AndroidHealthClinic

(misschien) een sportschooltje beginnen, wat vragen

Bezoekers in dit topic

awierda

Novice
Lid geworden
11 jun 2020
Berichten
7
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Goedemorgen Allen,

Ik ben op het moment bezig met onderzoeken of ik zelf een sportschooltje kan beginnen. Veel sportscholen zitten nu in zwaar weer en daarop wil ik inspringen. In mijn directe omgeving zitten voldoende 'premium (60+ leeftijd)' en budget sportscholen, allen die voor mijn gevoel te weinig bieden en enkel met elkaar concurreren (Malden/Cuijk/Molenhoek).
Inmiddels wat verschillende scenarios nagerekend en financieel zou het kunnen slagen, afhankelijk van de huur/locatie zou het uiteindelijk om 200 tot 400m2 gaan en enkel fitness bieden.

Nu zijn jullie natuurlijk de absolute harde kern en ervaringsdeskundigen, en had ik de volgende vragen;

Wat vindt jij het prettigste merk qua krachtapparaten om mee te werken?
Welke krachtapparaten zijn een absolute must
Welk type losse dumbells is prettiger, rond of hex?
Wel of geen grepen in de losse schijven?
Losse squatrekken of een crossfit style wand rek met 3 of 4 squatplekken?
Welke (anders dan loopband, crosstrainer, fiets en roeier) cardio apparaten zie je het liefst?

Super bedankt voor wat antwoorden alvast. En ik begrijp dat de info die ik heb gegeven summier is, zodra ik een specifieke ruimte op het oog heb kan ik een floorplan maken met een lijst van alle equipment en ben dan ook erg benieuwd naar jullie feedback daarover!
 
Wat is je doelgroep? Afhankelijk daarvan zul je je apparatuur op moeten afstemmen, niet wat de gemiddelde dbb hier fijn vind.
 
Haha, de een zn dood is de ander zn brood Biomek

Doelgroep is 16 t/m 50, redelijk ruim. Qua uiterlijk wil ik het industriele van een crossfit box (dat spreekt nu goed aan met name under 35) een soortgelijke uitstraling als ze hebben bij RPTC Barendrecht alleen dan minder crossfit, meer fitness.
Maar goed, als mijn ideeen niet stromen met wat de klant wilt gaat het nergens heen. Zodoende de vragen :-)
 
Zou je die berekening willen delen?
 
Haha, de een zn dood is de ander zn brood Biomek

Doelgroep is 16 t/m 50, redelijk ruim. Qua uiterlijk wil ik het industriele van een crossfit box (dat spreekt nu goed aan met name under 35) een soortgelijke uitstraling als ze hebben bij RPTC Barendrecht alleen dan minder crossfit, meer fitness.
Maar goed, als mijn ideeen niet stromen met wat de klant wilt gaat het nergens heen. Zodoende de vragen :-)
Jup het is altijd slim eerst een goed marktonderzoek te toen, ik vind de crossfit/powerlift gyms wel iets hebben een wand met degelijke racks, wat deadlift platformpjes. Lijkt me ook het minste investeringen.
dus wand, ronde dumbells, grepen in de schijven (buiten bij de deadlift setup)
legpress, pulley station.

al zou ik mij nu er zeker nog niet aan wagen
 
De grote keten budget sportscholen die jij noemt redden het allemaal wel en ga je echt niet mee concurreren, helemaal niet op dit moment.
 
Wil je er geld mee verdienen of is het meer een hobbyproject?
 
