Fitness Seller

Misschien een eerste kuur beginnen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefan90

Novice
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
68kg
Hallo allen,

Ik wil al een tijdje een wat mooiere bouw krijgen en ben daar sinds een jaar voor aan het trainen. Nu raadde en vriend van mij aan om een testo+deca kuur te beginnen om dat te ondersteunen. Nu ben ik vrij sceptisch hierover maar aan de andere kant trekt het mij ook wel aan, ook na wat meer gelezen te hebben hierover.

Ik vroeg mij af... Is dit wel aan te raden voor een beginner?

Ik zal even wat informatie geven:
Ik ben 22 jaar en ben sinds een jaar in training. Ik ben sinds die tijd 6 kilo aangekomen maar dit kan ook in verband staan met het stoppen met hardlopen en meer eten. Ik weeg nu 69 kilo. 180cm lang. Mijn BMI is ongeveer 22%.
Hiervoor heb ik op vrij hoog niveau aan atletiek gedaan (hardlopen, Middenlange afstand) Met de trainingshardheid zit het denk ik dus wel goed. Omdat een jaar eigenlijk te kort is voordat je met een kuur begint vroeg ik mij af of dit nog enig verschil oplevert?

Voeding:
Ik eet 3x per dag en dat zijn zo'n 6 boterhammen per dag+ warm avondeten (normale porties). Verder regelmatig snacks tussendoor (chips, snoep, koekjes, frituur) maar dat kan ik natuurlijk weer stoppen. :)

Mijn doel is om van mijn magere postuur af te komen en dus wat breder te worden. Het gaat hierbij om een eenmalige kuur en daarna wil ik graag weer op eigen kracht verder!

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Stefan
 
Laatst bewerkt:
1.81 en 69 kilo zo te zien aan je stats. er kan sws nog minimaal12 kilo bij zonder kuur.
Je traint nog maar een jaar, uit eigen ervaring train eerst nog maar 2 jaar zonder, ga goed eten, goed voedingsschemaen 500 cal boven onderhoud gaan zitten. Ik raad het je stevig af pik!
 
Persoonlijk vind ik het niet een goed idee om op die leeftijd aan kuren te beginnen. Beter train je nog lekker een paar jaar door. Als je richting de eind20 begin 30 gaat kun je nog eens overwegen om te kuren. Deze route neem ik in ieder geval, maar ik begrijp dat het erg verleidelijk is om meteen te gaan kuren.
 
Waar ik ook altijd aan dacht, wat als ik over 3 jaar geen zin meer in deze sport, als je dan al aan de roids hebt gezeten raak je alles in '1 klap' weer kwijt.. En of dan de bijwerken op werken tegen de rest.....
 
Je bent totaal niet gespierd dus nee, AAS raad ik je af. Ik zou al helemaal niet deca doen als beginnerskuur ??? Dat is een zwaar middel.
Ga eerst maar eens goed eten, want volgens mij kom jij totaal niet aan je benodigde calorieën en eiwit. Zonder een goed dieet ga je trouwens ook je gains door de AAS meteen weer kwijtraken tijdens de zure herstelperiode van de deca.
 
Je vriend zou zich moeten schamen om zo'n voorstel te doen aan jou, man man ga eerst maar eens een paar jaar fatsoenlijk trainen en eten.
 
Heren,

Bedankt voor de reacties! Ik moet zeggen dat ik dit al zo'n beetje verwacht had. :) (afgezien van de snelle reacties, wat een actief forum is dit!) Als de zaken er zo voorstaan zal ik er vanaf zien.
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik echt weinig verstand van AAS heb en ook daarom hier heen ben gekomen.

Mijn eetpatroon omhoog gooien lijkt mij sowieso wel een goed plan. Ik eet eigenlijk altijd wat tegen mijn zin maar misschien moet ik daar ook eens wat meer discipline gaan toepassen.

Overigens is er van stoppen na een paar jaar geen sprake. Ik sport omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet.

Is deca trouwens zwaarder dan testo? lees nogal verschillende dingen daarover.
 
