Fitness Seller

Misschien een domme vraag....

nijntje

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Maar ik vroeg mijzelf af hoeveel het stevig drinken (van alcohol natuurlijk) voor een impact heeft op je spieren...?

Weet iemand dat? Moet ik stoppen met het overmatige alcohol gebruik zaterdags om me goed te kunnen ontwikkelen etc. :|

http://www.teenbodybuilding.com/bigalcohol.htm

Ik dronk zelf ook eerst heel veel, maar nu ik aan bb doe, probeer ik het wat te minderen. Drink per maand misschien 1 x echt heel veel (20/25) en verder af en toe een paar. Liever niet meer elke week, ik kan de volgende dag ook niks door mijn keel krijgen

Je bent en blijft gewoon een vrije tijds sporter die het deels ook voor de fun doet. Als je je te veel dingen op gaat leggen gaat de fun er misschien af.. relaxed.. je groeit toch wel..

Kijk gezond is anders natuurlijk maar waarom jezelf alles ontnemen ? je leeft maar 1x. en groot word je toch wel met de jaren en geduld.

Wat wil je bereiken? Hoe verder je komt, des te strakker moet je dieten om nog vooruitgang te boeken. Als je tegen je max. gains zit, zal die ene dag drinken per week (en de volgende dag dus slecht eten) je gains wel gaan beperken ja.

Maar groeien en alcohol drinken gaat best wel samen hoor. Maar als je jezelf 1 dag in de week klem zuipt en de volgende dag dus slecht eet (en die zuip avond ook) zul je dus minder herstel en groei dagen hebben dan wanneer je dit niet zal doen.

• Topic Starter Topic Starter
ja bedankt voor de reacties en je hebt wel gelijk ja....ik moet niet teveel in het schema leven want anders ontgaat me ook een hoop leuke dinge.

maar was ook nog wel beetje benieuwd of je dan niet half voor niks trained als je 'flink' gek doet in het weekend :)

veel water drinken (tussendoor of erna) bij het zuipen van alcohol en beperk dit tot max 1x per week. En vooral goed eten de volgende dag!

ik heb het opgegeven dat drinken
in mijn geval maakte het alleen maar meer kapot dan dat het leuk was

Maar je moet het zelf weten, forceer jezelf wel dan tot eten idd de dag erna!

Ik voel me schuldig als ik veel drink, en dan met name de dag erna...

• Topic Starter Topic Starter
boogie zei:
Ik voel me schuldig als ik veel drink, en dan met name de dag erna...

Ja ik heb er ook geen relax gevoel bij maar op een of andere manier kan ik niet om het drinken heen :( (mn broer doet dit wel, respect! :))

Bedankt voor de tips!! ik eet trouwens redelijk goed de volgende dag (als ik eenmaal bezig ben) :)

ik drink soms ook wel eens, maar gewoon met mate, om een beetje los te komen, ik begrijp het niet dat mensen zich helemaal klemzuipen en de dag erna ziek op bed liggen.
Als je het met mate doet, gewoon veel water erbij drinkt, en goed eet valt het best wel mee volgens mij.

als je geen last van een kater of van dat slappe gevoel wil hebben zou ik eens een keer "Ginseng"proberen. (ze zeggen dat het helpt, ik zelf heb het nog nooit geprobeerd).

Terug
Naar boven