Haha, de een zn dood is de ander zn brood Biomek

Doelgroep is 16 t/m 50, redelijk ruim. Qua uiterlijk wil ik het industriele van een crossfit box (dat spreekt nu goed aan met name under 35) een soortgelijke uitstraling als ze hebben bij RPTC Barendrecht alleen dan minder crossfit, meer fitness.
Maar goed, als mijn ideeen niet stromen met wat de klant wilt gaat het nergens heen. Zodoende de vragen :-)

Ik zou wat onderzoek doen naar de bevolkingssamenstelling. Ik vermoed namelijk dat in jouw regio vooral veel 60+ zijn. En dan wordt het - zeker in deze tijd - lastig.
 
chrash , Bedankt!

superfly , ja hoor. Kan je hier excel achtig iets delen? (en zo ja hoe?)Om het daaruit te kopieren schiet niet op. Ik heb het berekend voor zowel zzp als BV.

imnewhere , dat denk ik ook, maar in deze omgeving ziet iedere sportschool er hetzelfde uit. Ik denk dat een ander uiterlijk en geluid een hoop goed kan maken.

Sterling , ik hoef er niet rijk van te worden, en verwacht dat ook niet. Ik hoop er rond de 25k netto aan over te houden ieder jaar.

Pren , Heumen/Cuijk zit in de wind van Nijmegen/Arnhem en de laatste jaren worden hier steeds meer wijken bij gebouwd en dat lijkt niet te stoppen. Volgens onderzoeken op noord limburg en zuid gelderland zie je dat de jeugd met name richting nijmegen/arnhem vertrekken maar halverwege de 20 naar de buitensteden/dorpen toe trekken. De midden twintigers/dertigers zijn ook de grootste markt. Cuijk lijkt de meest logische beslissing uitgaande ervan dat er procentueel meer jeugd en meer 20/30'ers zijn. Dit heeft met name te maken met de lagere huizenprijzen vs heumen.
 
Sterling , ik hoef er niet rijk van te worden, en verwacht dat ook niet. Ik hoop er rond de 25k netto aan over te houden ieder jaar.
Heb je enig idee hoeveel omzet je moet genereren om dat te kunnen overhouden?
 
Laatst bewerkt:
Stephen Graham , dat ligt aan een aantal factoren. Huurkosten, aantal leden en uiteindelijke abbo prijs.
Een voorbeeld als ZZP (bv is wat ingewikkelder om uit te typen), 350 leden a 30,- is een omzet van 126k, btw eraf a 9% komt neer op 115,5k afgerond.
Stel de ruimte is 400m2 tegen een huur prijs van 70,- m2 per jaar dat komt neer op 28k
Onderhoud, electra, vervanging van etc. 15k
Das een bruto winst van 80,5k

Zelfstandige en MKB aftrek ca 15.5k (en heffingskortingen kan ook nog dacht ik)

Das 65k te belasten in schijf 1/2 en zorgkostenbijdrage, dan houdt je netto 35k over.

Maar goed, dat is een theoretisch voorbeeld als zzp, zonder een part-time personeelslid wat ik toch minstens nodig zal hebben.
 
15 cent van een euro heb ik weleens gehoord van een sportschoolhouder
 
Vergeet je verzekeringen niet. Daar gaat volgens mij ook vrij veel geld in zitten.
 
Redelijk kwalitatieve toestellen kosten volgens mij ook een vermogen. Onderhoud daarvan had je al ingecalculeerd
 
De grote keten budget sportscholen die jij noemt redden het allemaal wel en ga je echt niet mee concurreren, helemaal niet op dit moment.
dit

Can't break the chains. ⛓
 
Wellicht kun je hier wat inspiratie opdoen, voor mij de beste gym van het land.
 
Wat vindt jij het prettigste merk qua krachtapparaten om mee te werken? Hammer Strength
Welke krachtapparaten zijn een absolute must Liefst zo veel mogelijk plate-loaded
Welk type losse dumbells is prettiger, rond of hex? Rond, niet te dikke handgrepen.
Wel of geen grepen in de losse schijven? Beiden, zowel bumper plates als schijven met handgreep.
Losse squatrekken of een crossfit style wand rek met 3 of 4 squatplekken? Losse squatracks
Welke (anders dan loopband, crosstrainer, fiets en roeier) cardio apparaten zie je het liefst? Geen roeier, ken zelf niemand die dat gebruikt. Stair master is een mooie toevoeging.
 
Bootyblaster en hacksquat machine aub. Nog nergens tegen gekomen x).
 
Back
Naar boven