AndroidHealthClinic

Gestopt Miss Beachproof fitnesswomen log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

fitnesswomen

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2010
Berichten
87
Waardering
8
Lengte
1m77
Massa
54kg
Vetpercentage
15%
Hallo iedereen!

Bij deze mijn eerste post. Ik ben er nog niet helemaal uit wat wil posten, maar om te beginnen:

1. Mijn huidige status:
Lengte: 1.75
Gewicht: 56 kilo
Vetpercentage: 14%

2. Mijn trainingsstijl:
- 3 dagen in de week doe ik buiten aan cardio (hardlopen). Dit bestaat uit mijn eigen bootcamp. In totaal ren ik 8 km waarbij ik het begin interval training doe. Tijdens het rennen heb ik 5 momenten waarbij ik met mijn eigen lichaamsgewicht train (dippen, opdrukken, squatten, enz.).
- 2 dagen in de week doe ik krachttraining waarbij de focus vooral op bovenlichaam ligt.
(Soms doe ik andere dingen om van trainingsstijl te wisselen, bijvoorbeeld crossfit)

Mijn doel:
- Meer spiermassa: van 56 naar 59 kilo
- Vetpercentage laag houden, eventueel van 14 naar 13/12 procent
- Details: ik wil voornamelijk meer spiermassa op benen en billen en wil buik meer aftrainen.

Het probleem:
Probleem 1: Met dit weer wil ik buiten cardio doen. Daar word ik gelukkig van. Ik vind het gewoon heerlijk om buiten te trainen, dus dat blijft in mijn trainingsstijl. Het probleem is dat te veel cardio over het algemeen tot spierverlies leidt, MAAR, dat ligt aan de manier waarop je traint en je voeding. Dat brengt me tot probleem 2.
Probleem 2: mijn voeding. Ik ben vroeger 10 kilo zwaarder geweest. Ik ben bang, is mentaal, dat als ik meer ga eten dat ik vet aan kom in plaats van spieren (ik weet het wil je spiermassa dan moet je eten). Ik vind het moeilijk om me hier over heen te zetten, dus mijn voeding wordt belangrijk gedeelte!

Te doen voor log:
- Startfoto maken!
- Bedenken wat ik ga posten, want wil dat het interessant is om te lezen. Ik weet dus niet of ik elke dag precies mijn training ga opschrijven, maar misschien alleen als ik weer een personal record heb neerget. Bijvoorbeeld, 'Joepie, de kilo's van het bankdrukken zijn omhoog gegaan. Laatste rep: Normaal: 3x40 kilo. Nu: 3x 45 kilo'. Dat had ik vandaag namelijk :)
 
Laatst bewerkt:
suc6! leuke foto om mee te beginnen :eyebrow:
 
Ik ben binnen. Ziet er goed uit. Meer massa kan ik mij goed indenken.
Heel veel succes. :):)
 
Leuk dat je meedoet. Ik kan me herinneren dat je onder begeleiding staat van een trainer en dat je doel is om wedstrijden te doen. Ben benieuwd wat je progressie is geweest de laatste maanden:)..
 
Hey, leuk dat je mee doet...ik ga je ook volgen!
 
Veel suc6!!!
 
Nice, veel succes!
 
Heel veel succes!! ik ga je ook volgen!
 
Succes..maar je zegt t zelf al..als eten een hekel punt blijft voor je, denk ik dat t moeilijk is spiermassa te gaan pakken..
Spieren hebben voedingstoffen nodig:)
Desalniettenmin, succes ben heel benieuwd hoe je dit gaat aanpakken!
 
Leuk dat je meedoet. Ik kan me herinneren dat je onder begeleiding staat van een trainer en dat je doel is om wedstrijden te doen. Ben benieuwd wat je progressie is geweest de laatste maanden:)..

Je hebt helemaal gelijk, maar probleem 2 heeft me in de problemen gebracht. Ik woog op een gegeven moment 60 kilo met hetzelfde vetpercentage (14%), maar ik schrok heel erg....dus wat gebeurde er....ik ging minder eten en wel op hetzelfde niveau blijven trainen, dus ben weer terug gezakt naar 56 kilo. Ik ben teleurgesteld in mezelf, dus daarom wil ik deze uitdaging weer voor mezelf aan gaan.

Ik was jullie helemaal vergeten te melden dat er ook nog een probleem 3 bestaat. Ja ja, wat een problemen...ik lijk wel een vrouw...ow wacht dat ben ik ook :p Maar probleem 3 dus:
Hamstring blessure. Ik ben vandaag weer naar fysio geweest en mag weer normaal gaan squatten, enz.! Ik ben helemaal gelukkig. Stiekem deed ik dat nog steeds en cardio is ook niet echt goed voor hamstring blessure, maar ben beetje geminderd en lijkt goed te gaan. Ik vind het onzin om helemaal te stoppen met sporten. Daarnaast kan ik dat ook helemaal niet.

