XXL Nutrition

(misschien) een sportschooltje beginnen, wat vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hier in de buurt zat ook altijd een echte hardcore gym. Mannen als Kelvin de Ruiter kwamen op de woensdagavond wel eens trainen en er hing echt een goeie sfeer. Probleem is dat het, hoewel het steeds populairder wordt, het toch een "niche" blijft. In een stad met een kleine 30k inwoners kon er niet uit en ze hebben het roer omgegooid. Zelfs zover gegaan dat ze kwamen met een female fitness ruimte en kinderopvang. Opzich niets mis mee, maar de grote mannen kwamen niet meer en de identiteit van de gym is hard geraakt. Ook de reden dat ik er weg ben gegaan. Het was altijd gezellig, woensdagavond die hard trainen, sunday funday met veel strongman equipment etc. Het is nou eenmaal lastig overeind blijven wil je betaalbaar zijn en een relatief kleine groep in Nederland aanspreken.
 
Als je teveel geld hebt dan zou je het erop kunnen wagen en misschien slaat het aan. Maar zoals sommigen zeggen een hardcore gym ja leuk hoeveel man zou daar op af komen?
Zal totaal niet rendabel zijn en bij Basic en FF4 kan je voor 20€ per maand sporten of als je het slim aanpakt voor 15€. De meeste mensen die naar de fitness gaan doen dan puur om een beetje gezond te doen en
die gaan niet full retard hardcore modus trainen. Als het echt een passie van jou is om te sporten en je hebt geld teveel dan zou je het kunnen doen.

Kijk alleen is wat het kost om bvb 3 squat racks 3 bench 3 deadlift platforms te kopen met redelijke set schijven ebij. Dan komt de huur van het pand er nog overheen je begint met 0 leden. Ga je voor een populaire/goeie plek in de stad betaal je nog meer huur.

kortom ik zou het niet doen :o
 
Daar gaan al je potentiële mannelijke leden want dan komt het over als een "wijven gym" en dat is niet hardcore genoeg.

Vraag me daarnaast ook af hoe het over komt als 1 vent een vrouwensportschool opent :roflol: Neem je dan bv ook vrouwelijk personeel aan?

Absoluut. Ik zou dan heel goed opletten met het aannemen van je personeel. En verwacht inderdaad niet te veel mannelijke leden. Zegmaar geen.
 
Daar gaan al je potentiële mannelijke leden want dan komt het over als een "wijven gym" en dat is niet hardcore genoeg.

Vraag me daarnaast ook af hoe het over komt als 1 vent een vrouwensportschool opent :roflol: Neem je dan bv ook vrouwelijk personeel aan?

Discriminatie op basis van geslacht, mag dat anno 2020 nog wel?
 
Dr is hier een kleine keten aan t groeien doe ondanks hun concept die iets beter lijkt dan basic fit, iets duurder toch voor de opening 800 leden weet te strikken... terwijl er al 3 basic fits zitten..
 
Hier in de buurt zat ook altijd een echte hardcore gym. Mannen als Kelvin de Ruiter kwamen op de woensdagavond wel eens trainen en er hing echt een goeie sfeer. Probleem is dat het, hoewel het steeds populairder wordt, het toch een "niche" blijft. In een stad met een kleine 30k inwoners kon er niet uit en ze hebben het roer omgegooid. Zelfs zover gegaan dat ze kwamen met een female fitness ruimte en kinderopvang. Opzich niets mis mee, maar de grote mannen kwamen niet meer en de identiteit van de gym is hard geraakt. Ook de reden dat ik er weg ben gegaan. Het was altijd gezellig, woensdagavond die hard trainen, sunday funday met veel strongman equipment etc. Het is nou eenmaal lastig overeind blijven wil je betaalbaar zijn en een relatief kleine groep in Nederland aanspreken.
Die gym in Meppel?
 
Waarom zijn die crossfit gyms per maand zo duur terwijl ze bijna geen toestellen hebben staan.
 
Een gym enkel voor kleine groepen zou ook nog wel kunnen slagen, weinig investering nodig.

Maar zelf zou ik niet iets doen wat ik niet leuk vind, geen interesse in les geven en bijkomende verplichtingen. Net als een doelgroep zoeken waar je zelf niks mee hebt.
 
Wij hebben een relatief nieuwe powerlift gym. Echt veel stangen, platen, squatrekken, deadlift platforms en benches etc. Gaan niet zoveel mensen naartoe als bv de fff en is 2x zo duur maar ze zijn nu wel al een paar jaar actief
 
Back
Naar boven