XXL Nutrition

minimum reps benen

Bezoekers in dit topic

Indien je een legday / lower body doet

+-25 reps squat
+- 30 - 40 reps rdl
+- 30 - 50 reps hamstring curl / leg extension

Is wat ik zelf hanteer.
 
Indien je een legday / lower body doet

+-25 reps squat
+- 30 - 40 reps rdl
+- 30 - 50 reps hamstring curl / leg extension

Is wat ik zelf hanteer.
excl. opwarmen?
ja die curls,extensies trappen easy weg natuurlijk maar die heb ik hier niet meer. Had wel zo'n attach vroeger maar dat was kakken zonder douwe
 
Yep exclusief opwarmen. Komt neer op dit bij mij ongeveer

Squats 4/5x5
rdl 4x8
leg extension / ham curl 3-5x10

Als je niet beschikt over leg extension of ham curl kan je eventueel iets als een split squat doen.
 
Yep exclusief opwarmen. Komt neer op dit bij mij ongeveer

Squats 4/5x5
rdl 4x8
leg extension / ham curl 3-5x10

Als je niet beschikt over leg extension of ham curl kan je eventueel iets als een split squat doen.
jup die doe ik ook vaak idd.. Ach ja... benen trainen is gewoon KUT nietwaar?? Ik haat het echt...... En dat 2xpw.
 
jup die doe ik ook vaak idd.. Ach ja... benen trainen is gewoon KUT nietwaar?? Ik haat het echt...... En dat 2xpw.

Anders pak je effe een weekje of 2 a 3 rust, kan geen kwaad en misschien doet het zelfs wel goed ;)
 
Ik vond benen trainen ook altijd knudde, maar pak ze nu 'maar' 3x 1oefening per week - verdeeld in een FB schema (1 oefening focust wel fijn voor mij):
dag 1: Squats normaal 5x5 incl. opwarmen
dag 3: Standing calf raises 4x8, ter afwisseling (*mijn kuiten groeien slecht)
dag 5: Deadlift romanian 5x5 incl. opwarmen

Ik ga wel zover totdat het gewicht niet meer lukt met bijv maar 2/3reps, maar niet helemaal "kapot verzuren" en ben daardoor ook weer frisser de volgende training.
Voorlopit zit er nog schot in de zaak en vind ik het een positieve uitdaging(!).
 
ik zou beginnen met de kwaliteit van je trainingen niet de definiëren in totaal aantal herhalingen
 
Anders pak je effe een weekje of 2 a 3 rust, kan geen kwaad en misschien doet het zelfs wel goed ;)
Ik pak helaas steeds meer en meer rust........ Zit er telkens compleet door. Ik moet me zelf juist echt pushen om toch te blijven gaan. September pak ik weer ns rust.
 
Jezelf minder strak aan een schema houden en plezier in je trainen houden zou ik je aanraden.
Heb je een hekel aan een complete legday doe dan een fullbody of een push/pull (quads bij ub push en hams bij ub pull).
Je kan dan ook benen later in je training doen als je al geactiveerd bent. bijvoorbeeld:
1 upper body pull 4-5 sets
2 upper body push 4-5 sets
3 squat variant / afgewisseld met deadlift variant 4-5 sets
daarna nog 2-3 oef meer geisoleerd 2 sets
 
1 set van 60 tot 120 sec tot failure is genoeg voor elke oefening.

Voorbeeld van een lower body workout:
1. Leg extensions
2. Leg press / smith squat / hack squat
3. Seated leg curl
4. Calve raises
 
Back
Naar boven