XXL Nutrition

Miss Beachproof 2009 : DwarvenWarrior

Bezoekers in dit topic

Ano_80_1

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
16.337
Waardering
1.338
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wie ben ik?
DwarvenWarrior is een meid van 29 jaar, die oorspronkelijk gewoon af wilde vallen. In alle jaren van verkeerd eten, soms veel en soms weinig sporten en een heel gezellig studentenleven heb ik de nodige kilo’s weten te verzamelen. De nickname komt uit de tijd dat ik zowel op kickboxen zat en ook nog eens Magic the Gathering speelde. ‘Mijn kaart’ is de DwarvenBerserker (I may be small, but I can kick your butt). - omgedoopt tot DwarvenWarrior.

Vanaf mei 2007 heb ik een vaste baan (en een leasebak), na een paar weken Amerika merkte ik dat ik wéér zwaarder was geworden (gezond eten is erg moeilijk in Amerika) – terwijl ik (voor m’n gevoel) toch opgelet had niet teveel te eten, en vooral de gezondere keuzes te maken. Ik baalde als een stekker.
Vlak daarna kreeg ik de mogelijkheid een ‘Biameting’ te laten doen: op de weegschaal en met plakkers op je lijf volledig doorgemeten worden. Deze Dwerg (1,59m) woog bijna 80 kg en had 40% vet! Het was nog erger dan ik dacht! Daarop inspelend vertelde de dame die de meting deed dat ik ongeveer een kilo per week kon afvallen met behulp van Biamed. Begeleiding zou gegeven worden door een diëtiste, zodat het wel verantwoord afvallen zou zijn. Ik was om.
Tussen juli 2007 en december 2007 heb ik nog nooit zo’n honger gehad, en was ik nog nooit zo futloos. Ik begon de dag met een liter water (om het hongergevoel te onderdrukken), mijn eerste maaltijd was 250 ml magere kwark waar ik een klein beetje optimel door deed voor de smaak en een schep Biamed. Niks eten tot de lunch, alleen water en thee was toegestaan. De lunch bestond uit dezelfde onderdelen als mijn ontbijt. Pas tegen 18.30u kwam mijn avondeten, dat moest een verantwoorde en voedzame maaltijd zijn (ofwel: ik schepte de helft van mijn bord vol met groente, een beetje aardappelen en een klein stukje vlees). Na 20.00u mocht ik absoluut niets eten. Door de tijden tussen de maaltijden niks te eten zou het lichaam gedwongen worden vet te verbranden wist mijn diëtiste te vertellen. Ik sportte 4x in de week (groepslessen Pilates, Pump, Spinning en Power Yoga), ondanks dat ik daar eigenlijk geen energie voor had.

In december was ik het helemaal zat. Met een gewicht van 65 kg en 32,5% vet besloot ik om eerst maar eens te kijken of ik dit gewicht vast kon houden met een normaal voedingspatroon.
Dat lukte zonder enige moeite – ofwel: met mijn voedingspatroon dat ik hanteerde kwam ik niet aan en viel ik niet af. Ik vond het raar. Met dit dubbele gevoel (gewicht kwijt door afvallen // ik kom niet aan door normaal te eten) heb ik niks gedaan.

Bijna een jaar later begon het weer te kriebelen: er moest toch meer vet van dat lijf af. Ik wist al dat ik doorzettingsvermogen heb, nou alleen een manier vinden om dit doel te realiseren. Op Internet kwam ik Cellie tegen, en vrouw die het principe van Tom Venuto hanteert (Burn the fat, Feed the Muscle, op DBB wel bekend). Haar beginsituatie leek erg op de mijne: stevig, maar niet vreselijk dik. Hoe ze er getraind en wel uitzag vond ik geweldig: slank, strak en gespierd! Dat wilde ik ook! Na over en weer e-mailen ben ik me gaan verdiepen in wat zij deed. Ik zocht op ‘burn the fat feed the muscle’ op Internet, en kwam op DBB uit. Net als zovelen ben ik ook eerst flink gaan lezen, heb me daarna aangemeld en ben gaan spitten wat ik wel, en wat ik niet zou moeten doen. Het e-book heb ik ondertussen ook aangeschaft.

Trainingsschema
Ik had een schema gekregen van MikeDiesel - bij mijn huidige (hardcore)gym wisten ze me te vertellen dat dit een powerliftschema is. Ik heb de regie uit handen gegeven, en werk nu met een 3-dagen-split.

Voedingsschema
Sinds ik op DBB rondkijk en rondvraag is mijn eetschema gigantisch verbeterd!
Ik eet zo’n 6x op een dag, en houd de percentages eiwitten, koolhydraten en vetten in de gaten.
Globaal ziet een dag er zo uit:
6.00u: opstaan en 2 Lipo-6x naar binnen werken
6.45u: havermout en een appel gekookt in water, schep vanillewhey erbij (op dit moment ben ik ook vaak op DBB te vinden)
9.30u: 2 boterhammen met kipfilet en sla
12.00u: 2 boterhammen met ham en sla, 2 boterhammen met pindakaas en sla
13.00u: 2 Lipo-6x
15.00u: 2 sinaasappels
16.00u: whey shake (in de auto)
17.30u: EAS – KT – EAS – cardio – wheyshake
20.00u: avondeten (wisselend) – 1 bord en een klein beetje (gaat om het idee denk ik, dus gewoon 1e keer weinig opscheppen, tweede keer een halve opscheplepel), na het afwassen koffie met een blokje pure chocolade (86% cacao)
22.30u: NightProtein en een theelepel pindakaas

Op niet-trainingsdagen draai ik de maaltijden van 9.30u en 15.00u om (fruit alleen ’s ochtends of rond training heb ik geleerd).
Eigenlijk heb ik niet zo heel veel moeite dit voedingsschema aan te houden: ik vind havermout gewoon erg lekker (zeker met whey en appel), tonijn uit blik is geen enkel probleem (prak ik meestal sla doorheen en een klein beetje dressing), ik eet niet teveel door de Lipo-6x (moet oppassen dat ik niet te weinig eet). Eigenlijk heb ik maar een paar valkuilen qua eten: chocolade, koekjes, chips en alcohol – valt dus eigenlijk best mee ;)
Doordat ik mezelf 1 avond in de week een junkavondje gun heb ik eigenlijk niet echt moeite de rest van de week, die ene avond gun ik mezelf alcohol en chips, de laatste tijd zit ik alleen te junken met cashews, zonder de alcohol (en de cashews zijn stiekem weer een beetje gezond!).

Afvallen werd ‘cutten’, flink veel cardio afgewisseld met Bodypump werd krachttraining gevolgd door cardio. Mager eten werd 50-30-20. Slanker worden werd gespierd worden – dat is wat ik wil. Het grootste compliment zal worden wanneer er iemand is die zegt dat ik een mooie spierdefinitie heb – want spieren heb ik al een beetje, als ik ze aanspan zijn ze (helaas) alleen nog maar te voelen, en niet te zien.

Ik houd erg van koken, en ook van experimenteren met eten – op dit moment zijn we de keuken aan het verbouwen dus dat uitgebreide koken gaat op dit moment niet erg lekker. Wel is het een uitdaging om lekker en gezond te koken wanneer je buiten in de achtertuin op een Whisperlite (met maar 1 pan tegelijk) of uit de oven (zet ik ook buiten) aan het koken bent. Ik weiger af te halen. Gelukkig is vriendlief ook niet zo van het afhaal-eten.
Wat ik trouwens ook wel gaaf vind: de complimentjes die ik op DBB krijg (privéberichten met de vraag naar m’n telefoonnummer, de harem waar ik bij mag (wel 2!), dat soort dingen).

Doelen
- Cutten tot 20% (doel voor eind van dit jaar), in het najaar wil ik gaan bulken: écht voor 100% spiergroei kunnen gaan. Dan moet m’n vetpercentage wel laag genoeg zijn, voordat het er weer aanvliegt… Kledingmaat 46: dat nooit meer!
- De Nijmeegse Vierdaagse lopen (4x40 km)
- Zichtbare rugdefinitie hebben

Verder ben ik eigenlijk een hele gewone meid…
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Stats (nu):
29 jaar
61,7 kg
28,1% BF

Omdat het kan: aanvullingen!

Wat voor muziek draai je eigenlijk?
Van alles en nog wat, ik heb wat voorbeelden:
Sommige nummers van P!nk
Lekkere muziek om op te trainen
Een beetje punk
Iets met een gave tekst
En meer muziek om op te trainen!

Gebruik je ook supplementen?
Ja.

...dat was misschien iets te kort door de bocht...