De hele dag gewerkt, dus duik zo de sportschool in om gelijk even flink te squatten :D
 
Wat voor harmstring blessure was het? En wat betreft je eten als je bang bent om te veel aan te komen als je meer gaat eten dan is het mischien een optie om met heel kleine stapjes je eten op te voeren eventueel eerst je prots en daarna je andere macro nutr. Veel succces iig ga je wel volgen
 
60 kilo voor je 1.75 m met 14 % vet lijkt mij juist erg mooi!?
Wat vond je er zelf niet mooi aan?..als je liever voor de skinny look gaat, wat ook mooi kan zijn, moet je niet gaan bodybuilden maar gaan fitnessen. Ik heb zelf ook soms dat dilemma,:p
 
Wat voor harmstring blessure was het? En wat betreft je eten als je bang bent om te veel aan te komen als je meer gaat eten dan is het mischien een optie om met heel kleine stapjes je eten op te voeren eventueel eerst je prots en daarna je andere macro nutr. Veel succces iig ga je wel volgen

Hoe zeg je dat...ik heb mijn hamstring verrekt waarbij enkele spiervezels gescheurd zijn. Het rotte is dat het vooral bij de aanhechting van mijn bil zit. Ik kan dus niet te lang zitten, want dan wordt het heel pijnlijk.

60 kilo voor je 1.75 m met 14 % vet lijkt mij juist erg mooi!?
Wat vond je er zelf niet mooi aan?..als je liever voor de skinny look gaat, wat ook mooi kan zijn, moet je niet gaan bodybuilden maar gaan fitnessen. Ik heb zelf ook soms dat dilemma,:p

Ik vind het ook mooi, maar ik schrok gewoon heel erg. Ik dacht alleen '60 kilo!?!' en lette niet op het vetpercentage, terwijl deze hetzelfde was gebleven. Ik wil deze drempel doorbreken. Daarom is dit voor mij een grote uitdaging. Het lijkt niet veel van 56 naar 59 kilo, maar voor mij is dit grote stap.

Ik ga mijn eten inderdaad in kleine stapjes opvoeren. Het squatten ging gister weer lekker, maar iets te overmoedig. Ik voel mijn hamstring vandaag weer extra goed. Aan de andere kant no pain, no gain! :D
 
hey ik heb de fotos gemist :(
succes!
 
Hoe zeg je dat...ik heb mijn hamstring verrekt waarbij enkele spiervezels gescheurd zijn. Het rotte is dat het vooral bij de aanhechting van mijn bil zit. Ik kan dus niet te lang zitten, want dan wordt het heel pijnlijk.



Ik vind het ook mooi, maar ik schrok gewoon heel erg. Ik dacht alleen '60 kilo!?!' en lette niet op het vetpercentage, terwijl deze hetzelfde was gebleven. Ik wil deze drempel doorbreken. Daarom is dit voor mij een grote uitdaging. Het lijkt niet veel van 56 naar 59 kilo, maar voor mij is dit grote stap.

Ik ga mijn eten inderdaad in kleine stapjes opvoeren. Het squatten ging gister weer lekker, maar iets te overmoedig. Ik voel mijn hamstring vandaag weer extra goed. Aan de andere kant no pain, no gain! :D

mischien als je steeds nog veel last heb van je hams met squatten eventueel iets meer quad dominerend squatten en later weer wat meer naar achteren gaan zitten eventueel.

Hoe gaat het met je verdere training?
 
Laatst bewerkt:
mischien als je steeds nog veel last heb van je hams met squatten eventueel iets meer quad dominerend squatten en later weer wat meer naar achteren gaan zitten eventueel.

Hoe gaat het met je verdere training?

Ik leg nu inderdaad de focus meer op quad, maar ik moet zeggen dat trainen redelijk goed gaat. Ik merk alleen dat ik niet te veel buiten moet gaan trainen. De verleiding is groot op moment dat lekker weer is. In de sportschool gaat stuk beter, omdat ik dan met extra gewicht kan trainen.

Ik ben dit weekend naar Parijs geweest, dus even 3 dagen rust gehad. Deze week weer volop aan de slag.

Ik zit nu op 6 kleine maaltijden per dag. Het eiwitpercentage is in principe goed, maar moet nog steeds meer koolydraten en vetten eten. En als ik die niet voldoende eet, dan gaat het effect van eiwitten natuurlijk ook beetje verloren.
 
Ten eerste, super dat je meedoet, en veel succes!!!
Nou ben ik zelf 1,75 en zou ik voor mezelf 56 echt te mager vinden. Vind je avatar mooi hoor, en wat je zelf zegt, spiermassa zou je goed staan hoor! En dan kom je misschien even in de knoop met je hoofd. Nou weeg ik zelf 63,5 - geloof bmi is dan 20,7... en ja voor de gemiddelde maatstaven is dat heel netjes. Als ik dan lees dat je erg bang bent om weer 10 kilo zwaarder te wegen, denk ik... hm... ik ben bijna 8 kilo zwaarder dan jij... maar goed, ik begrijp het wel... ik heb soms van die dagen dat ik me echt vettig voel, en ik moet gewoon niet klagen want ik ben gewoon mooi slank.
Misschein moet je het ook afzetten tegen wat je sterke kant is (cardio bv) en hoezeer je het in de tijd weer onder controlle kunt hebben. Spiermassa weegt ook nog iets meer, dus zou ik ook niet teveel de focus leggen op gewicht, maar ook regelmatig foto;s nemen, vet% bijhouden en omvangen meten. En het dus aandurven om je voeding toch aan te passen naar focus op spiermassa bij-eten... en ja, dan zal je vet% misschien iets omhoog gaan, maar als je straks weer gecontroleerd gaat cardio-en, en je voeding aanpassen... zul je zien dat je vet% omlaag gaat, maar dat je wel aan spiermassa gewonnen hebt. Sja, dan ben je misschein iets zwaarder, omdat je spiermassa hebt gewonnen... daarom kijk niet alleen naar die weegschaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven