MuscleMeat

miss beachproof 2011 log - TRiFitGirl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Veel plezier morgen in de vernieuwde en heringerichte gym!! En -0,6kg is mooi toch, veel sneller moet je volgens mij ook niet gaan, zo kun je mooi je spiermassa behouden.
 
Mooi dat je al 0,6kg kwijt bent.
 
Veel succes :D
 
Het was inderdaad aanpassen in de fitness... sommige toestellen waren weg, bijna alles had een andere plaats. Alles stond er ook nog niet, ik miste mijn diptoestel en de schuine bench press. Heb dan maar wat nieuwe toestellen uitgeprobeerd, eens iets anders is ook niet slecht. Maar die gewichten voelen weer helemaal anders (zwaarder) aan. Gelukkig doe ik het meeste met losse gewichten en kabels, daar kunnen ze niet mee prutsen (een dumbbell van 10kg weegt altijd 10kg :) )

vanavond uurtje gaan zwemmen.
 
-0,6kg is mooi toch, veel sneller moet je volgens mij ook niet gaan, zo kun je mooi je spiermassa behouden.

Helemaal juist, maar ik stond hiervoor wel 2 weken "stil" ondanks dieet+training dus gemiddeld bekeken is dit toch traag. Maar dat is natuurlijk niet helemaal abnormaal, gewicht dat er medisch gezien niet teveel aan zit gaat er veel trager af dan echt overgewicht.


Wat ik me afvroeg, als je 3 of 4 spiergroepen traint per dag, doe je dan best bijvoorbeeld eerst alles voor schouders, dan alles voor benen, dan rug, dan buik, of is het beter om de verschillende spiergroepen af te wisselen.
Meestal doe ik dat laatste en ik vind het voordeel dat je dan minder moet rusten en dat je bij de laatste oefeningen zwaarder kan omdat de spieren tussendoor recuperen terwijl je de andere spieren traint.
Als je eerst alles voor de ene spiergroep traint ben je tegen de laatse oefeningen vermoeid en kan je minder gewicht aan. Maar mss. is dit naar uithouding, vetverbranding en krachtopbouw iets beter?
 
Zelf doe ik gewoon max 2 spiergroepen per keer.
En met welke spiergroep je begint, die maak je ook als eeerste af..daarna pas de 2de spiergroep.
Begin met de compound-oef(de oef die het grootste gedeelte van de spier aanspreekt) als eerste daarna de isolatieoefeningen.
Je moet je spier max aanspreken als bv de borst weer 5 min mag rusten voordat hij weer aan t werk word gezet..is dat geen maximale belasting..
 
Vanavond training met fitness/danscoach, oefenen voor trics voor een routine als het ervan komt om te starten in fitness wedstrijd.
Ben al een paar keer gaan oefenen laatse weken en 't is altijd wat afzien want mijn lenigheid en coordinatie zijn helemaal niet meer wat ze ooit geweest zijn. Maar er lukt al meer dan ik nog had verwacht dus ik vind het wel leuk om te doen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren van de vrije dag gebruik gemaakt en eens een lekker lang fietstochtje gemaakt (150km).
Was nog wel een beetje stijf van woensdagtraining maar had er tijdens het fietsen gelukkig niet veel last van. Achteraf mezelf maar eens getrakteerd op een lekker ijsje.
Vanavond weer tijd voor schouders & buik :)
 
Wow, een ijsje kan je wel gebruiken dan. Pas je ook de rest van je voeding aan op zo'n dag? Herinnerde me dat je zoveel % van je verbruikte kcal weer aanvulde?
 
Pas je ook de rest van je voeding aan op zo'n dag? Herinnerde me dat je zoveel % van je verbruikte kcal weer aanvulde?

Ik doe mijn voedingsschema zoals anders (zal dit anders binnenkort eens posten hie of in de voeding-sectie) maar ik eet 's morgens +/-100g extra langzame Kh, en tijdens het fietsen eet ik om het uur +/-30g combinatie snelle/langzame kh (peperkoek, mueslireep ed) + 1l sportdrank (50g kh/l).
Dit alles samen komt neer +/- 1000kCal extra, en is voor mij meestal juist genoeg extra energie om de intensiteit hoog genoeg te kunnen houden.
Het laatse uur eet ik normaal niets meer (tenzij ik er volledig door zit en me slap voel) en drink ik water, zodat mijn koolhydraatreserves op het einde laag zijn.
Mijn energieverbruik was volgens de hartslagmeter 3100kCal, maar ik ben vrij zeker dat het in realiteit minder is (anders zou ik sneller of meer moeten afvallen)
 
Wow nice, 150 km... ik doe het je niet na...
Hoelang ben je dan onderweg? Goed bezig hoor :-)
 
150km??? Mijn mond valt open..dat doe ik je zeeeekeeerrr niet na;) knap hoor
 
Wow nice, 150 km... ik doe het je niet na...
Hoelang ben je dan onderweg? Goed bezig hoor :-)

Ik heb een racefiets en die bolt best wel vlot. Ben 5u20 onderweg geweest :)
 
Je instelling is super goed:):):)
 
Holy moly, ff 5,5uur fietsen haha nou als dat geen goeie cardio is;)
 
Ben terug van even weggeweest hier op het forum.
Ik heb mij de laatste 3 weken vooral beziggehouden met triatlontraining omdat er enkele wedstrijden op het programma stonden. Ik ben ook wel 1x/week Full Body krachttraining blijven doen, maar meer zat er niet in. Ik heb het dieet ook even wat minder scherp moeten stellen om met voldoende energie de belangrijke trainingen en wedstrijden te kunnen doen.
Nu zijn de wedstrijden voorlopig achter de rug en ga ik mijn prioriteiten weer stellen op de krachttraining en het dieet.
Ik heb mij dieet ook bijgesteld vanaf deze week, zodat er binnen 4 weken hopelijk wat meer definitie te zien is
 
gisteren Rug & Borst,

Rug :
Pull-ups
5x BW brede greep
5x BW smal (palmgreep)
5x BW brede greep
5x BW smal (palmgreep)
4 & ½ x BW brede greep
5x BW smal (palmgreep)
3x BW brede greep
3x BW smal (palmgreep)

straight arm pull down
4x 12x 35kg

Inverse row
3 x 20 BW

Lat Pulldown brede greep:
20x 25kg
12x 40kg
10x 45kg
8x 50kg


Borst :

Bench press
20x 20kg
4x 12x 40kg

Incline Dumbbell flyes + press
3x (12x flyes + 12x press) 10 kg

chest fly (machine)
3x 20x 40kg

pompen (tot uitputting) : 17 x
pompen met voeten op med-bal (tot uitputting) : 11 x

40' fietsen + 20' lopen

Ik had er zin in & na lange tijd deed zo'n zware training nog wel eens deugd.
Vanaf nu ga ik ook proberen krachtstats bij te houden en me meer te richten op kracht (hogere gewichten & minder herhalingen). Zo heb ik weer wat nieuws om me op te richten en me te motiveren.
 
Laatst bewerkt:
Lekkere zware training zeg!! Super die pull ups
 
Je bent echt sterk:D
 
Back
Naar boven