MuscleMeat

miss beachproof 2011 log - TRiFitGirl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TriFitGirl

Cool Novice
Lid geworden
29 mrt 2011
Berichten
75
Waardering
4
Lengte
1m58
Massa
56kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Na wat twijfelen heb ik besloten om me ook in te schrijver voor de contest en hier een blogje te beginnen.
Onlangs heb ik mezelf al even voorgesteld in de damessectie. Je kan dit lezen op http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=272339

Qua krachttraining train ik momenteel 3x/week met telkens gedurende 2 weken een split schema afgewisseld met 1 week waarin in 2x fullbody train.

Behalve fitness doe ik ook aan triatlon. Hiervoor doe ik zo’n 10-14u per week aan duurtraining.
Qua lichaamsbouw ben ik ondanks het vele duursporten toch vrij zwaar gespierd en geraak ik ook niet echt scherp.

Mijn doel is om mijn spiermassa te behouden en mijn vet% te laten zakken.
Ik zou graag een fysiek bereiken waarmee ik kan deelnemen aan Fitness-wedstrijden.
Aangezien ik vroeher ook nog competitie turnen heb gedaan overweeg ik om te gaan voor de fitness (+routine) wedstrijd ipv de Body-fitness.

Momenteel ben ik zo’n 8-tal weken aan het cutten (volgens schema in bovenstaande link).
Mijn gewicht is raar maar waar slechts 1 kg gezakt (van 60kg naar 59kg), maar wel +1.5kg VVM en –2.5kg vet, dus ik probeer dit positief te blijven zien.
Hoewel het mij wel wat zorgen baart dat ik met zo’n lage cal-inname en veel sporten toch niet meer gewicht verlies, want veel minder kan ik niet gaan eten en meer sporten ook niet (heb nu al regelmatig het probleem dat ik op duurtrainingen mijn hartslag niet omhoog krijg boven 130 omdat ik helemaal leeg zit)

Maar gemakkelijk is het voor niemand …

Deze miss-Beachproof is alleszins een mooie tussenstap en stimulans om er te blijven voor gaan

Ik zal mijn best doen om vanaf nu regelmatig te posten over trainingen en vorderingen.

Foto’s :

b4iaa9.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

14cbpra.jpg
dh4hl3.jpg


de laatste is wat vager, is een spiegelkast, maar beeld is toch niet heel duidelijk
21mb3pt.jpg


 
Welkom en succes met de contest!
 
welkom en succes
 
training vandaag

- vanmorgen 2km gezwommen (nuchter)

- Krachtraining (borst + rug : telkens afwisselend 1 oefening voor rug en 1 voor borst) :

Pulldown brede greep : 20 (25kg) – 2x 20 (35kg) – 30x (25kg)
Incline Bench press (losse bar) : 20x (25kg) – 2x 15 (35kg) – 20x (25kg)
Pulldown reverse grip (small) : 20 (25kg) – 20 (40kg) – 30x (25kg)
Bench press (vaste bar) : 3x 20 (30kg)
Inverted row (met lichaamsgewicht) : 2x 20 + 1x tot uitputting
Incline Dumbbell press superset pet dumbbell flyes : 2 x (15+10) (2 x 10kg)
Dumbbell press superset pet dumbbell flyes : 2 x (15+10) (2 x 8kg)
Seated rear lateral flyes : 3x 20 (15kg-machine)
2 x Pompen tot uitputting (1’ rust) : 18x en 16x

+ 30’ cardio (15' fiets + 15' stairwalker)
 
Succes met de contest. Hoe hoog is je vp op dit moment?
 
Succes met de contest. Hoe hoog is je vp op dit moment?

Volgens zo'n weegschaal met vet% is het 24%, en volgens een huidplooimeting 18%.
Ik vermoed dat de weegschaal dit berekend adhv een gemiddelde spiermassa voor een vrouw, en dus mijn VVM onderschat en vet% iets overschat...

Wat is eigenlijk het vet% dat je ziet bij dames op wedstrijd (bikini/fitness)?
Zijn hier mensen die daar een getal kunnen opplakken?


Deze ochtend alweer flink gestart met 45' rustig joggen (7.5km).
Het liep eerst niet echt lekker want zat met wat verzuring in de rug (schouderbladen) van KT van gisteren, maar blij dat ik even heb doorgebeten want na 15' kwam het wel wat los :)

Nu gaan werken en vanavond lekker ontspannen.
Morgen staat er een MTB-tocht op het programma van 75km.
 
Jij ook veel succes! Ben benieuwd naar de foto's. ;)
 
Zal wel hard gaan met zoveel uitgebreide cardio elke dag. Handige hobby ;)

Eet je nog steeds maar 1700 kcal?

Heb je toevallig al foto's, ben wel benieuwd naar deze nieuwe concurrentie :p

Succes!
 
Zal wel hard gaan met zoveel uitgebreide cardio elke dag. Handige hobby ;)

Was dat maar waar. Je zou dat inderdaad verwachten maar het omgekeerde is waar. Ondanks vele cardio wil mijn gewicht maar niet zakken.

Eet je nog steeds maar 1700 kcal?

Momenteel nog steeds een basis van 1750kcal/dag + 1/3e van de verbruikte cals via duursport aanvullen uit KH.
Laatse tijd heb tijdens de duurtrainingen bijna constant een leeg gevoel en krijg hartslag niet hoog (is begrijpelijk met weinig kh). Dan is het niet meer echt fun maar ik probeer toch door te zetten en mijn doel voor ogen te houden. Maar ik wordt er daarom zeker soms echt moedeloos van dat mijn gewicht amper zakt.
Waarschijnlijk heb ik mijn lichaam enorm (energie)-efficient gemaakt door heel mijn leven veel te sporten.


Heb je toevallig al foto's, ben wel benieuwd naar deze nieuwe concurrentie :p


deze volgen na het weekend, ga er morgen werk van maken!


bedankt!
 
Laatst bewerkt:
heb in mijn Avatar al snel even een foto van mijn biceps gezet. Zegt nog niet veel maar 't is al iets...
rest volgt
 
Vet% bij wedstrijddame figure/bikini is verschillend, het is ook persoonlijk... de een toont sneller definitie bij een iets hoger vetpercentage dan een ander... heb vorig jaar op de wedstrijd met 17 a 18% gestaan, maar zijn ook dames die naar de 14 a 15% gaan.

Oja: leuk dat je meedoet! En succes!
 
Succes met het contest!
 
Ja ik zat lager, zo rond de 14% geloof ik..(menstruatie was al gestopt)
Maar net wat Sue zegt sommige zien er met 17% miss net zo droog uit als anderen met 13%..
 
Zo, de foto's zijn toegevoegd, ben benieuwd naar jullie reacties en (liefst opbouwende) kritiek.
Bij het beoordelen van de onderbuik moet je weten dat ik 2 jaar geleden bevallen ben (via keizersnede) van een dochter en sindsdien is het onderste deel van de buik iets wel iets minder plat.
 
Benen zijn goed zeg. Ziet er over het algemeen sowieso echt sterk uit.

Had eigenlijk meer het lichaam van een duuratleet verwacht, dit lijkt me toch een beter fysiek om mee te beginnen. ;)
 
Flinke massa! Succes!
 
Back
Naar boven