60kg weg om te kijken of dat wat uitmaakt.

Ik ben er van overtuigd dat dat toch verschil gaat maken, oefenen is goed natuurlijk.
Meer kracht opbouwen ook natuurlijk :cool: """spanningsveld""
 
Ach, als je gelijk hebt, dan moeten die zwaardere opwarmsets ook iets doen wat progressie betreft.
 
Ach, als je gelijk hebt, dan moeten die zwaardere opwarmsets ook iets doen wat progressie betreft.
Ik doe ook opwarmsets met telkens 10kg verhogen net zoals jij doet en begin ook bij de bar en maak ook progressie hoor. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat naarmate ik dichter bij mijn werkset meestal maar 2-3 reps doe van in de plaats 5. Maar opwarmen is zeker heel belangrijk voor blessurepreventie en dergelijke dus zou nooit opwarming skippen :D. Je bent goed bezig , komt wel goed.
 
Ik had besloten drie dagen achterelkaar te trainen, (UB, LB, UB) en dan een dag (of twee) rust te nemen en daarna dus LB te trainen direct na een rustdag, ik hoop dat dat mijn squat iets zal helpen. Vanavond moest ik dus weer UB doen, ik vind het wel lekker om voor mijn eerste nachtdienst te trainen, dan kom ik de nacht een stuk beter door. Na een lange drukke dag wilde ik me gaan voorbereiden om te gaan trainen, valt mijn dochtertje snoei hard met haar mond op de tafel rand, vrij veel bloed en krijsen, maar uiteindelijk gelukkig niets ernstigs, maar haar lip is zo dik dat Estelle Cruijff er jaloers op zou zijn. Tegen de tijd dat ze met mama in ons bed lach en de tijd van haar leven had besloten snel een PWO te nemen en toch nog te trainen en dat ging heel goed, komt het door de PWO, de adrenaline van de schrik, of gewoon de mindset om er flink tegen aan te gaan, wie zal het zeggen, het maakt ook eigenlijk niet uit.

10.06.17

Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
5x10kg
5x20kg
5x30kg
5x40kg
4x5x53kg
7x53kg weer ff testen of ik nog makkelijk kan verzwaren en gewoon ff lekker rammen

Pendlay row
5x30kg
5x40kg
4x5x53kg
9x53kg weer ff testen of ik nog makkelijk kan verzwaren en gewoon ff lekker rammen

Standing overhead press
5x10kg
5x20kg
5x5x35kg Mijn eerste doel welke ih voor deze maand had gesteld is gehaald. :lifter:

Chin-up
2x6xBW assisted oranje
3x5xBW assisted oranje

Verder geen tijd meer

Tijd: 21:20-22:10
Gewicht: 84,2kg

Wat de squats betreft, ik voel het vandaag vooral in mijn liezen dat ik gesquat heb, voorlopig gewoon blijven squatten, maar blijft dit mijn zwakke punt dan ook maar wat extra oefeningen doen voor mijn hip adductors. Ik heb ook besloteen over een week of twee mijn schema iets aan te passen, nog wel gewoon UB/LB en in de lage reprange, maar iets meer variatie. Ik ga het Candito strength/control program volgen voor een maandje of twee wen daarna het Candito strenght/hypertrophiy program. Is dit het beste voor mij als beginner, ja en nee, ik kan heel goed vinden in deze visie van hem op trainen. "Motivation is a training variable. Like all other variables, they are interconnected. Raise the volume, loading, and frequency too high? Well then not only is recovery/risk of injury now an issue, but long term motivation is also decreased."
 
Laatst bewerkt:
12.06.17

Low bar squat
5xBW
5x20kg
5x30kg
5x40kg
3x50kg
3x60kg
5x5x70kg ging best makkelijk

Deadlift
5x40kg
5x70kg
5x96kg

Double leg calf raise
15x50kg
10x70kg
2x10x80kg

Hyperextension
15xBW

Hanging knee raise
15xBW

Tijd: 15:20-16:30
Gewicht: 83,2kg
 
Laatst bewerkt:
13.06.17

Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
5x10kg
5x20kg
5x30kg
5x40kg
4x5x55kg
6x55kg doel voor deze maand gehaald :wl:

Pendlay row
5x30kg
5x40kg
4x5x55kg
7x55kg doel voor deze maand gehaald :flexbiceps:

Standing overhead press
5x10kg
5x20kg
3x30kg
3x5x36kg
2x4x36kg

Chin-up
5x6xBW assisted oranje

Dips
2x6xBW assisted oranje

Face pull rope middle pulley
2x15x27,5kg

Pullover skullcruscher
2x12x21kg

EZ-Curl
2x9x27kg

Wall screw
2x12

Tijd: 12:45-14:10
Gewicht log ik voortaan in MFP,wist niet dat die optie er in zat.
 
12.06.17

Low bar squat

5x5x70kg ging best makkelijk

Deadlift
5x96kg

Lekker dat die squat makkelijk is gelukt! Ga je hiermee toch gewoon verder met de 5x5 om te kijken waar je plafond is? En hoe ging het met de vorm in het lagere gedeelte?

Deadlift is trouwens ook gewoon lekker! Als je die gecontroleerd doet werkt dat wellicht ook nog mee naar je squat ivm kracht en stabiliteit... :)
 
Back
Naar boven