Whey Isolaat
Essential Amino Stack
Lipo-6x
Night Protein

Dit alles komt bij mijn dealer vandaan:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vakantie
Vanaf 28 mei ben ik op vakantie naar Mongolië, gevolgd door 4 dagen Beijing (als je daar dan toch in de buurt bent...) - deze hele onderneming gaat bijna 4 weken duren: 24 juni ben ik weer terug.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wikipedia stelde me in ieder geval een beetje gerust over het eten :)

Verder heb ik geen flauw idee wat ik moet verwachten...
Camera mee, 55 liter rugtas mee, wandelschoenen paraat en alle ruimte die ik 'over' heb opvullen met zakjes whey, hartkeks en ProteinBlock.

De rondreis in Mongolië:
Day 1: Ulaan Baatar. Arrive in Ulaan Baatar.
Day 2: Ulaan Baatar Free day.
Day 3: Gobi Desert - Mandalgovi. Drive south through the Gobi to Mandalgovi.
Day 4: Yolyn Am Valley. Continue south to Yolyn Am, or 'Vulture's Mouth'.
Day 5: Gobi Desert. Hike through the valley to reach the ice that remains there year-round. We then drive west along the edge of some of the largest sand dunes in the Gobi.
Day 6: Gobi Desert. We continue to Khongoryn Els and have the rest of the day free to explore these amazing sand dunes.
Day 7: Ongi River. Head north towards the Ongi River, a clear stream that runs through a barren rocky landscape. Our route takes us through Bayanzag, famous for the number of dinosaur fossils and eggs that have been found there.
Day 8: Khogno Khan mountains. Continue to the beautiful Khogno Khan mountains, a massive series of rocky hills that rise up out of an otherwise flat landscape.
Day 9: Khogno Khan mountains. A full day to explore the mountains. Perhaps hike up to the top of one to experience fantastic views across the plains and watch eagles soaring over the landscape.
Day 10: Karakorum - Orkon River. A short drive to Karakorum, the ancient capital built by Genghis Khan in the 13th century. We visit the magnificent Erdene Zuu monastery before continuing to our campsite by the river.
Day 11: Khorg. Leave for Khorg, a volcanic lake ringed by stark rocky mountains.
Day 12: Khorg. A full day to relax at the lake. Wander along the shoreline or hike up into the mountains for awesome views.
Day 13: En route to Khovsgol. North through the grasslands towards Khovsgol, passing herds of Mongolian horses. Camp en route.
Day 14: Khovsgol. Continue to the magnificent Lake Khovsgol, on the Siberian border, where we stay near the edge of the crystal clear waters.
Day 15: Khovsgol. A full day to hike around the lake or just relax and enjoy the views.
Day 16: Khovsgol. A full free day at Lake Khovsgol.
Day 17: Selenge River. We drive south to the Selenge River, one of the most lush and beautiful parts of Mongolia.
Day 18: Selenge River - Orkon River. We continue south and east stopping at the Orkon River again, only further downstream.
Day 19: Khustai National Park. Drive to the Khustai National Park to view the famous Takhi horses.
Day 20: Ulaan Baatar. Drive back through the grasslands to Ulaan Baatar.
Day 21: Ulaan Baatar. Tour ends.
 
Ah, gevonden.
Succes meid! :)
 
Erug leuke foto.....heel veel s6 met het bereiken van je doel ;)
 
Laatst bewerkt:
Succes!! Mooie uitgangspositie.
 
Ook veel plezier en succes de komende weken :)
 
Als je mij maar niet verslaat! :mad: :fire: :d
 
Haha leuke foto succes:D
 
succes!
Ik ben benieuwd naar je verhaal morgen.
 
Zo nu nog ff grommen in je luipaard bikini en dan is het beeld compleet. :)
Bij jou schijnt de zon tenminste dus jij kan er makkelijk zo bij gaan staan.
Succes hoor
 
hey dwarf! doe je ook mee:D heel veel succes en ik hoop dat je hoofd minder rechthoekig en kartonnerig er uit komt te zien:roflol:

zet um op!
 
Dat is trouwens wel typisch Dwarf..
Er wordt gevraagd om een papiertje en mevrouw komt aanzetten met een heel billboard! :D
:jk:
 
Dat is trouwens wel typisch Dwarf..
Er wordt gevraagd om een papiertje en mevrouw komt aanzetten met een heel billboard! :D
:jk:

tjah...altijd weer baas boven baas loca;)
 
Absoluut leuke foto! Veel succes!
 
Heee, heel veel succes we gaan toppen met zijn allen! :)
 
Als volgeling van dwarfje meld ik me hier ook :D

Succes!
 
Back
Naar boven