Laatst bewerkt:
AAS is 1 en al Discipline, en dat begint bij goede voeding! ;)
 
Als ik jou was zou ik jezelf informeren over de voeding in de bodybuilding, 3 maaltijden op een dag is bij lange na niet genoeg als je een sporter bent, naturan timing is belangrijk eet dus 6-7 maaltijden op een dag en aan jou stats te zien moet je om de 2 uur blijven eten om resultaat te boeken.
Eet eiwitrijke voeding, broodbeleg 100gram kipfilet bijv.
Dan kom je uit op zo'n 25 gram eiwitten en dat is voldoende voor jou per maaltijd.

Btw, ik zou eerst door blijven trainen zonder AAS aangezien je onervaren bent en nog veel op een natuurlijke manier kan krijgen!
 
Als ik jou was zou ik jezelf informeren over de voeding in de bodybuilding, 3 maaltijden op een dag is bij lange na niet genoeg als je een sporter bent, naturan timing is belangrijk eet dus 6-7 maaltijden op een dag en aan jou stats te zien moet je om de 2 uur blijven eten om resultaat te boeken.
Eet eiwitrijke voeding, broodbeleg 100gram kipfilet bijv.
Dan kom je uit op zo'n 25 gram eiwitten en dat is voldoende voor jou per maaltijd.

Btw, ik zou eerst door blijven trainen zonder AAS aangezien je onervaren bent en nog veel op een natuurlijke manier kan krijgen!
Onzin, het maakt niet uit hoe vaak je eet. Het is alleen lastig om veel te eten in slechts 3 maaltijden.
 
Je kan nog ZAT halen zonder
 
Blablabla heel verhaal, ga eerst maar eens een voedingsschema maken.
AAS is geen wondermiddel ofzo.
 
Onzin, het maakt niet uit hoe vaak je eet. Het is alleen lastig om veel te eten in slechts 3 maaltijden.

Dit is echt het meest domme wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum,
ga jij maar eens even in de boeken zitten voordat je wat rond roept.

Waarom de maaltijden verspreiden over de hele dag?
1. Je lichaam kan de gehele dag door de eiwitten opnemen die hij nodig heeft.
2. Bij het opstaan heb je whey (snelle) eiwitten nodig en na het trainen ook.
3. Voor het slapen gaan caseïne (langzame) eiwitten, daarvoor kan je kwark eten of een caseïne shake drinken.
4. Bij een eetpatroon van maar 3 maaltijden op een dag kom je niet aan je dagelijkse behoefte aan eiwitten ( 2-3 gram eiwit per vetvrije kilo van je lichaamsgewicht) tenzij je in die 3 maaltijden 70-80 gram eiwitten in verwerkt maar dan nog kan jou lichaam zo'n groot aantal eiwitten niet in 1 keer opnemen dus worden die weer in vetten omgezet.

Onzin zei je? Een argument is er niet uit te krijgen?
 
Dit is echt het meest domme wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum,
ga jij maar eens even in de boeken zitten voordat je wat rond roept.

Waarom de maaltijden verspreiden over de hele dag?
1. Je lichaam kan de gehele dag door de eiwitten opnemen die hij nodig heeft.
2. Bij het opstaan heb je whey (snelle) eiwitten nodig en na het trainen ook.
3. Voor het slapen gaan caseïne (langzame) eiwitten, daarvoor kan je kwark eten of een caseïne shake drinken.
4. Bij een eetpatroon van maar 3 maaltijden op een dag kom je niet aan je dagelijkse behoefte aan eiwitten ( 2-3 gram eiwit per vetvrije kilo van je lichaamsgewicht) tenzij je in die 3 maaltijden 70-80 eiwitten gram in verwerkt maar dan nog kan jou lichaam zo'n groot aantal eiwitten niet in 1 keer opnemen dus worden die weer in vetten omgezet.

Onzin zei je? Een argument is er niet uit te krijgen?
hele slechte troll dit
 
hele slechte troll dit

Ach man, ga jij je tijd maar eens benutten in boeken ipv onzin verspreiden op een forum.
Je verteld mij dat ik fout zit maar ondertussen kan je niet eens met een argument komen.;)
 
Het lichaam kent geen goed mechanisme om aminozuren op te slaan als deze niet verwerkt zitten in spieren en blijven derhalve voor ongeveer 3 uur na eiwithydrolyse beschikbaar voor opname in de bloedbaan. De logica om iedere 3 uur iets kleins te eten snijdt dus wel degelijk hout als je optimaal wil herstellen na een training.
 
