MuscleMeat

minimum reps benen

Bezoekers in dit topic

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
4.423
Waardering
2.458
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hoeveel reps hanteren jullie per LB training?
Ik houd altijd 120 aan als ik pur op backsquats,deadlift,rdl,front squat train en met machines is het natuurlijk easy tot 200 gaan. Hier thuis doe ik enkel squats en deadlifts in diverse varianten, hoeveel reps zouden jullie dan minimaal willen? Ik wordt er de laatste tijd namelijk KRANKZINNIG van om 120 reps te moeten squatten.................. Bijna kotsen etc. etc. geen zin meer in trainingen
 
Wel relativeren tot het feit dat het wel even een verschil is om 120 reps op de legpress en extensions curls te zetten dan 120 reps squatten op diverse manieren al dan niet in combi met zware dlifts dan hé..
 
Hoeveel reps hanteren jullie per LB training?
Ik houd altijd 120 aan als ik pur op backsquats,deadlift,rdl,front squat train en met machines is het natuurlijk easy tot 200 gaan. Hier thuis doe ik enkel squats en deadlifts in diverse varianten, hoeveel reps zouden jullie dan minimaal willen? Ik wordt er de laatste tijd namelijk KRANKZINNIG van om 120 reps te moeten squatten.................. Bijna kotsen etc. etc. geen zin meer in trainingen

Maar waarom? Als je er 119 doet ipv 120, dan groeien ze niet?
 
Ik zou zeggen 30-50 per hoofdoef. benen bij min. 2x per week op 75-85% 1RM.
Pomp oefeningen (leg ext/legcurls enz) op lagere intensiteit.
 
Laatst bewerkt:
ik train ze 2x pw, 120 is een beetje een richtlijn voor mij die ik aanhoud. Als ik daar echt onder ga zitten heb ik het idee als of ik ''niet'' voldoende doe..
 
Ik zou zeggen 30-50 per oef bij min. 2x per week.
Ja lach maar, vindt het een vreselijke obsessie om dit zo te moeten doen..................... Het is dus geen kakken zonder douwe op een legpress hé...
 
Ik zou zeggen 30-50 per hoofdoef. bij min. 2x per week op 75-85% 1RM.
Pomp oefeningen op lagere intensiteit.
Ik train eigenlijk alleen nog maar om er zsm van af te zijn.................. Ik zit in een fase dat het gewoon niet gaat momenteel
 
ik train ze 2x pw, 120 is een beetje een richtlijn voor mij die ik aanhoud. Als ik daar echt onder ga zitten heb ik het idee als of ik ''niet'' voldoende doe..
Je doet toch geen 120 reps op squat alleen al, en dat 2x per week?
Ik zit in een fase dat het gewoon niet gaat momenteel
Als het niet gaat zoals het "moet" doe het dan zoals het gaat. Voor je het weet gaat je motivatie weg, en als er iets funest is voor herstel etc is het motivatie.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Je doet toch geen 120 reps op squat alleen al, en dat 2x per week?
Nah,

Verdeeld over:
backsquat incl. warming up(2 sets van 10 ongeveer)
rdl/ DL
front squat
goblet
 
Is dit wat jullie betreft extreem veel? eerlijk? Want mijn lichaam lijkt dit niet meer te trekken lol..
 
Nah,

Verdeeld over:
backsquat incl. warming up(2 sets van 10 ongeveer)
rdl/ DL
front squat
goblet
Doe de ene dag backsq + goblet, en een andere dag in de week frontsq + dl. Dan nog wat aanvullende oefeningen naar je zin.
 
Doe de ene dag backsq + goblet, en een andere dag in de week frontsq + dl. Dan nog wat aanvullende oefeningen naar je zin.
Trainingen thuis zijn ongeveer:

2x opwarm set backsquat
3 a 4 sets in rep range 2 tm 15

front sqt
3-4x10

rdl
3-4x 15


volgende training
deadlift 20-30 totaal reps
backsquat zelfde als vorige training +-
front squat zelfde als vorige training +-
indien reps nodig goblet squat in 20 reps
indien reps nodig mogelijk split squats

LOL..
 
Doe de ene dag backsq + goblet, en een andere dag in de week frontsq + dl. Dan nog wat aanvullende oefeningen naar je zin.
Heb weinig keuze voor benen natuurlijk thuis in het rack alleen :( Als ik nu een LP had..
 
Waarom zoveel squats op 1 dag. Dan kan je beter 3x per week fullbody achtig trainen en daarnaast nog 1-2 keer alleen kort sq (20min) als je behoefte hebt.
 
Waarom zoveel squats op 1 dag. Dan kan je beter 3x per week trainen en daarnaast nog 1-2 keer alleen kort sq (20min) als je behoefte hebt.
mja, soms schei ik ook halverwege de training uit met het idee om 2 dagen later weer een halve training te draaien en dan 2 dagen l weer maar ja... Ik zie altijd af van dat soort weken en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om überhaupt te trainen momenteel
 
Je zou zoiets kunnen doen:
1.
sq
bp
row/pullups
ghr/rear laterals
biceps + kuiten

2.
front sq
oh press
deadlift
shrugs
leg curls/side raises/
abs/back extensions

3.
sq
bp
row/chinups
triceps + ghr
rear laterals + kuiten

Per training kan je dit wel afronden binnen 80min. Oefeningen met een / er tussen kan je achter elkaar doen, scheelt tijd.
 
Je zou zoiets kunnen doen:
1.
sq
bp
row/pullups
ghi/rear laterals
biceps + kuiten

2.
front sq
oh press
deadlift
shrugs
leg curls/side raises/
abs/back extensions

3.
sq
bp
row/chinups
triceps + ghr
rear laterals + kuiten

Per training kan je dit wel afronden binnen 80min.
Yeah, zulke dingen heb ik ook tijd gedaan. Bij mij thuis iets meer tijd helaas ivbm ombouw en ruimte gebrek
 
Ik doe nu altijd:
Bovenlichaam 6 a 7 oefeningen
onderlichaam 3-4 oefeningen

rust
repeat
 
Laatst bewerkt:
Je zou een 5x5 schema kunnen zoeken, dan kom je weg met onder de 100 per training voor benen.
PB is een voorbeeld? Heb een tijd JW gedaan, maar 0 motivatie om me aan een schema te houden eigenlijk.................
 
Back
Naar boven