XXL Nutrition

Misofonie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Derksen

Massive Warrior
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
23.461
Waardering
21.203
Misofonie is vooral een afkeer van geluiden die door mensen geproduceerd worden, zoals mond- en keelgeluiden (smakken, slikken, ademen, neus ophalen, etc). Ook geluiden als typen op een toetsenbord, klikken met een pen en lopen met hakken op een harde vloer zijn veelvoorkomende triggers. Over het algemeen gaat het om neutrale en zachte geluiden. Wat iemand triggert verschilt van persoon tot persoon. Doordat er een hyperfocus (overconcentratie) voor bepaalde geluiden ontstaat, zijn mensen met misofonie in staat om deze geluiden boven alles uit te horen. Deze hyperfocus speelt een centrale rol bij misofonie.
Stilte graag!

Post hier tips, adviezen, hoe gaan partners ermee om, heeft het tot problemen in de sociale omgang met anderen geleidt etcetera.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin is overtuigd dat ik dat heb.

Moet eerlijk gezegd wel erkennen dat ik vrij weinig geduld heb wbt schreeuwende kinderen, honden, luidruchtige restaurant bezoekers, etc.

Was als kind al des duivels als mensen smakten of slurpen aan tafel. Hier ben ik inmiddels wel immuun voor. 4 kinderen en jarenlang werken in Azië leveren toch een zekere gewenning op.
 
Ik heb er redelijk wat last van, "gelukkig" mijn moeder ook en die heeft sinds ik me kan herinneren kritiek gehad op hoe mijn vader thee drinkt, en krakende dingen eet. Dat heeft hun relatie geen goed gedaan, vandaar dat ik het voor mijn partner (en anderen) stil houd. Ik zie het als mijn probleem en zolang het maar een paar keer per week een kort moment op komt zetten vind ik het wel prima.

Af en toe ben ik wel angstig voor wat er komen gaat met 2 kleine kinderen.
 
Gekke is dat ik de geluiden waar ik gevoelig voor ben echt boven toeterende auto's kan horen. Maakt niet uit hoeveel geluiden er zijn in de omgeving. Ik vang het op.
 
Laatst bewerkt:
Yep, altijd gezellig he die verjaardag met borrelnootjes, chips en zoute sticks.
 
Verder vrij gezond en normaal :roflol:
 
Laatst bewerkt:
moet je vooral geen trenbolone gebruiken haha , krijg dan zelfs al "aambeien" als ik bepaalde mensen zie
 
Yup... dit heb ik ook. Al kan ik er de afgelopen jaren steeds beter mee omgaan.

Kan me nog wel herinneren dat ik thuis woonde en ik gewoon gestoord werd van mijn vader aan de etenstafel. Te smakken en te doen. Ben eens een keer enorm tegen hem uitgevallen "EET NOU VERDOMME EENS NORMAAL!!!!!". Dat was echt wel erg. Maar het gaat door merg en been en "ik voel het gewoon helemaal" brrr. Probeer het altijd wel in te houden, maar het bouwt op een gegeven moment op tot een niet te negeren iets..

Nu kan ik het vooral niet meer handelen als ik erg moe ben. Afgelopen dinsdag had ik het nog toen we zaten te eten en Pun lekkere krokante zoete aardappelfrietjes uit de oven zat te eten, ikzelf had alleen groente en vlees vanwege lowcarbdag dus dan ben ik al minder goed gehumeurd.

Hij begint dus aan zijn eten :twitch: en na 3 happen moest ik wel "Pffff jezus zeg" zeggen... Dus hij vraagt, heh? wat? En dan realiseer ik gelijk dat het aan mij ligt, dus ik zei nog dat er niets was.. maar na nog een hap kon ik het niet inhouden en zei ik "pffff, nou dat je zo zit te smakken.. echt heel vies!!!". :roflol:

Hoe hij daar mee omgaat? "Stel je niet zo aan" om vervolgens met open mond te gaan zitten eten... :roflol: :twitch::twitch::twitch::twitch::twitch::twitch::twitch::twitch:

Verder ben ik ziezo een drama vwb geluiden die anderen produceren. Kinderen moeten helemaal hun mond houden met hun nutteloze informatie en gejank. Kan ik heel slecht handelen. :roflol:
 
:roflol: Lekker ding :heart:

Misofonie past ook mooi in het rijtje naast misantropie, ik keur het goed :thumbs:
 
Back
Naar boven