Dit is echt het meest domme wat ik tot nu toe heb gelezen op dit forum,
ga jij maar eens even in de boeken zitten voordat je wat rond roept.

Waarom de maaltijden verspreiden over de hele dag?
1. Je lichaam kan de gehele dag door de eiwitten opnemen die hij nodig heeft.
2. Bij het opstaan heb je whey (snelle) eiwitten nodig en na het trainen ook.
3. Voor het slapen gaan caseïne (langzame) eiwitten, daarvoor kan je kwark eten of een caseïne shake drinken.
4. Bij een eetpatroon van maar 3 maaltijden op een dag kom je niet aan je dagelijkse behoefte aan eiwitten ( 2-3 gram eiwit per vetvrije kilo van je lichaamsgewicht) tenzij je in die 3 maaltijden 70-80 gram eiwitten in verwerkt maar dan nog kan jou lichaam zo'n groot aantal eiwitten niet in 1 keer opnemen dus worden die weer in vetten omgezet.

Onzin zei je? Een argument is er niet uit te krijgen?

Het lichaam kent geen goed mechanisme om aminozuren op te slaan als deze niet verwerkt zitten in spieren en blijven derhalve voor ongeveer 3 uur na eiwithydrolyse beschikbaar voor opname in de bloedbaan. De logica om iedere 3 uur iets kleins te eten snijdt dus wel degelijk hout als je optimaal wil herstellen na een training.
5. Myth: Maintain a steady supply of amino acids by eating protein every 2-3 hours. The body can only absorb 30 grams of protein in one sitting.

Truth

Whenever you hear something really crazy you need to ask yourself if it makes sense from an evolutionary perspective. It's a great way to quickly determine if something may be valid or if it's more likely a steaming pile of horseshit. This myth is a great example of the latter. Do you think we would be here today if our bodies could only make use of 30 grams of protein per meal?

The simple truth is that more protein just takes a longer time to digest and be utilized. For some concrete numbers, digestion of a standard meal is still incomplete after five hours. Amino acids are still being released into your bloodstream and absorbed into muscles. You are still "anabolic." This is a fairly standard "Average Joe"-meal: 600 kcal, 75 g carbs, 37 g protein and 17 g fat. Best of all? This was after eating pizza, a refined food that should be quickly absorbed relatively speaking.

Think about this for a second. How long do you think a big steak, with double the protein intake of the above example, and a big pile of veggies would last you? More than 10 hours, that's for sure. Meal composition plays an important role in absorption speed, especially when it comes to amino acids. Type of protein, fiber, carbohydrates and prior meals eaten all affect how long you'll have amino acids released and being taken up by tissues after meals.

Origin


I think this "30 grams of protein"-nonsense started to circulate after a classic study from 1997 by Boirie and colleagues. "Slow and fast dietary proteins differently modulate postprandial protein accretion" was the first study to quantify the absorption rate of whey and casein protein and gave birth to the concept of fast and slow protein. After that, whey protein came to be known for it's ability to rapidly elevate amino acids in the blood stream and casein for it's ability to create a sustained release of amino acids. Whey was anabolic and casein anti-catabolic.

Given that 30 grams of whey protein was absorbed within 3-4 hours, I guess some people believed that meant 30 grams of protein can only be used in one sitting. Or that you had to eat every 3-4 hours to stay "anabolic." Unfortunately, people missed a few facts that made these findings irrelevant to real-world scenarios. First of all, this study looked at the absorption rate of whey protein in the fasted state. On it's own, and with no meals eaten beforehand, 30 grams of whey protein is absorbed within a mere 3-4 hours. With meals eaten earlier in the day, or if you'd consume a whey shake after a meal, absorption would be much slower.

Second of all, whey protein is the fastest protein of all and digests at 10 g/hour. Casein is much slower; in Boirie's study, the casein protein was still being absorbed when they stopped the experiment 7 hours later. Most whole food proteins are absorbed at a rate of 3-6 grams an hour. Add other macronutrients to that and they'll take longer.
http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Kapot gemaakt. DOEII!!!!
 
Maakt niet uit hoe vaak je precies eet per dag al is het 10x of 2x de ene eet meer als de andere als de marcos en kcals maar "kloppen."
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven